H SEAT θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018 13:39

Το επόμενο έτος θα λανσαριστεί η νέα γενιά SEAT Leon σε 5θ και ST εκδόσεις. To 2020 θα παρουσιαστεί το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της SEAT, κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου Volkswagen, με αυτονομία 500 χιλιομέτρων, ενώ για πρώτη φορά θα υπάρξει και η προσθήκη ενός CUV (Crossover Utility Vehicle) στη γκάμα μοντέλων SEAT.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν στο Τύπο από τον Πρόεδρο της SEAT Luca de Meo στα πλαίσια της Ετήσιας Παρουσίασης Αποτελεσμάτων που πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Μαρδίτη. Η SEAT κάνει ακόμη ένα βήμα στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, η οποία θα περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση της νέα γενιάς Leon το 2020. Επιπλέον, η μάρκα θα παραμείνει πιστή στα οχήματα που κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό άεριο (CNG) καθώς φυσιά και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo επεσήμανε ότι «μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι με τα αποτελέσματα του 2017, αλλά δεν θα πρέπει να είμαστε εντελώς ικανοποιημένοι. Μαζί κλείσαμε την φάση της παγίωσης αλλά τώρα ήρθε να ώρα να κοιτάξουμε το μέλλον με νέους φιλόδοξους στόχους για ανάπτυξη».

2017, το έτος των ρεκόρ
Η SEAT έκλεισε με επιτυχία το 2017. Μετά την επίτευξη των καλύτερων αποτελεσμάτων στην ιστορία της το 2016, το 2017 τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν στα 281 * εκατομμύρια ευρώ, 21,3% περισσότερα από το προηγούμενο έτος (2016: 232 εκατομμύρια), εξαιρώντας την πώληση της θυγατρικής της VW Finance S.A. στην Volkswagen AG. Επιπλέον, τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 116 εκατ. Ευρώ (2016: 143) ως αποτέλεσμα του υψηλότερου όγκου πωλήσεων αλλά και των υψηλότερων επενδυτικών δραστηριοτήτων λόγω των νέων προϊόντων.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 9.552 δις ευρώ το 2017, 11,1% υψηλότερος από το προηγούμενο έτος (2016: €8.597 δις). Το ποσό αυτό προέκυψε από τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων που κατέγραψε η εταιρεία από το 2001 με 468.400 πωλήσεις, καθιστώντας την ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη καθώς και από το βελτιωμένο προϊοντικό mix, με το Ateca στη κορυφή ως το μοντέλο με το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Συγκριτικά από το 2013, ο κύκλος εργασιών της SEAT αυξήθηκε σχεδόν κατά 50%.

Σύμφωνα με τον Luca de Meo, «το 2017 ήταν ένα νέο έτος ρεκόρ για τη SEAT». Από άποψη πωλήσεων, «τα αποτελέσματα του 2017 οφείλονται στην ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των μοντέλων μας. Σήμερα διαθέτουμε μια από τις νεότερες γκάμες μοντέλων στην αγορά, με ηλικία λίγο περισσότερο από τρία χρόνια κατά μέσο όρο και με κορυφαία προϊόντα στις βασικές κατηγορίες αυτοκινήτων στην Ευρώπη». Ο Luca de Meo πρόσθεσε ότι «μέσα σε λίγα χρόνια έχουμε μετατρέψει τη SEAT σε μία μάρκα που είανι εκλυστική για την συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαίων πελατών».

Η νέα «επιθετική» προϊοντική πολιτική προέκυψε ως αποτέλεσμα του υψηλού ποσοστού επενδύσεων από τότε που κατασκευάστηκε το εργοστάσιο Martorell, το 1992. Το 2017 η SEAT διέθεσε 962 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις και έξοδα R & D, 11,6% περισσότερο από το 2016 (862) και 10,1% επί του συνολικού κύκλου εργασιών της μάρκας. Από το ποσό αυτό, 464 εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν αποκλειστικά για R & D, ποσοστό που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των συνολικών επενδυτικών δαπανών σε R & D στην Ισπανία, καθιστώντας έτσι τη SEAT ως τον κορυφαίο βιομηχανικό επενδυτή στη χώρα.
Από το 2013 έως το 2017, η SEAT επένδυσε περισσότερα από 3,3 δις ευρώ τα οποία διατέθηκαν κυρίως για την μεγαλύτερη «επιθετική» προϊοντική πολιτική καθώς και για την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας στην ενίσχυση της ψηφιοποίησης, της συνδεσιμότητας και της έξυπνης αυτοκίνησης.

Ο SEAT Vice-President for Finance, IT and Organisation Holger Kintscher τόνισε ότι «το 2017 βελτιώσαμε όλους τους κύριους οικονομικούς μας δείκτες. Η SEAT συνεχίζει να επενδύει στο μέλλον της και αυτό δημιουργεί εξαιρετικά αποτελέσματα. Ολοκληρώσαμε τη μεγαλύτερη επένδυση στα 25 χρόνια και χάρη σε αυτήν την προσπάθεια ανανέωσης και επέκτασης της γκάμας προϊόντων μας πετύχαμε ρεκόρ καθαρών πωλήσεων, κερδών μετά φόρων και λειτουργικών ταμειακών εισροών». Ο Kintscher πρόσθεσε ότι «η στρατηγική της SEAT απέδωσε και πετύχαμε το στόχο της κερδοφορίας. Είμαστε μια βιώσιμη εταιρεία και είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις μελλοντικές προκλήσεις και να χρηματοδοτήσουμε τα επόμενα αναπτυξιακά μας σχέδια».

Το 2017, η SEAT αύξησε επίσης την ικανότητα χρηματοδότησης της δραστηριότητάς από ίδιους πόρους. Οι ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 24,4%, φθάνοντας το ρεκόρ των 947 εκατομμυρίων ευρώ (2016: 761), το οποίο είναι σχεδόν τριπλάσιο από το 2013 και αποδεικνύει την οικονομική βιωσιμότητα της εταιρείας. Η SEAT διαθέτει τους απαραίτητους πόρους για να αντιμετωπίσει τον τεχνολογικό μετασχηματισμό του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και να εγγυηθεί παράλληλα τη χρηματοοικονομική της σταθερότητα.

Το 2017 η SEAT εξήγαγε το 81,1% του όγκου της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως ο βασικός βιομηχανικός εξαγωγέας της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 3% του συνολικού ποσοστού εξαγωγών της χώρας. Στόχος της SEAT για τα επόμενα χρόνια είναι να εντείνει τη διεθνοποίηση της μάρκας και να συνεχίσει να αναπτύσσεται και πέρα από την Ευρώπη.

Από βιομηχανική σκοπιά, η SEAT έκανε το ντεμπούτο της νέας πλατφόρμας MQB A0 στο Martorell το 2017 με το λανσάρισμα του Ibiza και του Arona. Και τα δύο μοντέλα, μαζί με το Leon και το Audi Q3, που θα αντικατασταθεί από το Audi A1 κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, απασχολούν στο Martorell το 95% της τρέχουσας χωρητικότητας του εργοστασίου.

Η αύξηση της παραγωγής και η εμβέλεια των μελλοντικών σχεδίων της εταιρείας μεταφράζονται σε μεγαλύτερη απασχόληση. Το εργατικό δυναμικό του Ομίλου SEAT αυξήθηκε συνολικά κατά 185 άτομα το 2017, ενώ μέχρι στιγμής έχουν προστεθεί 265 εργαζόμενοι. Επιπλέον για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βάση της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, οι εργαζόμενοι της SEAT στις 15 Απριλίου θα λάβουν bonus 700€ (2016: 480€) για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.

Περισσότερες μάρκες, περισσότερες αγορές, περισσότερα αυτοκίνητα και περισσότερες ενέργειες
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της μελλοντικής στρατηγικής της εταιρείας, ο Luca de Meo ανέφερε ότι η ανάπτυξη της SEAT θα βασιστεί σε τέσσερις πυλώνες: «περισσότερες μάρκες, περισσότερες αγορές, περισσότερα αυτοκίνητα και περισσότερες ενέργειες». Με αυτή την έννοια, το πρώτο τρίμηνο του έτους έγινε το λανσάρισμα της μάρκας CUPRA, που στο εξής πρόκειται να γίνει «μία μάρκα που δημιουργεί περισσότερα έσοδα, προσελκύει νέους πελάτες, παραμένει αφοσιωμένη στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενσωματώνει τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση, ο υβριδισμός, η συνδεσιμότητα, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ενισχύει περαιτέρω την εικόνα, την αξιοπιστία και τη φήμη ολόκληρου του οργανισμού SEAT», εξήγησε ο Luca de Meo.

Η SEAT δημιούργησε πρόσφατα την XMOBA, μια νέα εταιρεία με κύριο στόχο την ταυτοποίηση, δοκιμή, πώληση και επένδυση σε έργα που συμβάλλουν στην προώθηση νέων λύσεων που βελτιώνουν τη μελλοντική κινητικότητα. Η XMOBA και η CUPRA προστέθηκαν στο SEAT Metropolis:Lab Barcelona, το ψηφιακό εργαστήριο της SEAT που εγκαινιάστηκε το 2017 και αποτελεί μέρος του παγκόσμιου δικτύου IT-Labs του Ομίλου Volkswagen. Οι τρεις νέες εταιρείες, αρχίζουν να διαμορφώνουν «μια οργάνωση με βασικές δραστηριότητες και μικρές εταιρείες κάτω από την ίδια ομπρέλα. Στόχος μας είναι να συνδυάσουμε το καλύτερο μιας σταθερής εταιρικής δομής με την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα και την ταχύτητα των start-ups».

Επιπλέον, ο Luca de Meo επιβεβαίωσε τη δέσμευση της SEAT να δημιουργήσει ένα ψηφιακό οικοσύστημα γύρω από το αυτοκίνητο. Στο πλαίσιο αυτό συνάπτονται συνεργασίες και συμφωνίες με εταιρείες όπως οι Amazon Alexa, Shazam, Waze, Telefónica ή Saba. «Θέλουμε να είμαστε ένας σημαντικός παράγοντας στην επανάσταση του συνδεδεμένου αυτοκινήτου. Η φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε πρωτοπόροι».
Ο Luca de Meo επεσήμανε επίσης την παγκοσμιοποίηση της SEAT ως έναν ακόμη πυλώνα της στρατηγικής της. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 80 χώρες, αλλά μόνο το 15% των πωλήσεων πραγματοποιούνται εκτός Ευρώπης. Οι νέες χώρες στρατηγικής ανάπτυξης είναι η Βόρεια Αφρική, όπου η SEAT ηγείτο του project συναρμολόγησης οχημάτων της Volkswagen στην Αλγερία, η Λατινική Αμερική και το Μεξικό, όπου η εταιρεία εξετάζει τη σκοπιμότητα τοπικής παραγωγής. Επιπλέον, πρόσφατα άνοιξαν νέες αγορές στη Νορβηγία και τη Νέα Ζηλανδία, και έτσι τώρα η SEAT είναι πλέον παρούσα και στις πέντε ηπείρους. Η SEAT συμμετέχει επίσης στην κοινοπραξία μεταξύ του Volkswagen Group China και της JAC, συμβάλλοντας την τεχνική υποστήριξη και την τεχνογνωσία της στον τομέα του R & D και της σχεδίασης.

Η περαιτέρω ανάπτυξη της μάρκας θα συνδυαστεί με την επέκταση της γκάμας μοντέλων της. Ο Luca de Meo ανακοίνωσε ότι «η SEAT πρόκειται να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε έξι μήνες μέχρι το 2020» και επίσης αποκάλυψε ότι «το 2020 θα είναι το έτος ηλεκτροκίνησης της SEAT με το λανσάρισμα μιας plug-in υβριδικής έκδοσης του νέου SEAT Leon, που θα κατακευαστεί στο Martorell και θα διαθέτει αυτονομία τουλάχιστον 50 χιλιομέτρων, καθώς και του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού οχήματος της μάρκας, κατακευασμένο πάνω στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group». Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της SEAT θα διαθέτει ανταγωνιστική τιμή, αυτονομία έως και 500 χιλιόμετρα, εξελιγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης με ελάχιστο επίπεδο 2.

Ο πρόεδρος της SEAT επιβεβαίωσε επίσης τη δέσμευση της εταιρείας για τα οχήματα που τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). «Η SEAT είναι ηγέτης στο project τεχνικής ανάπτυξης οχημάτων CNG στο πλαίσιο του Ομίλου Volkswagen. Με το Arona TGI που λανσάρουμε φέτος θα διαθέτουμε το μοναδικό SUV στον κόσμο που τροφοδοτείται με φυσικό αέριο».

Σχετικά Άρθρα