Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε τράβηξε τα βλέμματα όλων και αναμφίβολα δημιούργησε έντονο προβληματισμό στον ανταγωνισμό το νέο Hyundai Tucson.
Η εταιρεία Βελμάρ μέλος του Ομίλου Θ. Βασιλάκη που είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος και επισκευαστής Hyundai στην Θεσσαλονίκη, μας έδωσε την δυνατότητα να έχουμε το νέο Tucson για μερικές μέρες και να ανακαλύψουμε τις πολλές αρετές του νέου μοντέλου.
Η τέταρτη γενιά του νέου Hyundai Tucson ήρθε και τάραξε τα νερά θέλοντας η μάρκα να θέσει νέα πρότυπα στην C-SUV κατηγορία. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004 έχοντας ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως και από αυτά τα 1,4 εκατομμύρια να έχουν πουληθεί στην Ευρώπη.
Τώρα 17 χρόνια μετά το νέο Hyundai Tucson είναι το πρώτο SUV της μάρκας που εξελίχθηκε με την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Sensuous Sportiness”. Σκοπός της νέας αυτής φιλοσοφίας είναι να αναβαθμίσει τα συναισθηματικά στοιχεία του σχεδιασμού των αυτοκινήτων. Οι Κορεάτες μέσω της διαδικασίας σχεδιασμού που ονομάζεται “parametric dynamics” χρησιμοποιούν γραμμές, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια. Ένα από τα πράγματα που παρατηρείς βλέποντας εξωτερικά το νέο Hyundai Tucson είναι η εντυπωσιακή μάσκα η οποία παρουσία αυτών των “parametric jewels” διαθέτει τα Parametric Hidden Lights, δηλαδή όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα.
Θετική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο κάτω μέρος της μάσκας υπάρχουν αεραγωγοί που επεμβαίνουν αυτόματα για την καλύτερη ροή αέρα βοηθώντας στον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου όταν κινείται.
Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου συναντάμε έναν ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα και νέα φωτιστικά σώματα βασισμένα στην ίδια φιλοσοφία σχεδιασμού. Να σημειώσουμε ότι το νέο Hyundai Tucson διαθέτει κρυμμένους τους πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κάτω από την αεροτομή.
Εσωτερικά αυτό που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά είναι η ευρυχωρία του. Αυτό το εκλεπτυσμένο και ευρύχωρο εσωτερικό του Νέου Tucson, ονομάζεται INTERSPACE. Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο και όταν ρυθμίσεις σωστά την θέση οδήγησης έχεις πλήρη ορατότητα στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου κάτι για το οποίο σε βοηθάει ειδικά στο παρκάρισμα. Ο ψηφιακός νέος πίνακας οργάνων είναι 10,25 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών. Δεν υπάρχουν διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής. Τα καλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την εμφάνιση του μοντέλου, ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα.
Το νέο Hyundai Tucson έχει αυξήσει το μήκος και το πλάτος του κατά 20 mm και 15 mm αντίστοιχα ενώ έχει μακρύνει και το μεταξόνιο του κατά 10 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, κάνοντας το ολοκαίνουριο Tucson να είναι το πιο ευρύχωρο από ποτέ. Στους πίσω επιβάτες ό χώρος έχει μεγαλώσει 26 mm για τα πόδια τους αλλά και λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Ο χώρος των αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, προσφέροντας συνολικά από 620 λίτρα έως 1.799 λίτρα.
Η Hyundai επέλεξε στο νέο Tucson να το προσφέρει με 48V υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πλήρως υβριδική καθώς και plug-in υβριδική έκδοση. Έτσι ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει:
1.6 T-GDI Smartstream βενζίνης με 150 PS με 6άρι μηχανικό (iMT) η 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (7-DCT) και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
1.6 T-GDI Smartstream βενζίνης με 180 PS με 6άρι μηχανικό (iMT) η 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (7-DCT) και προαιρετική τετρακίνηση.
1.6 T-GDI Smartstream βενζίνης με 230 PS με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και προαιρετική τετρακίνηση.
1.6 CRDi Smartstream πετρελαίου με 136 PS με 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (7-DCT) και προαιρετική τετρακίνηση.
Στο δρόμο το νέο Hyundai Tucson είναι απολαυστικό, άνετο με πολύ καλά κρατήματα. Σε αυτό παίζει ρόλο η ανάρτηση με γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω, ενώ τα αμορτισέρ χρησιμοποιούν μια νέα τεχνολογία βαλβίδων που προσφέρει καλύτερη απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου. Ειδικά εάν θελήσετε να κινηθείτε και σε εκτός δρόμου διαδρομές εκεί θα το ευχαριστηθείτε. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν με τους 180 ίππους με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και του ταιριάζει απόλυτα. Έχοντας την δυνατότητα επιλογής μέσω του Drive Mode σε τρία προφίλ οδήγησης Eco, Normal, Sport μπορέσαμε να κινηθούμε και να δούμε τις δυνατότητες του Tucson από άποψη κατανάλωσης και γρήγορης οδήγησης και τα αποτελέσματα είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν τα 8,5 λίτρα. Εάν κινηθείς σε αυτοκινητόδρομο θα δεις και 7,5 λίτρα κατανάλωση ανάλογα το πόσο βαρύ είναι το πόδι στο γκάζι, ενώ αν επιλέξεις τo Sport προφίλ οδήγησης εκεί τα πράγματα αγριεύουν με το Tucson να γίνεται πιο επιθετικό και η κατανάλωση όπως καταλαβαίνετε να ανεβαίνει προς τα πάνω. Στην λειτουργία Eco θα πρέπει να συνηθίσεις πολύ καλά τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση και ό λόγος είναι η χαρτογράφηση του κινητήρα για να σου προσφέρει λιγότερη κατανάλωση.
Σε γενικές γραμμές το νέο Hyundai Tucson μας άφησε πάρα πολύ ικανοποιημένους με όλα αυτά που σου προσφέρει ένα SUV στην κατηγορία του. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν και οι πολύ καλές τιμές του δείγμα τις καλής δουλειάς που γίνεται από την εισαγωγική εταιρεία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής (1.6T – 180 ίππους στην έκδοση Distinctive) με το κλειδί στο χέρι είναι 29.670 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από 24.990 ευρώ με τους 150 ίππους και 26.590 ευρώ με τους 180 ίππους.
Ευχαριστούμε θερμά την εταιρεία Βελμάρ που βρίσκεται στο 9o ΧΛΜ Θέρμης - Θεσσαλονίκης (T:2310-476381 F:2310 476383) για την παραχώρηση του αυτοκινήτου.