To Ford Focus αξιολογήθηκε με 5 αστέρια για την ασφάλειά του από τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών (crash tests) Euro NCAP – ένα από τα πρώτα οχήματα με τόσο υψηλό σκορ στο πλαίσιο των νέων, αυστηρότερων πρωτόκολλων δοκιμών του Euro NCAP.
Το Focus διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά σχεδιασμένα για να αποτρέπουν ή να μετριάζουν τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης, όπως το Pre-Collision Assist της Ford με Pedestrian & Cyclist Detection – που εκθειάστηκε από το Euro NCAP, Αυτό μπορεί να εντοπίζει άτομα πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή που ενδεχομένως διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.
Το Euro NCAP απένειμε υψηλή βαθμολογία στο Focus για την προστασία ενηλίκων επιβατών και παιδιών – στο οποίο συνέβαλε αφενός η αυξημένη κατά 40% ικανότητα διαχείρισης φορτίων σύγκρουσης της νέας αρχιτεκτονικής C2 της Ford, αφετέρου η δομή αμαξώματος που αποτελείται από 33% ατσάλια υπερυψηλής αντοχής και βορίου με διαμόρφωση μέσω πίεσης.
Το Focus απέσπασε επίσης μέγιστη βαθμολογία σε δοκιμές που προσομοιώνουν πλευρικές συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων. Τα πρώτα νέα Focus είναι ήδη καθ’ οδόν για τους πελάτες τους στην Ευρώπη.
«Θυμηθείτε την εποχή που δώσατε εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης και πόσο συγκεντρωμένοι έπρεπε να είστε για λόγους ασφάλειας. Η οδήγηση παραμένει το ίδιο απαιτητική – απλά εμείς συνηθίζουμε στην πίεση. Τεχνολογίες όπως Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection μειώνουν τις απαιτήσεις για τους οδηγούς, βοηθώντας τους να είναι συγκεντρωμένοι, λιγότερο στρεσαρισμένοι, αλλά και πιο σίγουροι στο τιμόνι» δήλωσε ο Helmut Reder, Ford global vehicle line director C-car.
Πιο άνετο, λιγότερο απαιτητικό και πιο ασφαλές
Το νέο Ford Focus διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού από οποιοδήποτε μοντέλο Ford μέχρι σήμερα, με τη συμβολή τριών ραντάρ, δύο καμερών και 12 αισθητήρων υπερήχων. Από τις τεχνολογίες αυτές ξεχωρίζουν:
Adaptive Cruise Control που τώρα αναβαθμίζεται με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για πιο άνετη οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία, και υποστηρίζεται από τεχνολογίες Lane Keeping Aid και Intelligent Speed Limiter, που εκθειάστηκαν από το Euro NCAP
Adaptive Front Lighting System της Ford με νέο προληπτικό φωτισμό στροφών (Predictive curve light) βασισμένο σε κάμερα και φωτισμό ανάλογα με την οδική σήμανση (Sign-based light) που προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για βελτιωμένη ορατότητα, παρακολουθώντας τις στροφές στο δρόμο και – για πρώτη φορά στη βιομηχανία – την οδική σήμανση
Evasive Steering Assist, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης
Wrong Way Alert, αρχικά θα διατίθεται για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο
Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία Post-Collision Braking βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας σύγκρουσης, εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, όταν ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τη ζημιά στο όχημα.
Επιπλέον, η πρώτη οθόνη Head-up display της Ford που προσφέρεται στην Ευρώπη, βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο μπροστά, ενώ μία κάμερα οπισθοπορείας προφέρει ορατότητα 180 μοιρών πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους.
Το Blind Spot Information System της Ford με Cross Traffic Alert προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.
Το νέο Focus θα διατίθεται σε όλη την Ευρώπη σε πεντάθυρη έκδοση hatchback και wagon και προσφέρεται με μία ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων που περιλαμβάνει τα κομψά Focus Trend και Titanium, το σπορ Focus ST-Line, και το πολυτελές Focus Vignale. Το πρώτο Focus Active crossover θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά.