Χάρη στην εισόδό της στον χώρο των SUV, η ŠKODA πρόκειται να δει περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξή της και με τη Στρατηγική 2025, η εταιρία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει από πλεονεκτική θέση τις νέες προκλήσεις. Μετά την περυσινή 25η επέτειο της ένταξής της στον Όμιλο Volkswagen, το 2017 η ŠKODA γιόρτασε το ορόσημο της παραγωγής 15 εκατομμυρίων οχημάτων ως μέλος του ομίλου. Στη μεγαλύτερη για αυτή εθνική αγορά, της Κίνας, η μάρκα ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 10 μόνο χρόνια. Η Αλγερία έγινε άλλη μια χώρα παραγωγής αυτοκινήτων ŠKODA το 2017.
Η ŠKODA AUTO απασχολεί αυτή τη στιγμή πάνω από 30.000 εργαζόμενους και δραστηριοποιείται σε πάνω από 100 εθνικές αγορές. Η εταιρία λειτουργεί τρία εργοστάσια στη Δημοκρατία της Τσεχίας: τα εργοστάσια οχημάτων στη Mladá Boleslav και στο Kvasiny, καθώς και το εργοστάσιο ανταλλακτικών στο Vrchlabí. Η ŠKODA επίσης παράγει οχήματα στην Κίνα, Ρωσία, Σλοβακία, Αλγερία και Ινδία κυρίως μέσα από συνεργασίες του Ομίλου, όπως και στην Ουκρανία και Καζακστάν με τοπικούς εταίρους. Αυτή τη στιγμή, η ŠKODA διαθέτει στην αγορά επτά σειρές επιβατικών μοντέλων: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ και SUPERB.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο στον δρόμο για νέο ρεκόρ
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο, οι παραδόσεις σε πελάτες αυξήθηκαν κατά 2,8%, σε ένα νέο ρεκόρ 585.000 οχημάτων. Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η μάρκα θα έχει παραδώσει πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα σε πελάτες μέσα στο ημερολογιακό έτος για τέταρτη φορά στη σειρά. Η ŠKODA υπερέβη το όριο του ενός εκατομμυρίου για πρώτη φορά το 2014.
Στα μέσα του 2017, η μάρκα γιόρτασε το ορόσημο της κατασκευής του 15εκατομμυριοστού οχήματος από τότε που εντάχθηκε στον Όμιλο Volkswagen. Μετά τη νέα αρχή κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου το 1991, η τσεχική μάρκα διέθετε μία σειρά μοντέλων και πουλούσε 170.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Το 2016, η αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε ένα νέο ρεκόρ με 1.126.500 παραδόσεις σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, η ŠKODA αντιπροσωπεύεται από επτά διαφορετικές σειρές μοντέλων και 40 παραλλαγές μοντέλων σε όλες τις σημαντικές κατηγορίες. Με 5,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, η ŠKODA OCTAVIA έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στα 15 εκατομμύρια που κατασκευάστηκαν από την ένταξη στον Όμιλο Volkswagen. Την ακολουθούν ένα μικρό αυτοκίνητο, η ŠKODA FABIA, με 4 εκατομμύρια και η ŠKODA SUPERB με λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο κατασκευασμένα αυτοκίνητα.
Για πρώτη φορά έσοδα πωλήσεων πάνω από 8 δισ. ευρώ σε ένα εξάμηνο
Τα έσοδα πωλήσεων της ŠKODA AUTO αυξήθηκαν κατά 22,6%, στα 8,720 δισ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2017 (α’ εξάμηνο του 2016: 7,114 δισ. ευρώ). Στην ίδια χρονική περίοδο, τα κέρδη αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 25,5%, στα 860 εκ. ευρώ (α’ εξάμηνο 2016: 685 εκ. ευρώ). Τα κέρδη ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν στο 9,9%, λίγο πάνω από το 9,6% του α’ εξαμήνου του 2016. Οι καθαρές ταμειακές ροές έφτασαν τα 1,159 δισ. ευρώ (α’ εξάμηνο 216: 583 εκ. ευρώ).
Σημαντικοί πυλώνες για βιώσιμη, θετική εταιρική ανάπτυξη
Με τη Στρατηγική 2025, η ŠKODA AUTO έχει θέσει τα θεμέλια για συνεχή επιτυχή ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια. Ο κοινός στόχος των πολλών νέων τομέων δράσης είναι να αντιμετωπίσει από πλεονεκτική θέση τους επερχόμενους μετασχηματισμούς στη βιομηχανία των αυτοκινήτων και τις αλλαγές στην κοινωνία. Εδώ, η ψηφιοποίηση παίζει κεντρικό ρόλο: τα μοντέλα, η παραγωγή και οι εταιρικές λειτουργίες θα ωφεληθούν συνολικά από τις ψηφιακές λύσεις. Μέσω των ψηφιακών υπηρεσιών, η ŠKODA AUTO θέλει επίσης να εξελίξει νέους επιχειρηματικούς τομείς υψηλής ανάπτυξης. Ένας άλλος στόχος είναι η ηλεκτροκίνηση: η ŠKODA θα εισέλθει σε αυτή την αγορά στο εγγύς μέλλον με εξωτερικά φορτιζόμενα [plug-in] υβριδικά μοντέλα και με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Με αυστηρή εφαρμογή των παραπάνω και με περαιτέρω στρατηγικές πρωτοβουλίες, η εταιρία αποσκοπεί να αναπτυχθεί σε δύο άξονες: δίπλα σε περαιτέρω αυξήσεις στην παραδοσιακή κατασκευή αυτοκινήτων, νέα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα – κυρίως υπηρεσίες μετακίνησης – θα αποτελέσουν ισχυρά κίνητρα ανάπτυξης.
Η μελέτη του ŠKODA VISION E υπογραμμίζει εντυπωσιακά τις προσπάθειες της μάρκα στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Το VISION E είναι το πρώτο εντελώς ηλεκτρικά οδηγούμενο πρωτότυπο αυτοκίνητο στα 122 χρόνια της ιστορίας της εταιρίας. Επιτρέπει ένα εύρος αυτονομίας μέχρι τα 500 χλμ και μπορεί να φορτιστεί τόσο επαγωγικά όσο και με καλωδιακή σύνδεση. Το μοντέλο παραγωγής θα βγει στην αγορά το 2020.
ο 2017 αποτελεί ορόσημο και από άλλες πλευρές στην ιστορία της ŠKODA
Στο α’ εξάμηνο του 2017, δύο εντυπωσιακοί αριθμοί απεικονίζουν τη μεγάλη επιτυχία της ŠKODA στην αγορά της Κίνας. Η εταιρία εισήλθε στην κινεζική αγορά το 2007, ακριβώς πριν δέκα χρόνια. Περισσότερα από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν πουληθεί σε πελάτες στην Κίνα από τότε. Από το 2010, η Κίνα έχει γίνει η μεγαλύτερη εθνική αγορά για την τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία. Πέρυσι, η ŠKODA έκανε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 317.100 αυτοκίνητα.
Στα επόμενα χρόνια, η μάρκα θέλει να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στη σπουδαιότερη για αυτή εθνική αγορά. Σε αυτή την κατεύθυνση, μαζί με τον εταίρο της, τη SAIC Motor Corporation, επενδύει πάνω από 2 δισ. ευρώ για την επέκταση των σειρών των μοντέλων. Η συνεχιζόμενη καμπάνια για το SUV αναμένεται να δυναμώσει κι άλλο τη θέση της στην κινεζική αγορά. Ο στόχος είναι ο διπλασιασμός των πωλήσεων στην Κίνα σε πάνω από 600.000 αυτοκίνητα ως το 2020.
Χορηγίες, μηχανοκίνητος αθλητισμός και συνεργασίες ενισχύουν την απήχηση της εταιρίας
Η ενίσχυση της συναισθηματικής απήχησης της ŠKODA δίνει επίσης ώθηση στην αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρίας. Από τη μία μεριά, αυτό επιτυγχάνεται με την εκφραστική σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων καθώς και τα άμεσα αναγνωρίσιμα παράγωγα που δίνουν έμφαση στον δυναμισμό, στην κομψότητα ή στη στιβαρή εμφάνιση. Από την άλλη, η ŠKODA προσφέρει συναισθηματικό δέσιμο με τη μάρκα μέσα από τις πολλές συνεργασίες και δραστηριότητες.
Αποτελεί παράδοση για τη ŠKODA να επιδεικνύει τον δυναμισμό της μάρκας και των μοντέλων της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εδώ και πολλά χρόνια αυτό εστιάζεται στη συμμετοχή σε αγώνες ράλι. Το 2017, η καθιερωμένη τσέχικη μάρκα επανέλαβε τη μεγαλύτερη μέχρι τώρα επιτυχία της: η ŠKODA Motorsport κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι WRC2 [με συνοδηγό] για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Επιπλέον, οι Σουηδοί Pontus Tidemand και Jonas Andersson κέρδισαν τους τίτλους του καλύτερου οδηγού και συνοδηγού αντίστοιχα στο WRC2, διαδεχόμενοι το φινλανδικό δίδυμο Esapekka Lappi / Janne Ferm που είχαν κερδίσει πέρυσι για τη ŠKODA.
Η ŠKODA συμμετέχει σε πολλές επιδείξεις κλασικών αυτοκινήτων ανά την Ευρώπη με καταπληκτικά ιστορικά μοντέλα. Τα επιλεγμένα μοντέλα – άλλα λιγότερο κι άλλα περισσότερο παλαιά – προέρχονται από το μουσείο της ŠKODA στη Mladá Boleslav και αποδεικνύουν την περήφανη παράδοση της εταιρίας και την επινοητικότητα εκείνων των παλαιότερων μηχανικών.
Οι επιτυχημένες αθλητικές και πολιτιστικές χορηγίες επεκτάθηκαν εφέτος
Η ŠKODA παραδοσιακά συμμετέχει ως εταίρος/χορηγός στο χόκεϊ επί πάγου και στην ποδηλασία. Την περασμένη άνοιξη, η ŠKODA έκανε ένα εντυπωσιακό παγκόσμιο ρεκόρ: το 2017 η καθιερωμένη τσεχική εταιρία υποστήριζε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Χόκεϊ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Χόκεϊ επί Πάγου (IIHF) για 25η φορά ως επίσημος χορηγός και εταίρος. Αυτή είναι η πλέον μακρόχρονη χορηγία σε παγκόσμιο πρωτάθλημα οποιουδήποτε αθλήματος και εξασφάλισε στη μάρκα μια θέση στο Βιβλίο Γκίνες.
Είναι εντυπωσιακό πως εδώ και 14 χρόνια η ŠKODA είναι εταίρος/χορηγός στον Ποδηλατικό Γύρο της Γαλλίας [Tour de France]. Η εταιρία παρέχει 250 οχήματα για τη διοργάνωση και την υποστήριξη των ποδηλατών στον μεγαλύτερο ποδηλατικό αγώνα του κόσμου. Κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων συνεχούς λειτουργίας, ο στόλος της καλύπτει μια συνολική απόσταση 2,8 εκατομμυρίων χλμ. Από το 2004, η συνολική απόσταση που έχει καλυφθεί στον Γύρο της Γαλλίας ξεπερνά τα 30 εκατομμύρια χλμ. Καθημερινά, η ομάδα παροχής υπηρεσιών της ŠKODA εξασφαλίζει τη βέλτιστη προετοιμασία 250 οχημάτων για το επόμενο στάδιο του αγώνα. Το κορυφαίο από τα συμμετέχοντα μοντέλα, το ŠKODA SUPERB, εξυπηρετεί ολόκληρο τον αγώνα ως το «Κόκκινο Αυτοκίνητο», το οποίο χρησιμοποιεί ο διευθυντής του Γύρου, Christian Prudhomme, ως κινητό κέντρο ελέγχου.
Η στενή σχέση ανάμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ποδηλασία έχει ιστορικές ρίζες. Πριν από 122 χρόνια, οι ιδρυτές της εταιρίας Václav Laurin και Václav Klement άρχισαν να κατασκευάζουν ποδήλατα πριν αρχίσουν την παραγωγή αυτοκινήτων. Η ποδηλασία είναι κεντρικός πυλώνας στη στρατηγική χορηγιών της ŠKODA. Εκτός από τον Γύρο της Γαλλίας και τη Vuelta της Ισπανίας, η εταιρία υποστηρίζει και άλλους διεθνείς και εθνικούς ποδηλατικούς αγώνες καθώς και διάφορες αθλητικές εκδηλώσεις για το κοινό.
Στα μέσα του 2017, η ŠKODA διεύρυνε τις σχέσεις της με το κοινό συνεργαζόμενη με το παγκοσμίου κύρους Cirque du Soleil. Η συνεργασία με αυτόν τον ψυχαγωγικό οργανισμό ανοίγει πολλές νέες ευκαιρίες στη ŠKODA για να προσεγγίσει εκατομμύρια πιθανούς νέους πελάτες.
ŠKODA AUTO – Σημαντικά στοιχεία για το α’ εξάμηνο 2017/2016*
Μονάδα 2017 2016 Μεταβολή %
Παραδόσεις σε πελάτες αρ. αυτοκινήτων 585,000 569,400 +2.8
Έσοδα πωλήσεων εκ. ευρώ 8,720 7,114 +22.6
Κέρδη επί των πωλήσεων εκ. ευρώ 860 685 +25.5
Κέρδος/Έσοδα % 9.9 9.6 -
Καθαρές ταμειακές ροές εκ. ευρώ 1,159 583 +98.8
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις της μάρκας το πρώτο εξάμηνο του 2017 παρουσίασαν αύξηση 145% (1.739 έναντι 710 οχήματα) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016, ενώ το μερίδιο της για το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται σε 3,5%, παρουσιάζοντας αύξηση 130,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (3,5% από 1,5%).
Παραδόσεις αυτοκινήτων της ŠKODA-Kosmocar σε πελάτες το α’ εξάμηνο του 2017, σε στρογγυλοποιημένους αριθμούς αυτοκινήτων, ανά μοντέλο - ποσοστιαία μεταβολή (+/-) σε σχέση με το 2016:
ŠKODA OCTAVIA 497 +31.5%
ŠKODA FABIA 599 +1000%
ŠKODA RAPID 166 +23%
ŠKODA SUPERB 79 +1000%
ŠKODA YETI 7 0%
ŠKODA CITIGO 317 +110%
ŠKODA KODIAQ 74 –