O «Σκορπιός» ακονίζει το κεντρί του

Γράφτηκε από τον  Τρίτη, 12 Μαρτίου 2019 20:53

Οι μηχανικοί της Abarth ολοκλήρωσαν με επιτυχία την αποστολή τους, εστιάζοντας στα ηλεκτρονικά συστήματα του κινητήρα, τη μετάδοση και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης.
Το πλήθος των δεδομένων που προέκυψαν από τις δοκιμές, αλλά και τις δύο αγωνιστικές σαιζόν που συμμετείχε το 124 rally, συνέβαλαν στις προσπάθειες των μηχανικών. Σημείο κλειδί αποτέλεσε η συμμετοχή του δοκιμαστή και οδηγού αγώνων Alex Fiorio, ενώ η συμπλήρωση 5.000χλμ. δοκιμών σε ειδικές διαδρομές ενίσχυσε περαιτέρω το έργο της ομάδας.

Ο τελικός στόχος ήταν οι οδηγοί να έχουν στη διάθεση τους ένα αγωνιστικό με ακόμα καλύτερη απόδοση, το οποίο παράλληλα θα είναι πιο εύκολο να ρυθμιστεί και να οδηγηθεί, προσφέροντας απόλαυση στον οδηγό και θέαμα στους φίλους του σπορ.
Τα βασικότερα στοιχεία στα οποία εστιάστηκαν οι εργασίες αναβάθμισης είναι:

Κινητήρας - Κύριος στόχος ήταν να βελτιωθεί ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, δημιουργώντας μια πιο γραμμική απόδοση της ροπής. Πλέον μεγάλα ποσοστά της ροπής είναι διαθέσιμα σε όλο το φάσμα λειτουργίας, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο στην έξοδο από κλειστές στροφές χαμηλής ταχύτητας. Η βελτίωση αυτού του χαρακτηριστικού οφείλεται στην προσεκτική ρύθμιση των ηλεκτρονικών του κινητήρα που προσέφεραν πιο ομαλή απόδοση και παράλληλα άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Μετάδοση - Οι μηχανικοί στο τμήμα της μετάδοσης εστίασαν στην λειτουργία του διαφορικού, το οποίο έχει πλέον νέες ρυθμίσεις όσον αφορά στον τρόπο και βαθμό εμπλοκής. Παράλληλα το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης προσφέρει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (High/Medium/Low Grip, Wet). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα που επιθυμεί από ένα διακόπτη στο τιμόνι, βελτιστοποιώντας την παροχή ισχύος ανάλογα με τις συνθήκες, αλλάζοντας -αν το απαιτούν οι συνθήκες- τις ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της ειδικής διαδρομής.

Κιβώτιο ταχυτήτων - Το κιβώτιο επίσης αναβαθμίστηκε ώστε να προσφέρει ακόμα ταχύτερες αλλαγές. Συγκεκριμένα ο ενεργοποιητής ρυθμίστηκε ώστε να επιτρέπει ταχύτερη σύμπλεξη των γραναζιών κατά την επιτάχυνση και ομαλότερες αλλαγές κατά την επιβράδυνση, έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα μπλοκαρίσματος των πίσω τροχών.
Φυσικά η εμπλοκή των πίσω τροχών είναι εφικτή μέσω της χρήσης του χειρόφρενου, το οποίο είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό χάρη και στη βελτιστοποιημένη διαδικασία αποσύμπλεξης της μετάδοσης.

Ρυθμίσεις - Το να έχει ο οδηγός καλή αίσθηση του αυτοκινήτου και παράλληλα την ευχέρεια να το ρυθμίσει με ευκολία είναι δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες. Για αυτό το λόγο στην Abarth εργάστηκαν ώστε να βελτιώσουν την πρόσφυση στην άσφαλτο, ενώ παράλληλα προσφέρουν ένα διαφορετικό κιτ για τις χωμάτινες διαδρομές.

Η λειτουργία αντιβύθισης επίσης βελτιώθηκε. Πλέον το 124 rally προσφέρει ακόμα καλύτερη ισορροπία κατά την επιβράδυνση και πιο γραμμική απόδοση, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Το σύστημα παρέχει το βέλτιστο βαθμό απόδοσης, ενώ παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να το ρυθμίσει ώστε να ανταποκρίνεται στο δικό του προσωπικό στιλ οδήγησης.

Κιτ χωμάτινων διαδρομών - Η ομάδα εξέλιξης εστίασε στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για τους χωμάτινους αγώνες, δημιουργώντας ένα κιτ με όλα εκείνα τα εξαρτήματα που απαιτούν οι συγκεκριμένες επιφάνειες. Το κιτ περιλαμβάνει εκτός των άλλων αυξημένη διαδρομή των αναρτήσεων και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 40χλστ., καθώς και σύστημα πέδησης συμβατό με τροχούς 15 ιντσών, οι οποίοι έχουν μικρότερη μη αναρτώμενη μάζα και προσφέρουν βέλτιστη πρόσφυση στις χωμάτινες επιφάνειες.

Σχετικά Άρθρα

  • Κωδικός : Fiat Abarth 850 TC

    Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth.

  • Abarth 695 biposto

    Με χαρακτηριστικά και επιδόσεις που δικαίως η Abarth δηλώνει ότι δημιούργησε το μικρότερο supercar του κόσμου.

  • Νέο Abarth 500e

    Το Νέο Abarth 500e είναι «περισσότερο Abarth από ποτέ» χάρη στην αρχιτεκτονική του, την καλύτερη κατανομή βάρους, τη μεγαλύτερη ροπή και τα φαρδύτερα μετατρόχια. Είναι ταχύτερο και πιο διασκεδαστικό σε όλες τις συνθήκες.

  • Δύο νέα πακέτα εξοπλισμού για τα Abarth 595 / 695

    Με πολλαπλές επιλογές, η νέα σειρά της Abarth ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας θα είναι διαθέσιμο και το νέο χρώμα, Orange Racing, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ιστορικό Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth.

  • Η οδήγηση σε πίστα ανεβάζει τη διάθεση περισσότερο από την άσκηση στο γυμναστήριο συμφωνα με την Abarth

    Η συνοδηγήση με ένα Abarth που στο τιμόνι του είχε έναν επαγγελματία οδηγό αγώνων ανέβασε τη διάθεση κατά 77% σε σχέση με την άσκηση στο γυμναστήριο, ενώ η οδήγηση του Abarth από το ίδιο το άτομο κατά 116%.