Η αλήθεια είναι ότι παρουσιάζοντας το νέο στρατηγικό της πλάνο αλλά και πρόσωπο δια μέσω Giulia ή Alfa Romeo έκανε το αυτονόητο, προχώρησε κατευθείαν στην κατηγορία των premium SUV με τη Stelvio αφήνοντας πίσω τυχόν υποψίες για κάτι μικρότερο. Βασισμένη στο πάτωμα Giorgio της Giulia και με αρκετά στοιχεία όσον αφορά το μπροστά μέρος της η Stelvio δείχνει το το δυναμικό του χαρακτήρα της. Αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι το πόσο καλά έκρυψαν οι σχεδιαστές τον όγκο της . Αν και το μήκος της αγγίζει τα 4.7m και το φάρδος της το 1.9m στο μάτι φαίνεται μικρότερη ,προφανώς παίζει ρόλο η κουπέ σχεδίαση με τις μεγάλες καμπύλες γραμμές να σβήνουν αρμονικά στο πίσω μέρος.
Εμπρός τα μεγάλα φωτιστικά σώματα οι αεραγωγοί αλλά και το πλαίσιο που φιλοξενεί το σήμα δίνουν ένα κύρος αλλά και μια δυναμική. Το πίσω μέρος στο ίδιο σπορ μοτίβο με το σύμβολο Q4 να σε προϊδεάζει για το τι θα οδηγήσεις. Μπαίνοντας στο εσωτερικό καταλαβαίνεις τον όγκο της αλλά και την διάθεση των Ιταλών να φτιάξουν ένα premium SUV με σπορ πινελιές και χαρακτήρα. Σημείο αναφοράς το buton start stop στο δερμάτινο τιμόνι αλλά και τα αναλογικά όργανα. Επάνω στην κεντρική κονσόλα (περίτεχνα τοποθετημένη) δεσπόζει η 8.8 ιντσών οθόνη infotainment με όλες τις πληροφορίες που θα χρειαστεί ο οδηγός. Στα θετικά είναι ότι ολο το σύστημα λειτουργεί από ένα κεντρικό περιστρεφόμενο buton ακριβώς πίσω από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Λέμε θετικά διότι είναι στην σωστή θέση και απόσταση από το τιμόνι τόσο αυτό όσο και το buton dna(θα εξηγήσουμε την λειτουργία του στη συνέχεια) και έτσι ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει χωρις να είναι μακριά τα χέρια του από το τιμόνι. Επίσης το 3ο buton τοποθετημένο προς τον συνοδηγό είναι αυτό που ρυθμίζει το ηχοσύστημα παρόλο που υπάρχουν και τα ανάλογα κουμπιά στο τιμόνι είναι καλό όταν υπάρχει 2ος επιβάτης να γίνεται από αυτόν.
Στην Stelvio θα ταξιδέψουν υπέρ άνετα 4 μεγαλόσωμοι επιβάτες με τις αποσκευές τους μιας και θα τους καλύψουν τα 525 λίτρα πορτ παγκαζ . Η πίσω σειρά καθισμάτων παίρνει και 3ο άτομο αλλά λόγω του υψηλού πίσω τούνελ στο πάτωμα θα γίνουν παραχωρήσεις. Στο δρόμο η Stelvio σου δείχνει ξεκάθαρα πιο είναι το όπλο της απέναντι στον ανταγωνισμό. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση 2.2 diesel με τους 210 hp και το 8αρι αυτόματο κιβώτιο ZF .Αν και 20cm από το έδαφος το αγωνιστικό dna βγαίνει και παράλληλα βγαίνει και το χαμόγελο αυτού που την οδηγεί. Το δεξί χέρι πηγαίνει ενστικτωδώς στο buton dna ρυθμίζει στην σπορ οδήγηση….σφίγγει η ανάρτηση το τιμόνι το γκάζι και όλα τα υπόλοιπα έρχονται εύκολα.
Με οδική συμπεριφορά που θα ζήλευαν πιο … χαμηλά αυτοκίνητα η Stelvio στρίβει στο απόλυτο είτε σε ανοιχτές είτε σε κλειστές στροφές. Στην εθνική και σε υψηλές ταχύτητες είναι σταθερή και αυτό οφείλεται στο χαμηλό της ύψος 1.67cm αλλά και στην αεροδυναμική της .Σε όλη αυτή την οδηγική απόλαυση παίζουν ρόλο 3 πράγματα το πρώτο είναι το 8αρι αυτόματο κιβώτιο που κάνει τις αλλαγές εκεί που πρέπει αλλά και όπως πρέπει . Το 2ο είναι η τετρακίνηση Q4 all wheel drive που μεταφέρει την ροπή από 100% πίσω στο 50/50 και 3ο η επίσης 50/50 κατανομή του βάρους. Η Alfa Romeo δίνει επιτάχυνση 0-100 στα 6.6sec ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 215χλμ/ώρα, όσο για την ροπή 480nm από τις 1750 σ.α.λ . Η αλήθεια είναι ότι το νούμερο της ροπής δεν το αισθάνεσαι στο 100% όμως δεν θα προβληματιστείς στην οποιαδήποτε προσπέραση απλά πατάς και επιταχύνει. Η ανάρτηση ακόμα και στην normal οδήγηση είναι σφικτή αποσβένει αρκετά καλά και δεν αφήνει το 1700 κιλών SUV να παίρνει κλίσεις στις στροφές. Στα αρνητικά τα φρένα που παρά το ότι είναι αποτελεσματικά χάνουν σε αίσθηση (Ίσως η είναι η μετάβαση από το ABS στο IBS).
Ένα ακόμα θετικό της Stelvio είναι η κατανάλωση, όσο οξύμωρο και να ακούγεται για τον όγκο και το βάρος της το να κάνεις ταξίδι με 120 -130 και να είσαι στα 6.4 λίτρα αλλά και το γεγονός ότι αφήνοντας την έπειτα από μια εβδομάδα δοκιμής και 600χλμ η μέση κατανάλωση ήταν στα 7.4 είναι επιτυχία. Σημαντική είναι και η δουλειά που έγινε στην ηχομόνωση με το μοτέρ να ακούγεται μόνο στην θέση dynamic και μετά από πολύ πίεση κάτι που δείχνει τον premium χαρακτήρα.
Συμπερασματικά η πρώτη προσπάθεια της Alfa Romeo στον χώρο των premium SUV στέφεται με επιτυχία. Η Stelvio συνδυάζει ιδανικά την πολυτέλεια και την σχεδίαση με το σπορ dna της Ιταλικής φίρμας. Με τιμές από 49.000 ευρώ και με εκδόσεις 2.2 diesel με 150 ,180 ,210 ίππων αλλά και 2.0 βενζίνης με 200 και 280 ίππους είναι ιδανική για τον οδηγό που θέλει να περνούν όλα από τα χέρια του. Για αυτόν που θέλει να μπει εκεί που η μόδα επιτάσσει την κατηγορία των SUV χωρίς να χάσει όμως την χαρά της σπορ οδήγησης!!