,ειδικά εσείς που ζείτε σε ορεινές περιοχές η τοποθέτηση τους είναι επιβεβλημένη.Να γνωρίζετε ότι σε σχέση με τα κανονικά ελαστικά είναι λίγο πιο ακριβά συνήθως και αυτό οφείλετε κυρίως στην μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυσικό καοτσούκ.Επίσης μετην σωστή χρήση και την μετέπειτα αποθήκευση τους θα μπορέσετε να βγάλετε άνετα 6-8 σεζόν .Αν λοιπόν είστε απο τους τυχερούς ή τους τυπικούς που έχουν 2 σετ στην κατοχή τους η ώρα τησ αλλαγής έφτασε.Ομως στην Ελλαδα της κρίσης η δσυνατότητα για 2 διαθέσιμες 4 τράδες είναι λίγες παρακάτω σας έχω μερικές συμβουλές για σωστή επιλογή ελαστικών.
Θα μπορούσαμε να γεμίσουμε σελίδες για τα ελαστικά , την αλλαγή τους, το πότε, το πως ή τι να προσεξουμε, γιατί υπάρχουν πολλές αλήθειες, αλλά ταυτόχρονα και πολλοί μύθοι γύρω από αυτά. Τα πράγματα όμως είναι πολύ πιο απλά από ότι νομίζουμε, στο πότε πρέπει να αλλάξουμε και στο πως πρέπει να επιλέξουμε τα κατάλληλα ελαστικά για το όχημα μας.
Η διάρκεια ζωής των ελαστικών είναι από 3 εώς 4 έτη ή αλλιώς στα 40,000χλμ. Σε πολλές όμως των περιπτώσεων η αλλαγή μπορεί να επέλθει νωρίτερα, εάν ο οδηγός αισθανθεί ότι το αυτοκίνητο γλιστράει επικίνδυνα ή δεν φρενάρει σωστά. Εάν λοιπόν φτάσουμε σε ένα τέτοιο σημείο, επισκεπτόμαστε το κατάστημα των ελαστικών και σε συνενόηση με τον ειδικό καταλήγουμε στα ιδανικά για εμάς ελαστικά.
Εξηγούμαι στον ειδικό εάν η οδήγηση μας είναι α) γρήγορη β) οικογενειακή ή γ) μεικτή, του λέμε που κινείται κυρίως το όχημα α) μέσα στην πόλη β) στον αυτοκινητόδρομο ή γ) κυρίως ταξίδια. Ο σωστός επαγγελματίας θα σας προτείνει από 1 έως 3 επιλογές και θα σας εξηγήσει τα υπέ και τα κατά του κάθε ελαστικού.
Από τη μεριά σας, αυτό που πρέπει να προσέξετε είναι τα εξής:
1) Να μην σας προταθεί ελαστικό μόνο από την κύρια μάρκα που διαφημίζεται στο κατάστημα.
2) Να μην είστε αρνητικοί ως προς κάποιες μάρκες.
3) Μην κάνετε το καλσικό λάθος, ζητώντας ένα ελαστικό που βγήκε πρώτο σε κάποιο τεστ που διαβάσατε για αυτό κάπου. Το αυτοκίνητο με το οποίο έγινε το τεστ δεν ήταν το δικό σας.
Συμπέρασμα, το καλύτερο ελαστικο είναι αυτό που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σας και φυσικά στο οδηγικό σας στυλ.
Σαν συμβουλή καλό είναι να μην κάνετε μεγάλες αλλαγές στις διαστάσεις, εάν όμως το επιθυμείτε να μην υπερβαίνουν 1 με 2 νούμερα στο φάρδος και σε συνάρτηση με το προφίλ, ωστέ να μην αλλάξει η διάμετρος του τροχού. Αλλάζοντας τη διάμετρο, αλλάζει και η γεωμετρία του οχήματος, με συνέπειες αλλαγή στην οδηγική του συμπεριφορά.
Να θυμόσαστε, τα φαρδύτερα ελαστικά μπορεί να έχουν καλυτερο κράτημα στο στεγνό οδόστρωμα, μειονεκτούν όμως στο βρεγμένο και ανεβάζουν την κατανάλωση του οχήματος.
Άλλο ένα λάθος που έχει γίνει φαινόμενο στην εποχή μας, είναι η αντικατάσταση των 2 μόνο ελαστικών, το οποίο σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού ή λάθος υπολογισμός χιλιομέτρων σε μία στροφη, τα πράγματα θα γίνουν πολύ επικίνδυνα.
Το πιο σωστό θα ήταν να έχουμε 1 σετ χειμωνιάτικα ελαστικά και 1 σετ καλοκαιρινά, μόνο που θα πρέπει να θυμόμαστε τις σωστές ημερομηνίες αλλαγής τους. Δεν αφήνουμε τα χειμερινά ελαστικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, γιατί θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα κατά το φρενάρισμα και θα τα "φάμε" πιο εύκολα λόγω της ζέστης.
Καλό είναι να αλλάζουμε τα μπροστινά ελαστικά με τα πισινά ανά 10,000χλμ και ανά σύντομο χρονικό διάστημα να κάνουμε ευθυγράμμιση και ζυγοστάθμιση.
Τέλος να πούμε ότι τα ελαστικά είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται σε επάφη με το δρόμο, άρα είναι η ασφάλεια μας, για αυτό θα πρέπει να τα διατηρούμε σε καλή κατάσταση, να τα ελέγχουμε και να τα αλλάζουμε πάντα όταν πρέπει.