Η νέα γενιά του Opel Mokka έφτασε και στην Ελλάδα και χάρη αφενός στην (επιτέλους) όμορφη σχεδίασή του και αφετέρου στη πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη του ομίλου Stellantis που ανήκει πλέον η Opel, κερδίζει τις εντυπώσεις στην αγαπημένη compact SUV κατηγορία.
Σχεδιαστικά το νέο Mokka είναι άκρως νεανικό και με όμορφες γραμμές, δείχνοντας παράλληλα όμως και μια στιβαρότητα πράγμα που το κάνει να γυρνάει βλέμματα τόσο από πεζούς αλλά και από τους άλλους οδηγούς. Βασικό ατού είναι η ολοκαίνουργια μάσκα την οποία η Opel ονομάζει Opel Visor που θα είναι το σήμα κατατεθέν της μάρκας για όλη την γκάμα των μοντέλων της, που είναι εμπνευσμένη από το Manta της δεκαετίας του '70 και που την είδαμε και σε πλήρη ψηφιακή εκδοχή στο ηλεκτρικό retromod Opel Manta πριν μερικούς μήνες. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που έχουν σχεδόν ίδιο σχήμα εμπρός και πίσω με χαρακτηριστικό γωνιώδες σχεδιασμό. Την εικόνα στο εμπρός μέρος συμπληρώνει το κεντρικό νεύρο στο καπό που φέρνει αναμνήσεις από παλαιότερες δεκαετίες και οι δύο αεραγωγοί εκατέρωθεν του προφυλακτήρα που κόντρα στην μόδα της εποχής είναι και λειτουργικοί, στέλνοντας τον αέρα στα πλαϊνά του οχήματος. Στο πλάι θα ξεχωρίσεις τα πλαστικά προστατευτικά σε πόρτες και θόλους που δίνουν την απαραίτητη off road εικόνα η οποία συμπληρώνεται και από την αρκετά καλή απόσταση από το έδαφος αλλά και από τις 17άρες ζάντες. Πίσω ξεχωρίζει η επιλογή της εταιρίας να βάλει το όνομα του μοντέλου στη μέση του πορτμπαγκάζ όπως ορίζει η μόδα. Οι διαστάσεις του έχουν φυσικά αλλάξει από την προηγούμενη γενιά και πλέον αγγίζει τα 4,15 μέτρα σε μήκος, τα 1,79 σε πλάτος και 1,53 σε ύψος.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό αυτό που μονοπωλεί το βλέμμα είναι το Opel pure panel όπως το ονομάζει η Opel, τη διάταξη δηλαδή του πίνακα οργάνων που πλέον αποτελείται από μία ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών και από ακόμα μία οθόνη αφής επίσης 7 ιντσών για τα πολυμέσα. Προαιρετικά το μέγεθος των οθονών ανεβαίνει στις 10 και 12 ίντσες αντίστοιχα για πίνακα οργάνων και πολυμέσα.
Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού και τέλος αν έχουμε επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο ακριβώς ανάμεσα από τα καθίσματα βρίσκεται ο διακόπτης-επιλογέας κίνησης και μερικά ακόμα μπουτόν για τα οδηγικά προφίλ , το χειρόφρενο κλπ. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλά και η συναρμογή τους επίσης σε πολύ καλό επίπεδο. Μόνη παραφωνία ίσως είναι η επιλογή ψεύτικου ανθρακονήματος σε κάποια σημεία που προσπαθεί να δώσει μια πιο σπορ πινελιά στην καμπίνα αλλά μάλλον δεν το καταφέρνει και πολύ καλά. Γενικά όμως η εικόνα είναι ευχάριστη και έχει και όμορφες λεπτομέρειες όπως οι επιφάνειες σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα που δίνουν μια premium νότα. Ο χώρος για οδηγό και συνοδηγό είναι ικανοποιητικός και η περιμετρική ορατότητα είναι καλή. Τα πράγματα δυσκολεύουν όμως στο πίσω μέρος καθώς ο χώρος είναι επαρκής για δύο ενήλικες με οριακό χώρο για τα γόνατα ενώ η προσθήκη και ενός τρίτου στην παρέα θα κάνει το ταξίδι πιο δυσάρεστο. Περίπου το ίδιο συμβαίνει και στον χώρο αποσκευών που τα 350 λίτρα του Mokka το βάζουν αρκετά πιο χαμηλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό μιας και αρκετά μοντέλα βρίσκονται στη ζώνη των 400 και άνω λίτρων. Επίσης το κατώφλι φόρτωσης είναι σχετικά ψηλά και με αρκετή απόσταση από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Μία ακόμα λεπτομέρεια είναι η θέση του μπουτόν που ανοίγει την πόρτα του χώρου αποσκευών που βρίσκεται χαμηλά στη θέση της πινακίδας, μια μάλλον λάθος επιλογή αλλά με όχι και τόσο πολύ σημασία.
Για την κίνηση του νέου Mokka επιστρατεύτηκαν 3 μηχανικά σύνολα, δύο βενζίνης και ένα πετρελαίου και δύο κιβώτια ταχυτήτων, ένα μηχανικό 6 σχέσεων και ένα αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής. Υπάρχει βέβαια και το αμιγώς ηλεκτρικό Mokka e αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Οι βενζινοκινητήρες η μάλλον ο βενζινοκινητήρας είναι 3κύλινδρος 1200 κυβικών και βγαίνει με 100 ίππους και 206 Nm ροπή και με 130 ίππους και 230Nm ροπής αντίστοιχα. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 1500 κυβικά εκατοστά και αποδίδει 110 ίππους με 250Nm ροπή. Με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων συνδυάζεται και ο βενζινοκινητήρας και ο πετρελαιοκινητήρας ενώ αν επιλέξουμε το αυτόματο τότε μονόδρομο αποτελεί ο κινητήρας βενζίνης των 130 ίππων. Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας τον δυνατότερο βενζινοκινητήρα συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο και θεωρούμε πως αποτελεί το ιδανικό συνδυασμό για το συγκεκριμένο μοντέλο. Ο κινητήρας είναι αποδοτικός και κινεί το Mokka σβέλτα χωρίς να ενοχλεί με κραδασμούς και θόρυβο, τουλάχιστον κινούμενοι σε νορμάλ ταχύτητες. Το αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο και σου δίνει την επιλογή να αλλάζεις εσύ τις σχέσεις αν το θες μέσω τον paddles στο τιμόνι. Στο δρόμο το Mokka σου δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας και έχει ελαφρώς πιο σπορτίφ προσανατολισμό από τα ξαδέρφια του από τις άλλες μάρκες του ομίλου. Το μόνο μειονέκτημα είναι πως ο συνδυασμός πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης και ημιάκαμπτου άξονα πίσω θα ενοχλήσει τους πίσω επιβάτες περισσότερο στις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι είναι σαφές και δίνει αρκετά καλή πληροφόρηση.
Το νέο Mokka κυκλοφορεί σε τρεις εκδόσεις: Elegance, GS Line και Ultimate με την βασική Elegance να προσφέρει LED φωτιστικά σώματα, το Opel Pure Panel με τις 7άρες οθόνες και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφάλειας και ενημέρωσης οδηγού με τιμή που ξεκινάει από τα 25000 Ευρώ. Η GS Line που ήταν και το μοντέλο δοκιμής μας προσθέτει την χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα πάνω από τις πόρτες καθώς και μέσα στο ταμπλό σε διάφορα σημεία που του προσδίδουν μία ακόμα πιο νεανική και σπορ εμφάνιση κάτι που ενισχύεται και από την μαύρη επένδυση στον ουρανό της καμπίνας. Επίσης προσθέτει και την επιλογή Sport στον επιλογέα οδηγικού προφίλ με τις ανάλογες ρυθμίσεις σε τιμόνι, απόκριση γκαζιού και σχέσεων κιβωτίου. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι στα 25700 Ευρώ και αν επιλεχθεί και το αυτόματο κιβώτιο αγγίζει τα 28.200 Ευρώ. Τέλος η Ultimate αρχίζει στα 27900 και αν προτιμήσεις το πετρέλαιο, οι τιμές αρχίζουν από τα 26600 Ευρώ για την βασική έκδοση για να φτάσει στα 29400 Ευρώ για την Ultimate. Όπως προείπα για μας η καλύτερη επιλογή είναι η GS Line με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και αν έχεις το κάτι παραπάνω για το αυτόματο κιβώτιο τότε είναι η καλύτερη δυνατή διαμόρφωση στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές το Mokka αποτελεί μια πάρα πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία του και θα ικανοποιήσει ένα ευρύ κοινό.