Καθώς τα SUV κερδίζουν έδαφος σε όλο και μικρότερες κατηγορίες για να "κλέψουν" αγοραστές απο τα κλασικά Hatchback, οι εταιρίες ρίχνουν ότι πιο φρέσκο σε design και η ΚΙΑ δεν έμεινε έξω απο το παιχνίδι. Με το Stonic η Κορεάτικη εταιρία έβαλε τα δυνατά της να δημιουργήσει ένα μοντέρνο ,χωρίς υπερβολές όμως, crossover που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Εμείς είχαμε στη διαθεσή μας την έκδοση EX Uptown και αυτές είναι οι εντυπώσεις που μας άφησε..
Απο έξω το Stonic δηλώνει ξεκάθαρα την καταγωγή του μιας και η ταυτότητα της εταιρίας βρίσκεται σε κάθε του σημείο με το όλο σύνολο να θυμίζει το RIO σε πιο πιο offroad έκδοση. Η ίδια εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό καθώς το ταμπλό είναι σχεδόν ολόιδιο με του RIO με σκληρά πλαστικά που όμως έχουν καλή συναρμογή. Στο κέντρο του δεσπόζει η οθόνη αφής 7 ιντσών η οποία υποστηρίζει Apple Car Play και Android Auto. Σχεδιαστικό ατόπημα κατα την άποψη μου αποτελούν τα χειριστήρια του κλιματισμού που σχεδιαστικά μοιάζουν να ανήκουν μια 10ετία πίσω αλλά αυτό είναι καθαρά θέμα γούστου του καθενός. Επίσης αν επιλέξεις την επόμενη έκδοση EX Premium ο κλιματισμός γίνεται αυτόματος μαζί με άλλα "καλούδια" όπως το Cruise control, μία έξτρα θύρα USB και αρκετά ακόμα.Η θέση οδήγησης είναι καλή με αρκετή ορατότητα περιμετρικά και το τιμόνι ρυμθμίζεται προς όλες κατευθύνσεις.Έξίσου καλός είναι ο χώρος και για τους υπόλοιπους επιβάτες με τους πίσω να έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι τους ακόμα και αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος. Ο χώρος αποσκευών με τα 352 λίτρα θεωρείται επαρκής με μόνο κακό πως για να υπάρχει αυτός ο χώρος, απουσιάζει η ρεζέρβα και στη θέση της βρίσκεται κιτ επισκευής ελαστικών.
Στο δρόμο το Stonic με τον 1000άρη τούρμπο κινητήρα που αποδίδει 120 ίππους είναι ευχάριστο και παρόλο που η ανάρτηση είναι λίγο σφχτή δεν ενοχλεί τους επιβάτες και κρατάει πολύ καλά στις στροφές. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος, στροφάρει με όρεξη και σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με την πυκνή κλιμάκωση, δίνει καλές επιδόσεις στο μικρό Crossover. Το μόνο θέμα είναι πως με τις κοντές σχέσεις έρχεται και η αυξημένη κατανάλωση που όσο και αν προσπαθήσαμε δεν την είδαμε να κατεβαίνει κάτω απο τα 7,9 λίτρα, τιμή τσιμπημένη για την κατηγορία αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Όπως και να έχει πάντως ο ιδιοκτήτης ενός Stonic θα το ευχαριστηθεί σε κάθε διαδρομή εντός και εκτός πόλης.
Μεγάλο ατου βέβαια για να το επιλέξεις είναι και η τιμή του μιας και τα 17,100 Ευρώ για την έκδοση EX Uptown δεν θεωρούνται απαγορευτικά. Επίσης για να ανέβεις επίπεδο εξοπλισμού και να πας στην EX Premium δίνεις μόνο 600 ευρώ παραπάνω και παίρνεις συν αυτόματο κλιματισμό, Cruise Control, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, θύρα USB για τους πίσω επιβάτες, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και άλλα. Αν θές και βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, αυτόνομο φρενάρισμα κ.α. πρέπει να δώσεις άλλα 1000 ευρώ για το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας ανεξαρτήτου έκδοσης. Όσο για την διχρωμία στο αμάξωμα, αυτή την πληρώνεις 100 ευρώ περισσότερα απο ότι το μεταλικό χρώμα, φτάνοντας τα 500.
Με δυο λόγια λοιπόν, το KIA Stonic έχει όλα τα προσόντα για να διεκδικήσει μέρος του αγοραστικού κοινού ιδίως του νεανικού μιάς και κατα τη γνώμη μας σε αυτό το target group στοχέυει.