Τι κάνει η LADA;

Γράφτηκε από τον  Κυριακή, 03 Ιουνίου 2018 17:07
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)


Μπορεί εδώ στην Ελλάδα το όνομα LADA να είναι συνηφασμένο μόνο με το σκληροτράχηλο NIVA η με κάποια 2101 σάπια σε χωράφια, κάποια ξεχασμένα 2105 κ κάποια Samara μαζί με ελάχιστα 110 που κυκλοφορούν να θυμίζουν ότι υπάρχει και αυτή η μάρκα κάπου στον κόσμο.


Αν βρεθεί κανείς όμως στην γενέτειρα της την Ρωσία, θα διαπιστώσει πως η LADA ζει και βασιλεύει και  έχει και πλήρη γκάμα μοντέλων για τα οποία φίλε αναγνώστη δεν έχεις ιδέα.Γιαυτό λοιπόν απεφάσισα να κάνω ένα μίνι αφιέρωμα στα μοντέλα της LADA για να πάρεις μία ιδέα για το τι γίνεται εκεί πάνω.


Καταρχήν να πούμε πως η LADA ανήκει πλέον στην κοινοπραξία Renault-Nissan-Mitsubishi με ότι συνεπάγεται αυτό σε κάποια βασικά θέματα στα μοντέλα της. Είναι  καταρχήν ομορφότερα και κάποια μάλιστα με αρκετά καλό design για τα δεδομένα της εταιρίας. Επίσης έχουν και νορμάλ επίπεδο εξοπλισμού και ασφάλειας αν και είναι αρκετά πίσω από τα σημερινά στάνταρ που έχουμε συνηθίσει αλλά  ευελπιστώ πως θα πλησιάσουν σιγά σιγά.Θυμίσου την περίπτωση της Dacia για παράδειγμα.  

Ένα άλλο σημείο που έχουν μείνει πίσω οι Ρώσοι είναι στους κινητήρες και την μετάδοση. Όλα τα μοντέλα της LADA πλην του NIVA (πλέον απλά 4Χ4) φοράνε τους ίδιους κινητήρες, ήτοι ένας 1600άρης σε δυο εκδοχές, με 8 (!) ή 16 βαλβίδες  με 87 και 106 ίππους αντίστοιχα που για τις σπορ εκδόσεις παίρνει άλλους 12 και φτάνει τους 118 και καπου εκει ανάμεσα υπάρχει η εκδοση με αυτόματο 4αρι κιβώτιο και 98 ίππους. Μη με ρωτάς γιατί, δεν έχω ιδέα. Ένας 1800αρης των 122 ίππων και ο κλασικός 8βάλβιδος 1700αρης με τους 83 ίππους που φοράει μόνο το 4Χ4 συμπληρώνουν την γκάμα. Αυτό. Ούτε πιο λίγα ούτε περισσότερα κυβικά. Απο μετάδοση υπάρχει ή το 5αρι χειροκίνητο ή δυο αυτόματα κιβώτια. Ένα 5αρι και ένα  4αρι επίσης μη ρωτάς γιατι..

Όπως καταλαβαίνεις είναι κάποια χρονάκια πίσω στον τομέα αυτό η LADA όπως επίσης και οι καταναλώσεις της που φαντάζεσαι που περίπου κυμαίνονται.  Πίσω έχει μείνει και στο θέμα της ασφάλειας όπου βλέποντας τα τεχνικά δεδομένα ανακαλύπτουμε πως πλην δυο-τριων εξαιρέσεων τα μοντέλα έχουν μόνο μετωπικούς αερόσακους οδηγού-συνοδηγού άντε και isofix στα πίσω καθίσματα (βασικό). Τουλάχιστον έχουν ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Στον εξοπλισμό άνεσης τα πάει λίγο καλύτερα μιας και θα δείς και οθόνες αφής και αυτόματο κλιματισμό και χειριστήρια στο τιμόνι και αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, τουλάχιστον στα καινούργια μοντέλα. Ας δούμε λοιπόν συνοπτικά την γκάμα της εταιρίας.

 


Granda. Το Entry level μοντέλο

granda sedan

granda lift back

granda sport

 

 

 

 

 

 

 

Με τιμές που ξεκινούν από 4.600 ευρώ στην Ρωσία και με 3 τύπους, sedan, liftback και sport, το Granda είναι το βασικό μοντέλο της εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία με επίσης βασικό επίπεδο εξοπλισμού.4 αερόσακους, ABS με EBD φώτα ημέρας, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και επιπλέον οθόνη multimedia και πλοήγησης.

Η εταιρία δηλώνει στο site 4 επίπεδα ιπποδύναμης με τους κινητήρες να είναι οι 3 προαναφερθέντες των 1.6 λίτρων με τον δυνατότερο των 118 ίππων να τοποθετείται μόνο στην έκδοση sport ενώ αν συνδυαστεί με το 4αρι αυτόματο αποδίδει 98 ίππους αντί για 106 με το 5άρι χειροκίνητο.

Η έκδοση sport διαφέρει ουσιαστικα σε σχεδιαστικές λεπτομέρειές κατά βάση στο εξωτερικό του οχήματος με πολυάκτινες ζάντες  αλουμινίου και περιμετρικά μαρσπιέ.Αξιοπρόσεκτο είναι πως η έκδοση sport πατάει πάνω στο sedan μοντέλο και όχι στο 5θυρό όπως θα περίμενε κανείς..

 


Kalina. Το μικρό.

kalina hatchback

kalina swkalina crosskalina sport

Ξεκινώντας στα 6.050 Ευρώ το Kalina κυκλοφορεί σε 4 εκδόσεις: Hatchback, station wagon, cross και sport. Κιβώτιο και κινητήρας σε όλες τις εκδοχες που σου ανέφερα είναι διαθέσιμα με τον "δυνατό" των 118 ίππων να υπάρχει μόνο στο sport. Απο σχεδίαση εξωτερικά και εσωτερικά είναι αρκετά χαριτωμένο, με ευχάριστο και ευαναγνωστο πίνακα οργάνων και ταμπλό και με καλούτσικο εξοπλισμό στις πλούσιες εκδόσεις. Οχι πολλά πράματα, αερόσακους οδηγου συνοδηγού, ABS με EBA, φώτα ημέρας οθόνη multimedia, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες και κάτι πολύ βασικό για το κλίμα της Ρωσίας, θερμαινόμενα καθίσματα. Η cross έκδοση θυμίζει κάτι απο SX4 με τα ανάλογα πλαστικα προστατευτικά περιμετρικά του οχήματος και αυξημένο ύψος και η sport, έχει τις απαραίτητες αισθητικές παρεμβάσεις στο εξωτερικό για να τονίσουν τον σπορ χαρακτηρα του μοντέλου.

 


Priora. Το οικογενειακό.

priora sedan

Με σχεδίαση που σε παραπέμπει σε Kia Rio πρώτης γενιάς και Corolla ίδιας περιόδου και με τιμη που ξεκινάει απο 5.268 Ευρώ, το Priora είναι το μόνο μοντέλο της εταιρίας που βγαίνει μόνο σε τετράθυρη μορφή. Στον εξοπλισμο του μπορείς να βρείς 4 αερόσακους, ABS με EBA, φώτα ημέρας και πίσω φώτα με λαμπτήρες τεχνολογιας  LED, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, θερμαινόμενα καθίσματα, οθόνη αφής, cruise control με speed limiter, τηλεχειρισμό για πόρτες και πορτ μπαγκαζ, isofix, κεντρικό υποβραχιόνιο στα πίσω καθίσματα, ηλεκτρικα παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέπτες με ενσωματομένο φλας.Οι κινητήρες είναι ο 8βαλβιδος 1.6 με τους 87 ίππους ή ο 16βάλβιδος με τους 106 και οι δύο με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

 


Vesta Η Έυρωπαικη προσέγγιση.

vesta sedanvesta swvesta sw cross

Με το Vesta η LADA αρχίζει να σοβαρεύει και να πλησιάζει τα ευρωπαικά δεδομένα. Με μοντέρνα σχεδίαση μέσα έξω και τιμή εκκίνησης τα 7.250 Ευρώ αποτελεί μια αξιόλογη προσπάθεια της εταιρίας να πάρει μερίδιο απο τη ευρωπαική αγορά. Με 3 εκδόσεις, sedan, station wagon, s/w croos και 1 έκδοση με δυο τύπους καύσιμου, βενζίνη και CNG, το Vesta είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει άνετα στους δρόμους της Ευρώπης με εξοπλισμό που πλέον πλησιάζει τα Ευρωπαικά στάνταρ. Εκτός λοιπό απο τα γνωστά που έχω προαναφέρει στο Vesta θα βρείς χειριστήρια στο τιμόνι για ήχο και cruise control, υποδοχές USB και AUX στην κονσόλα, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματα φώτα,ψυχόμενο ντουλαπάκι, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC, αισθητήρες παρκαρίσματος καθώς και το 5αρι σειριακό αυτόματο κιβώτιο.Η Έκδοση cross είναι η πιό ενδιαφέρουσα λόγω χώρων και απόστασης απο το έδαφος με την LADA να ανακοινώνει την κυκλοφορεία έκδοσης cross με σεντάν αμάξωμα, κάτι που είναι πραγματικά πολύ πρωτότυπο και που αξίζει να περιμένουμε κριτικές.vesta cross sedan

 


X-RAY Το SUV

xrayxray 2

Με 7.313 Ευρώ αγοράζεις την αιχμή του δόρατος για την Ευρωπαική αγορά της LADA. Όμορφο, με σχεδίαση και εξοπλισμό κατάλληλο για να μπεί στην Ευρώπη, το X-RAY θέλει να κλέψει λίγους πελάτες απο αντίστοιχες οικονομικές προτάσεις.Φορτωμένο με ότι ηλεκτρονικό βοήθημα έχει να προσφέρει η εταιρία και με ένα 1800αρη κινητήρα 122 ίππων που συνδυάζεται με το 5αρι αυτόματο κιβώτιο το προσθιοκίνητο SUV- Crossover είναι ότι καλύτερο έχει να δείξει ο Ρωσος κατασκευαστής αυτή τη στιγμή. Χώροι, εργονομία και ασφάλεια είναι οι 3 τομείς που προμοτάρει η εταιρία στο επίσημο site της για το συγκεκριμένο μοντέλο.Αναμένουμε να δούμε την πορεία του στις Ευρωπαικές αγορές μιας και η LADA ξεκίνησε πάλι δειλά δειλά να ανοίγει πόρτες προς τα δυτικά.

 


4Χ4 Ο θρύλος

4x4 urban4x4 urban 5door

Για το NIVA που πλέον ονομάζεται απλα 4Χ4 δεν χρειάζονται συστάσεις μιας και δεν έχει αλλάξει καθόλου σχεδόν εδώ και 30 χρόνια! Βασικη προσθήκη είναι η έκδοση Urban, μια πιο εκλεπτυσμένη έκδοση του γνωστού μοντέλου με εξτρά εξοπλισμό όπως Air condtion, ηλεκτρικά παραθυρα, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες και 18αρες ζάντες αλουμινίου.Επίσης πλέον το 4Χ4 βγαίνει και σε 5θυρες εκδόσεις καθώς και σε μία πιο "σκληροτράχηλη" που ονομάζεται  Bronto που όμως η εταιρία δεν δίνει περαιτέρο πληροφορίες.Να πούμε πως η αρχική τιμή του 4Χ4 είναι στα 5.825 Ευρώ.4x4 bronto

 


Largus. Ο εργάτης

larguslargus crosslargus wagon

Με λίγες σχετικά πληροφορίες για το μοντέλο η LADA μας δίνει το Largus ως την πολυμορφική λύση για τις αναγκες του οικογενειάρχη αλλά και του επαγγελματία καθώς βγαίνει και σε έκδοση Cargo.To Largus παρέχει τα βασικά απο εξοπλισμό καθώς και μια έκδοση cross για το πολυμορφικ'ο μοντέλο.Για την κίνηση του μοντέλου φροντίζει το γνωστό δίδυμο των 1600αρηδων κινητήρων με το 5αρι κιβώτιο. Τιμή εκκίνησης τα 6.383 Ευρώ.


Για το τέλος κρατάω ένα απο τα 2 consept που κυκλοφόρησαν στο διαδύκτιο μιάς και το τρομερό Raven του Ντιμίτρι Λαζάρεφ θα κατασκευαστεί τελικά απο την Vector.raven

Το Consept 01 λοιπόν είναι μια σχεδιαστική πρόταση για την αναβίωση του θρυλικού 2101αν και θα λέγαμε πως θυμίζει περισσότερο αναβίωση κλασικού Muscle car.

consept 011consept 012

Όπως και να έχει θα ήθελα να πραγματοποιηθεί αυτό το πρότζεκτ μιας και έχω προσωπικές όμορφες αναμνήσεις και εμπειρίες απο το 2101 σαν αυτοκίνητο της οικογένειας και πρώτο τιμόνι που έπιασα στα χέρια μου..2101

Για περαιτέρω πληροφορίες αν θές θα βρείς στο επίσημο site της εταιρίας εδώ.