Δίνοντας συνέχεια στη νίκη του στη Χιλή, ο Kalle Rovanperä με την εργοστασιακή SKODA Fabia R5 evo έκανε στην Πορτογαλία το «back-to-back», χαρίζοντας στην ομάδα της SKODA Motorsport τη νίκη στην κατηγορία WRC 2 Pro. Τη διαφορά εδώ έκανε το γεγονός ότι ο Φινλανδός είχε στα χέρια του την ολοκαίνουργια SKODA Fabia R5 evo, που στο ντεμπούτο της άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Οι δυνατότητες του νέου αυτοκινήτου φάνηκαν «με το καλημέρα», όταν και οι δύο οδηγοί της SKODA Motorsport σημείωσαν κορυφαίους χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές του πρώτου σκέλους.
Μπορεί ένα κλατάρισμα να έριξε προσωρινά πίσω στην κατάταξη το Rovanperä, αλλά στη διάρκεια της δεύτερης ημέρας ο νεαρός επανήλθε και πλησίασε τον ομόσταυλό του Kopecky σε απόσταση αναπνοής. Μάλιστα, αυτό που εντυπωσίασε τους γνώστες του σπορ δεν ήταν μόνο οι επιδόσεις του 18χρονου, ο οποίος συμμετείχε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Πορτογαλία, αλλά η ικανότητά του να προστατεύει τα ελαστικά της Fabia R5 evo σε θερμοκρασίες 30 βαθμών Κελσίου!
Το απόγευμα της δεύτερης ημέρας, και ενώ ο Rovanperä βρισκόταν ήδη επικεφαλής της κατηγορίας WRC 2 Pro και RC2, ο Jan Kopecky είχε «τη στιγμή του αγώνα». Πριν μπει στην 11η Ειδική Διαδρομή Vieira do Minho, δεν ασφάλισε το καπό του κινητήρα, με αποτέλεσμα αυτό να ανοίξει και να «κολλήσει» στο παρμπρίζ του FABIA R5 evo. Ωστόσο ο Τσέχος οδηγός, βλέποντας ελάχιστα μεν, αλλά καθοδηγούμενος σωστά από τον συνοδηγό του Pavel Dresler, όχι μόνο δεν έκοψε ρυθμό, αλλά έκανε και αξιοπρεπή χρόνο!
Τα πληρώματα της SKODA Motorsport, στην τελευταία ημέρα, δεν είχαν παρά να κρατήσουν τις θέσεις τους, πράγμα που έγινε και στον τερματισμό πανηγυρίστηκε δεόντως απ’ όλη την ομάδα το θριαμβευτικό 1-2 των Rovanperä - Halttunen και Kopecky - Dressler, στο ντεμπούτο της SKODA Fabia R5 evo.
Επόμενος αγώνας, το Ράλι Ιταλίας, που θα διεξαχθεί στην Σαρδηνία από 13-16 Ιουνίου, στην περιοχή του Alghero.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ:
Το Ράλι Πορτογαλίας, ένας από το πιο παλιούς αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1967 και μπήκε στο θεσμό από το 1973 όταν και απέκτησε τη σημερινή του μορφή ως WRC. Παρέμεινε στο ημερολόγιο του WRC για 29 χρόνια, βρέθηκε εκτός την περίοδο 2002-2006, επιστρέφοντας ως μικτός αγώνας σε άσφαλτο/χώμα το 2007. Παραδοσιακά διοργανώνεται στην περιοχή του Porto, ενώ διακρίνεται από τον υπέρμετρο φανατισμό των θεατών που θεωρούνται ίσως οι πλέον εκδηλωτικοί στον κόσμο. Μόνο η Ειδική Διαδρομή Fafe, με το θρυλικό «πήδημα», συγκεντρώνει κάθε χρόνο περίπου 80.000 θεατές!
Τελικά αποτελέσματα Portugal Rally (WRC 2 Pro)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), SKODA FABIA R5 evo, 3:30:67.0 h
2. Kopecky/Dresler (CZR/CZR), SKODA FABIA R5 evo, +1:07.7sec.
3. Østberg/Eriksen (NOR/NOR), Citroën C3 R5, +19:08.6 sec.
4. Pieniazek/Gerber (POL/POL), Ford Fiesta R5, +30:55.1 sec.
Βαθμολογία Οδηγών WRC 2 Pro (μετά από 7/14 αγώνες)
1. Kalle Rovanperä (FIN), SKODA, 86 points
2. Mads Østberg (NOR), Citroën , 83 points
3. Lukasz Pieniazek (POL), Ford, 74 points
4. Gus Greensmith (GBR), Ford, 73 points
5. Jan Kopecky (CZR), SKODA, 18 points
Βαθμολογία Κατασκευαστών WRC 2 Pro (μετά από 7/14 αγώνες)
1. Ford, 147 points
2. SKODA, 116 points
3. Citroën, 83 points