Η τρίτη γενιά του μικρού δημοφιλούς μοντέλου της Skoda κυκλοφορεί ήδη αισίως μια πενταετία και η απαραίτητη αναβάθμιση σε εμφάνιση και τεχνολογία είναι γεγονός. Οι αλλαγές εξωτερικά είναι μικρές, ένα φρεσκάρισμα θα έλεγε κανείς, και βρίσκονται στην μάσκα, στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση Monte Carlo πού, όπως προδίδει και το όνομα της, έχει ένα πιο σπορ χαρακτήρα ο οποίος τονίζεται από περιμετρικά σπόιλερ μαύρου χρώματος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών επίσης σε μαύρο χρώμα. Ακόμα, θα βρεις και το λογότυπο Monte Carlo στις μεσαίες κολώνες αλλά και στα εσωτερικά μαρσπιέ.
Η ίδια γνώριμη αλλά αναβαθμισμένη εικόνα υπάρχει και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου εκεί θα βρεις τον πίνακα οργάνων πιο ευανάγνωστο και τα υλικά πιο ποιοτικά με την καλή συναρμογή που μας έχει συνηθίσει η εταιρία. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μαύρες επενδύσεις σε κολώνες και ουρανό, διακοσμητικές ραφές σε κόκκινο χρώμα και το νέο τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος. Καινούριο είναι και το σύστημα infotainment της Fabia με την ονομασία Swing Plus που διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και τεχνολογία συνδεσιμότητας SmartLink+ Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate. Τα καθίσματα τύπου μπάγκετ για την έκδοση Monte Carlo παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και είναι άνετα ενώ και οι πίσω επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 330 έως 1150 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων.
Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε βέβαια και την νέα φιλοσοφία της Skoda με την ονομασία Simply clever η οποία δεν είναι παρά η εκμετάλλευση του χώρου της καμπίνας και του χώρου αποσκευών με έξυπνες ιδέες όπως τον χώρο αποθήκευσης κάτω από το κάθισμα του οδηγού, την ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, την βάση συσκευών πολυμέσων εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων, τις 2 θύρες usb για τους πίσω επιβάτες, την δυνατότητα τοποθέτησης της εταζέρας σε δύο θέσεις και το δάπεδο του χώρου αποσκευών δύο όψεων, μια με μοκέτα και μια με πλαστικό για τοποθέτηση αντικειμένων που πιθανώς να λερώσουν. Ο αυτόματος κλιματισμός climatronic με φίλτρο άνθρακα και αισθητήρα υγρασίας κρατάει την ατμόσφαιρα στην καμπίνα στην επιθυμητή θερμοκρασία και προπάντων καθαρή.
Την νέα Fabia Monte Carlo κινούν δύο νέα μηχανικά σύνολα τεχνολογίας TSI ενός λίτρου με απόδοση 95 και 110 ίππους που συνδυάζονται, το μεν “μικρό” 95άρι με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων και το πιο δυνατό με μηχανικό 6-τάχυτο ή αυτόματο 7-τάχυτο. Εμείς δοκιμάσαμε τον πρώτο συνδυασμό και μπορούμε να πούμε πως μείναμε ικανοποιημένοι από την απόδοση του συνόλου. Ακόμα και χωρίς την 6η ταχύτητα, οι σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου περνούν πολύ καλά τα 160 Nm του κινητήρα στον δρόμο και με σωστή χρήση θα μπορέσεις και να διατηρήσεις υψηλές ταχύτητες αλλά και να κάνεις οικονομία όποτε θες. Αναφορικά οι τιμές που είδαμε στην κατανάλωση κυμάνθηκαν από τα 7,6 λίτρα στην πόλη μέχρι τα 6 λίτρα σε επαρχιακό δρόμο και τα 6,9 σε εθνική με λογικές ταχύτητες. Εκεί που πρέπει να προσέξεις είναι πως μπορεί η έκδοση να ονομάζεται Monte Carlo και να αποπνέει ένα σπορ χαρακτήρα αλλά αυτό δεν σημαίνει πως και το αυτοκίνητο είναι στημένο για σπορ οδήγηση. Η ανάρτηση κάνει μεν καλά τη δουλειά της στο κράτημα και στην απόσβεση κραδασμών αλλά δεν παύει να είναι ρυθμισμένη για πιο καθημερινό στυλ οδήγησης. Πέρα από αυτή την λεπτομέρεια όμως το αυτοκίνητο υπακούει, στρίβει και φρενάρει πολύ καλά και κυρίως δεν κουράζει στις μεγάλες διαδρομές.
Από άποψη εξοπλισμού η Monte Carlo καθώς είναι η κορυφαία έκδοση της Fabia είναι πλήρης και από βοηθήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού αλλά και άνεσης. Αναλυτικά και από έξω προς τα μέσα έχουμε: Φώτα εμπρός, πίσω και πινακίδας τεχνολογίας LED, φυμέ πίσω παράθυρα, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, Easy start (κεντρικό κλείδωμα και εκκίνηση χωρίς κλειδί), κάμερα οπισθοπορείας, 6 αερόσακους και ESC (ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας) με όλα τα υποσυστήματα που είναι πλέον απαραίτητα.
Συμπερασματικά, η εντύπωση που μας άφησε η κορυφαία έκδοση της νέας Fabia είναι πως πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με καλούς χώρους για την κατηγορία, άνετο στην οδήγηση και άρτια εξοπλισμένο και το βασικότερο, με μια ανταγωνιστική τιμή που για την έκδοση με τον κινητήρα των 95 ίππων ξεκινάει από 14.880 Ευρώ. Προσωπικά όμως θα πρότεινα τον συνδυασμό των 100 ίππων με το 6-τάχυτο κιβώτιο καθώς θεωρώ πως ταιριάζει καλύτερα με το όνομα Monte Carlo...