Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας που συναρμολογείται στο Εργοστάσιο Κινητήρων της Ford στο Dagenham (Ηνωμένο Βασίλειο) για το κορυφαίο F-150 της Αμερικάνικης αγοράς, αποδίδει 250 ίππους (253 PS) και 596 Nm ροπής, γεγονός που το κάνει να υπερέχει από οποιοδήποτε άλλο diesel pickup στην κατηγορία του.
Η μέγιστη ροπή, που αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ., προσδίδει στο θηριώδες pickup ικανότητα ρυμούλκησης πάνω από 5 τόνους (5.171 kg) και ωφέλιμο φορτίο 916 kg. Όλα αυτά σε συνδυασμό με κατανάλωση καυσίμου 30 mpg στον αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με τα Αμερικανικά πρότυπα δοκιμών.
«Για κάθε οδηγό τέτοιου αυτοκινήτου, ο οποίος επιθυμεί αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου κατά τη ρυμούλκηση και μεταφορά φορτίων, προσφέρουμε ένα νέο κινητήρα 3.0L Power Stroke V6, με ονειρεμένες επιδόσεις» δήλωσε ο Dave Filipe, vice president Global Powertrain Engineering. «Όσο περισσότερο ρυμουλκείς και μεταφέρεις φορτία, τόσο περισσότερο εκτιμάς την εξαιρετική του ικανότητα ρυμούλκησης και ωφέλιμου φορτίου αλλά και την οικονομία στην κατανάλωση. »
Το Εργοστάσιο Κινητήρων της Ford στο Dagenham, τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής diesel της εταιρίας σε όλο τον κόσμο, απασχολεί 3.000 άτομα και πέρσι κατασκεύασε 800.000 κινητήρες που διατέθηκαν στη Βρετανία αλλά και σε άλλες αγορές.
«Η ασυναγώνιστη ισχύ ενός diesel τον κάνει ιδανικό συμπλήρωμα του θρυλικού F150 pickup, κάτι το οποίο οι φίλοι της σειράς F στις ΗΠΑ θα ανακαλύψουν από μόνοι τους» δήλωσε ο Stephen Gill, director, Powertrain Engineering, Ford Ευρώπης. «Η τεχνογνωσία της Ford Ευρώπης στους κινητήρες diesel επεκτείνεται πέραν της παραγωγής. Το Κέντρο Κινητήρων μας στο Dagenham της Βρετανίας, αποτελεί πρότυπο κέντρο για τη δημιουργία προηγμένων μονάδων diesel, μεταξύ των οποίων ο 2.0 Ford EcoBlue και ο νέος 1.5 Ford EcoBlue.”
Ο νέος 3.0L Power Stroke προσφέρει αυξημένη αντοχή και μειωμένο βάρος χάρη στη χρήση τεχνολογιών, όπως μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη - σιδήρου, και ο στρόφαλος από σφυρήλατο χάλυβα.
Για ταχύτερη απόκριση και μειωμένη υστέρηση τούρμπο (turbo lag), ο κινητήρας υιοθετεί έναν υψηλής απόδοσης υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου common-rail βελτιστοποιεί τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου, ενώ η υψηλή πίεση ψεκασμού 29.000 psi (2.000 bar) επιτρέπει πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία με μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Δύο φίλτρα καυσίμου, ένα κάρτερ λαδιού από χυτό αλουμίνιο και μία αντλία λαδιού δύο σταδίων μεταφράζονται σε μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα και μεγαλύτερη οικονομία. Το μηχανικό βεντιλατέρ που παίρνει κίνηση από τον κινητήρα και το ψυγείο με ενεργές γρίλιες (shutter) προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση σε υψηλές θερμοκρασίες και μεγάλα υψόμετρα, κάτι που συνιστά βασικό πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών βεντιλατέρ που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές.
Σε συνθήκες οδήγησης και ρυμούλκησης με μικρότερα φορτία, το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα στο F-150 αποσυνδέει υδραυλικά το βεντιλατέρ κλείνοντας στις δύο γρίλιες εμπρός από το ψυγείο για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και μειωμένες εσωτερικές απώλειες του κινητήρα.
Τη βελτιωμένη απόδοση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων υποστηρίζει ένα ειδικά ρυθμισμένο 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο SelectShift® και το Auto Start-Stop.
Η Ford πούλησε 896.764 φορτηγά F-Series στις ΗΠΑ το 2017 – αύξηση 9,3% μέσα σε ένα χρόνο, που αντιπροσωπεύει την καλύτερη επίδοση από το 2005. Πέρσι, η F-Series γιόρτασε 41 χρόνια ως το Καλύτερο σε Πωλήσεις Pickup στην Αμερική.
Η Ford Ευρώπης βρίσκεται στο τιμόνι της τεχνολογικής εξέλιξης παγκόσμιων κινητήρων diesel. Εξειδικευμένο προσωπικό εργάζεται στο Dagenham, καθώς και στο Dunton Technical Centre, (Βρετανία), το Merkenich Technical Centre (Γερμανία) και το Ford European Research & Innovation Centre (Γερμανία).