Audi AI:TRAIL quattro: το εκτός δρόμου όχημα του μέλλοντος

Γράφτηκε από τον  Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2019 21:28

Το Audi AI:TRAIL quattro, μια ολοκληρωμένη ιδέα για βιώσιμη κινητικότητα πέρα από τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Και τα τέσσερα φουτουριστικά οχήματα, τα Audi Aicon, AI:ME, AI:RACE και AI:TRAIL, παρουσιάζονται όλα μαζί στο περίπτερο της Audi στην 68η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA 2019).

Το τετραθέσιο Audi AI:TRAIL quattro συνδυάζει την αυτόνομη οδήγηση με εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου. Τα κρύσταλλα που περιβάλλουν την καμπίνα εκτείνονται σχεδόν μέχρι το έδαφος, παρέχοντας ασύγκριτη ορατότητα. Η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία, ακόμα και μακριά από τα ανεπτυγμένα δίκτυα σταθμών φόρτισης.

Το "Trail" στην επωνυμία του ονόματος παραπέμπει στην εξερεύνηση της φύσης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχουν στο εσωτερικό μεγάλες οθόνες για να παρακολουθεί κανείς τηλεοπτικές σειρές σε streaming ή για να μετέχει σε τηλεδιασκέψεις, Αντίθετα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν μια άνετη θέα στο περιβάλλον. Ο Marc Lichte, ο επικεφαλής του τμήματος design της Audi, περιγράφει τη λογική του αυτοκινήτου: “Με το AI:TRAIL, επιδεικνύουμε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα εκτός δρόμου με μηδενικούς ρύπους για μια πρωτοποριακή εμπειρία κίνησης μακριά από ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Σύμφωνα με αυτά λοιπόν σχεδιάσαμε ένα βασικό αμάξωμα ενός όγκου με τις μεγαλύτερες δυνατές γυάλινες επιφάνειες προκειμένου να δημιουργήσουμε μια έντονη σύνδεση με το περιβάλλον. Ένα πρωτότυπο για βιώσιμη κινητικότητα εκτός δρόμου όποτε αυτή απαιτείται”.

Τα φουτουριστικά οχήματα της Audi

Το Audi AI:TRAIL quattro είναι το τέταρτο μέλος της γκάμας των πρωτότυπων με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης της Audi, η οποία ξεκίνησε με την παρουσίαση του Audi Aicon στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2017 (IAA 2017). Τα Aicon, AI:ME, AI:RACE και AI:TRAIL συνδέονται μεταξύ τους με κάτι πολύ περισσότερο από το concept των βιώσιμων συστημάτων κίνησης και των αμαξωμάτων που οραματίζονται το απώτερο μέλλον. Ενσαρκώνουν μια ολοκληρωμένη νέα προσέγγιση μετακίνησης για τη μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα του παρόντος, σε αυτά τα οχήματα δεν θα γίνονται συμβιβασμοί προκειμένου να καλυφθεί ένα ευρύ φάσμα χρήσεων και σεναρίων. Αντίθετα, τα μελλοντικά αυτοκίνητα θα μπορούν να σχεδιαστούν για πολύ συγκεκριμένες χρήσεις. Στο μέλλον οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν οποιοδήποτε από αυτά τα ειδικά Audi από μια γκάμα οχημάτων που διαμορφώνονται on demand (ανάλογα με τη χρήση) προκειμένου να καλύψουν τις προσωπικές τους ανάγκες και προτιμήσεις και να τα εκμισθώσουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Τεχνολογία που είναι ορατή – το εξωτερικό

Με εξωτερικό μήκος 4,15 μέτρων και πλάτος 2,15 μέτρων, η δυναμική του Audi AI:TRAIL πέρα από την άσφαλτο είναι προφανής. Το ύψος των 1,67 μέτρων και οι τεράστιοι τροχοί των 22 ιντσών καταδεικνύουν τις εξαιρετικές δυνατότητες δρόμου του αυτοκινήτου ακόμα και όταν αυτό είναι σταματημένο. Με μια εντυπωσιακή απόσταση 34 εκατοστών από το έδαφος μπορεί να περνά μέσα από νερό με βάθος μεγαλύτερο του μισού μέτρου. Σε σκληρό, βραχώδες έδαφος η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία χωρίς μάλιστα η ενσωματωμένη στο δάπεδο μπαταρία να έρχεται σε επαφή με το έδαφος.

Η ίδια η καμπίνα είναι ένας εκτεταμένος υαλοπίνακας που περιβάλλεται από πολυγωνικά σχήματα και διαθέτει χώρο για μέχρι και τέσσερις επιβάτες. Ένα ιδιαίτερο γνώρισμα είναι η προεξοχή στα μέσο των παραθύρων. Η γραμμή αυτή συνεχίζεται τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος και λειτουργεί σαν μια «μέση» που ενώνει ολόκληρο το αμάξωμα σε ένα μονολιθικό σύνολο. Με το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης τοποθετημένο γύρω από τους άξονες και τη μπαταρία στο δάπεδο δεν υπάρχει ανάγκη για προβόλους ή για ξεχωριστή στήριξη των κινητήρων και των μπαταριών. Δεν υπάρχει ανάγκη για προεξέχοντα τμήματα ή χωριστά εξαρτήματα για τον κινητήρα ή τις μπαταρίες. Κάτι άλλο που θέλουν να καταδείξουν τα τέσσερα φουτουριστικά οχήματα της Audi στην 68η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA 2019) είναι πως ο σχεδιασμός ενός όγκου θα είναι ο χρυσός κανόνας για την εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Με το Audi AI:TRAIL, ο σχεδιασμός ακολουθεί τη λειτουργικότητα. Στο εσωτερικό τα παράθυρα εξασφαλίζουν επιπλέον χώρο για τους επιβάτες εκεί που τον χρειάζονται περισσότερο - στους ώμους και τους αγκώνες τους. Επίσης παρέχουν επιπλέον χώρο εκεί όπου τον αντιλαμβάνεται κανείς υποκειμενικά πιο έντονα: ο τρόπος με τον οποίο τα παράθυρα εκτείνονται προς τα κάτω εξασφαλίζει τη θέα προς το έδαφος, ακόμα και μεταξύ των τροχών. Ο στόχος των σχεδιαστών ήταν να δώσουν σε όσους είναι εντός του αυτοκινήτου την καλύτερη δυνατή θέα προς τη φύση και το περιβάλλον τους, να σπάσουν τα εμπόδια μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου. Όταν το αυτοκίνητο κινείται το βλέμμα των επιβατών δεν εστιάζει στο χώρο μπροστά τους αλλά είναι ελεύθερο να περιπλανηθεί και να εντοπίσει μικρές λεπτομέρειες στους ανοιχτούς χώρους γύρω τους. Στο AI:TRAIL, οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν και να απολαύσουν την ηρεμία της διαδρομής χωρίς να χρειάζεται να το σκεφτούν.

Περιφερειακή ορατότητα που θυμίζει ελικόπτερο

Το παρμπρίζ διπλώνεται γύρω από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου όπως στο πιλοτήριο ενός ελικοπτέρου. Οι επιβάτες έχουν ανεμπόδιστη θέα του δρόμου ή του μονοπατιού τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πλάγια. Δεν είναι όπως μόνο ο εμπρός μέρος και τα πλάγια που είναι διαφανή και καλύπτονται από γυαλί. Σχεδόν ολόκληρη η οροφή, από την κορυφή του παρμπρίζ μέχρι την πίσω αεροτομή, επιτρέπει την καθαρή θέα προς τον ουρανό και το τοπίο. Ακόμα και η κάθετη μάσκα Singleframe είναι από γυαλί, ενώ οι τέσσερις κύκλοι του σήματος βρίσκονται στη συνηθισμένη θέση τους σε ένα γυάλινο οκτάγωνο.

Τόσο το παρμπρίζ όσο και η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγουν διάπλατα, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε μεγάλους χώρους αποθήκευσης που διαθέτουν ιμάντες για την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων στο ταξίδι. Στον πίσω προφυλακτήρα υπάρχει ένα άλλο ξεχωριστό διαμέρισμα για λερωμένα αντικείμενα, όπως ορειβατικά παπούτσια, εξοπλισμός αναρρίχησης ή για βρεγμένα ρούχα.

Μάτια στο ουρανό

Οι φωτεινές πηγές του Audi AI: TRAIL χαρακτηρίζονται από την κινητικότητα και την πολυλειτουργικότητά τους. Αντί για συμβατικούς προβολείς υπάρχουν αυτόνομες πηγές φωτός που βρίσκονται κάτω από τις εμπρός κολόνες και μπορούν να φωτίζουν τόσο προς τα έξω όσο και προς τα μέσα. Τα LED αυτά στοιχεία έχουν ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και περιστρέφονται ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σαν εσωτερικός φωτισμός όσο και σαν φωτισμός της διαδρομής που ακολουθεί το αυτοκίνητο. Τα πίσω φώτα λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για το φωτισμό του πορτμπαγκάζ όσο και σαν εξωτερική φωτεινή υπογραφή.

Αντί για μεσαία και μεγάλη σκάλα των προβολέων το Audi AI:TRAIL είναι εξοπλισμένο με συνολικά πέντε, τριγωνικού σχήματος ηλεκτρικά drones χωρίς έλικες και με ενσωματωμένα φωτεινά στοιχεία LED. Τα drones αυτά μπορούν να προσγειωθούν είτε σε μια ράγα οροφής είτε απευθείας στην οροφή και να συνδεθούν με τις ασύρματες βάσεις φόρτισής τους.

Τα ιπτάμενα αυτά αντικείμενα είναι τα Audi Light Pathfinders, τα οποία εξασφαλίζουν την αιώρησή τους με τον ίδιο τρόπο που οι ανεμιστήρες χωρίς στροφείο παράγουν ροή αέρα. Χάρη στον εξαιρετικά ελαφρύ σχεδιασμό τους, μπορούν να πετάξουν μπροστά από το AI:TRAIL, καταναλώνοντας συγκριτικά λίγη ενέργεια και να φωτίζουν το δρόμο ή το μονοπάτι μπροστά του, αντικαθιστώντας έτσι πλήρως τους προβολείς. Εάν είναι επιθυμητό, οι ενσωματωμένες κάμερες παρέχουν εικόνα βίντεο που μπορεί να μεταδοθεί μέσω Wi-Fi και να προβληθεί στην οθόνη μπροστά από τον οδηγό, μετατρέποντας τα Pathfinders σε μάτια στον ουρανό.

Όταν το AI:TRAIL είναι ακίνητο, τα drones μπορούν επίσης να φωτίζουν τον περιβάλλοντα χώρο του από τη θέση τους στην οροφή -για παράδειγμα, όταν οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα πικνίκ δίπλα στο αυτοκίνητο. Μπορούν επίσης να φωτίζουν το εσωτερικό μέσω της διαφανής πανοραμικής οροφής, εάν οι επιβάτες προτιμούν να μείνουν εντός του αυτοκινήτου.

Τα drones, τα οποία συντονίζονται πλήρως αυτόματα με το AI:TRAIL, πετούν τουλάχιστον σε ζεύγη. Εάν είναι απαραίτητο, μπορούν να παρέχουν πρόσθετη ένταση φωτός ή να φωτίσουν την περιοχή γύρω από το όχημα σχηματίζοντας ομάδες που αποτελούνται μέχρι και από πέντε drones. Οι επιβάτες απλά χρησιμοποιούν λογισμικό ελέγχου στα smartphones τους προκειμένου να καθορίσουν την επιθυμητή λειτουργία τους.

Σχετικά Άρθρα