Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι τώρα το παρόν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ανακάλυψή του επιφέρει αλλαγές στην όλη διαδικασία ανάπτυξης και παραγωγής ενός αυτοκινήτου, ξεκινώντας από το σχεδιασμό του. Ποια στοιχεία εξαλείφονται; Πώς μπορείτε να αυξήσετε την εμβέλεια μέσω του σχεδιασμού; Βρίσκουμε τις απαντήσεις στο σχεδιασμό του νέου concept αυτοκινήτου της CUPRA, του εντελώς ηλεκτρικού SUV coupe Tavascan.
Η αεροδυναμική είναι το κλειδί: "Όταν σχεδιάζουμε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η αεροδυναμική του απόδοση", εξηγεί ο Alberto Torrecillas, σχεδιαστής εξωτερικών χώρων στην CUPRA. "Όλα σμιλεύονται σκόπιμα για να δώσουν στο όχημα ψυχή. Δεν υπάρχει τίποτα που να φαίνεται μηχανικό. Οι γραμμές του ξεχωρίζουν ως μύες που προεξέχουν από το σώμα και καθορίζουν τη σιλουέτα του SUV coupe της CUPRA. "Αυτό παράγει μικρότερη αντίσταση στον άνεμο και αυξάνει την αυτονομία.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ένα νέο ουσιαστικό στοιχείο για να λειτουργούν - τις μπαταρίες. Και οι σχεδιαστές πρέπει να βρουν μια ειδική θέση γι 'αυτές. Στο Tavascan είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος του οχήματος. Λόγω του βάρους των μπαταριών, η κατασκευή με ελαφριά υλικά καθίσταται προτεραιότητα για τους σχεδιαστές. "Ολόκληρο το πρωτότυπο αυτοκίνητο κατασκευάζεται με ίνες άνθρακα, καθώς αυτό είναι το υλικό που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε για να αντιπροσωπεύσουμε την έννοια του" ελαφρού ", είπε ο Alberto.
Η μείωση του βάρους συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμβέλειας, και εδώ οι ζάντες διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο. Στην περίπτωση του Tavascan έχουν διάμετρο 22 ίντσες σε διάμετρο, με χάλκινα στοιχεία και τάσια επικαλυμμένα με ίνες άνθρακα για να βοηθήσουν να διοχετεύσουν τον αέρα και να ψύξουν τα φρένα. "Κατά το σχεδιασμό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η πέδηση και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι εξαιρετικά σημαντικά και γι 'αυτό οι τροχοί αποτελούν βασικό συστατικό", υπογραμμίζει ο σχεδιαστής εξωτερικών χώρων στο CUPRA.
Αν υπάρχει ένα πράγμα που καθορίζει την εμφάνιση νέων ηλεκτρικών μοντέλων, είναι το εμπρόσθιο μέρος, καθώς δεν υπάρχει γρίλια που συνήθως βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με μηχανή εσωτερικής καύσης. "Η ιδέα του μπροστινού άκρου είναι εντελώς νέα. Είναι σχεδιασμένο με λειτουργικές εισόδους αέρα μεγάλου μεγέθους. Δύο από αυτές διαμορφώνουν το πλάτος του εμπρόσθιου άκρου για να διοχετεύουν τον αέρα, και μια κουρτίνα αέρα τον οδηγεί και τον αποβάλλει από το καπό ", λέει ο Alberto.Το πίσω άκρο χάνει επίσης ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με καύσιμο - το σωλήνα εξάτμισης. "Αυτό το χαρακτηριστικό μας επιτρέπει να επιτύχουμε τέλεια συμμετρία", επισημαίνει ο σχεδιαστής.
Το εσωτερικό ενός ηλεκτρικού μοντέλου παρουσιάζει επίσης προκλήσεις για τους σχεδιαστές. Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό χώρο, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διατηρούμε την ευρυχωρία και την άνεση στο χώρο των επιβατών. "Έχουμε σχεδιάσει ένα εσωτερικό με τέσσερα σπορ καθίσματα από ανθρακονήματα για να μεγιστοποιήσουμε το χώρο και πειραματιστήκαμε με την ελαφρότητα των στοιχείων όπως το ταμπλό και τις δύο κεντρικές κονσόλες", δήλωσε ο Marc Franch, σχεδιαστής εσωτερικών χώρων στην CUPRA.
Τα χρώματα και τα υλικά βοηθούν επίσης στη δημιουργία μιας αίσθησης ευρυχωρίας. "Χρησιμοποιήσαμε λευκό δέρμα από νάπα στα καθίσματα καθώς και στην κορυφή του πλωτού ταμπλώ για να του δώσουμε μια αίσθηση ευρυχωρίας. Ο φωτισμός περιβάλλοντος, ο οποίος είναι αποκλειστικός για αυτό το concept αυτοκίνητο, κάνει το ταμπλό να φαίνεται αναρτημένο στον αέρα, σε αντίθεση με το μαύρο πάτωμα νεοπρενίου », σχολιάζει ο Frederik Baumann, σχεδιαστής στο τμήμα Color & Trim.
Τελευταία τεχνολογία, αποκλειστικά χρώματα και υλικά, μια καθαρή θέα των προβολέων. πλωτή κεντρική οθόνη δύο κατευθύνσεων 13 ιντσών καθώς και καθίσματα με ατομική συνδεσιμότητα. Τι παραμένει το ίδιο στο σχεδιασμό ενός CUPRA με καύσιμα και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου CUPRA; "Η επιθυμία να δημιουργηθεί ένα συναίσθημα, ένα πάθος. Το ονομάζουμε το φαινόμενο "wow" και πρέπει να είναι το ίδιο για ένα αυτοκίνητο με καύσιμα και ένα ηλεκτρικό. Είναι η φιλοσοφία που μας καθοδηγεί κατά το σχεδιασμό των οχημάτων CUPRA ", καταλήγει ο Alberto. Ένας πλήρως ηλεκτρικός σχεδιασμός με 100% CUPRA DNA.
Δεiτε και το σχετικό βίντεο παρακάτω: