Στο πέρασμα των χρόνων και βλέποντας τις εκατοντάδες διαφημήσεις που σχετίζονται με το αυτοκίνητο (συνοδευόμενες πάντα απο τις στοχευμένες ατάκες),είναι μερικές που έχουν κολήσει στο μυαλό σου και έρχονται να κουμπώσουν κάθε φορά που θες να κάνεις μια σύγκριση.Θυμάμαι την χαρακτηριστική ατάκα THERE IS ONLY ONE JEEP και η αλήθεια τελικά βρίσκεται κάπου εκεί.Νομίζω ότι οι περισσότεροι που ακούγαμε την λέξη JEEP το μυαλό μας πήγαι νε στο WRANGLER στο CHEROKEE και για τους παλιότερους στο WILLY του Αμερικάνικου στρατού.Η αληθειά επίσης είναι ότι χρειάζεται κότσια εν έτη 2017 την ώρα που οι αγορές κατακλύζονται από στρογγυλεμένα SUV με χυτές γραμμες και coupe σχεδιασμό να βγάζεις ένα τετραγωνισμένο απο οποια πλευρά και αν το δείς μοντέλο. Η JEEP όμως σεβόμενη τα 70 και πλέον χρόνια ιστορίας ,γνωρίζοντας το κοινό της και όχι μόνο συνέχισε τον αναγνωριστικό σχεγιασμό με τις 7 γρίλιες στην μάσκα τα στρόγγυλα φανάρια τα ίσια φτερά και τα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα με το χ στο κέντρο. Ενας σχεδιασμός που σε παραπέμπει στο WRANGLER και ας είναι βασισμένο στο πάτωμα του στρογγυλεμένου 500Χ . Με 17.5 cm πάνω απο το έδαφος και με μήκος 4,26μ είναι το πιο μικρό SUV της JEEP χωρίς όμως να υστερεί στο εσωτερικό .Εκεί 5 άτομα θα βολευτούν άνετα ενώ ο χωρος των αποσκευών με 350 λιτρα χωρητικότητα κρίνεται ικανοποιητικος .Απο εκεί και πέρα όταν καθήσεις στην θέση του οδηγού καταλαβαίνεις ότι δεν είσαι σε ένα συνηθισμένο SUV .Το RENEGADE είναι λιτό απλό λειτουργικό χωρίς τις τεράστιες οθόνες και τα διάφορα διακοπτάκια αντίθετα έχει ότι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να κάνει απλή την ζωή του οδηγού .Το ταμπλό είναι απο μαλακό πλαστικό στα κυριότερα μέρη του ενώ έχει γίνει πολύ καλή δουλειά με την προσαρμογή των υπολοίπων υλικών.Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με τον 1.6 diesel κινητήρα με τους 120 ίππους και τα 326 κιλά ροπής συνοδευόμενο απο αυτόματο κιβώτιο ,ένασ συνδυασμός που ταίριαζε γάντι.Οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες με το αυτόματο κιβώτιο παρά με το χειροκίνητο,χαρακτηριστικά το RENEGADE χρειάζεται μόλις 10,4 sec απο στάση αντί 11,8 που θέλει με το χειροκίνητο. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ωρα και στην εθνική με ταχύτητες 120-130 χλμ δεν ακούς θόυβο (κρίνοντας απο τον οχι και τόσο αεροδυναμικό σχεδιασμό).Σίγουρα ο κινητήρας είναι ιδανικός για τα 1400 κιλά του αμαξώματος δεν κρεμάει έχει καλές ροπές απο χαμηλά και αν πας οικονομικά βλέπεις την κατανάλωση και λίγο κάτω απο τα 7 λίτρα. Η μέση του τεστ ήταν τα 7,4 που θεωρείτε καλή τηρουμένων των αναλογιών που χρειάζονται και απαιτεί μια δοκιμή. Στο δρόμο παρά το ύψος του σου δίνει μια αίσθηση σιγουριάς ,στρίβει ομαλά χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις και ακούει τις εντολές του οδηγού χωρίς όμως αυτός να το παρακάνει .Στα θετικά του είναι και η άνεση της ανάρτησης που αποσβαίνει τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου. Η δικίνητη έκδοση που είχαμε στα χέρια μας είχε αρκετά καλές εκτός δρόμου δυνατότητες και δεν θα προβληματίσει σε χωμάτινες διαδρομές με κλίσεις ,εννοείτε όμως αν είστε άνθρωπος της περιπέτειας και θέλετε το κατι παραπάνω θα πρέπει να πάτε στις 4κινητες εκδόσεις .Το JEEP RENEGADE 1,6 diesel με το αυτόματο ddct κιβώτιο κοστίζει 25.700 ευρώ τιμή που ίσως είναι μεγαλύτερη του άμεσου ανταγωνισμού ,όμως παίρνεις ένα πολύ δυνατό σύνολο σε ότι αφορά κινητήρα ,επιδόσεις,οδικη συμπεριφορά και ασφάλεια και το κυριότερο παίρνεις ένα όνομα μια ιστορία και μην ξεχνάς THERE IS ONLY ONE JEEP.