Η Honda επιταχύνει περαιτέρω τα σχέδια εξηλεκτρισμού της για την Ευρώπη, μεταφέροντας για το 2022 το στόχο της να εξοπλίσει όλα τα ευρωπαϊκά της μοντέλα ευρείας κυκλοφορίας με ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης. Ο τολμηρός νέος στόχος που ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα 'Electric Vision' στο Άμστερνταμ, είναι τοποθετημένος τρία χρόνια νωρίτερα από αυτόν του 2025 που είχε ανακοινωθεί παλιότερα, κάτι που δείχνει την αυτοπεποίθηση της Honda σε σχέση με την τεχνολογία της ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων κίνησης.
Στο πλαίσιο αυτής της επιτάχυνσης, 6 ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα λανσαριστούν τους επόμενους 36 μήνες, με το Honda e και το αποκλειστικά υβριδικό νέο Jazz, να ανοίγουν τον δρόμο.
Ο Tom Gardner, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe, σχολίασε: «Οι ραγδαίες αλλαγές στους κανονισμούς, την αγορά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην Ευρώπη σημαίνουν ότι η μετατόπιση προς τον εξηλεκτρισμό συντελείται ταχύτερα εδώ από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Καθώς οι εξελίξεις τρέχουν, είναι απαραίτητο να δράσουμε ταχύτερα για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις κατά μέτωπο.
Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι όλα τα mainstream μοντέλα της Honda εδώ στην Ευρώπη θα γίνουν ηλεκτροκίνητα όχι μέχρι το 2025, αλλά τρία χρόνια νωρίτερα, μέχρι το τέλος του 2022, σε μόλις 36 μήνες από σήμερα.»
e:Technology
Η Honda αποκάλυψε επίσης τη νέα ονομασία 'e: Technology', που θα χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτροκίνητα προϊόντα από όλες τις δραστηριότητές της.
Στα αυτοκίνητα, πέραν του ότι θα υποδηλώνει τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια του προϊόντος, το σήμα αυτό θα δείχνει τον τύπο του κινητήρα. Το Jazz θα είναι το πρώτο όχημα που θα φέρει την ονομασία “e:HEV”, η οποία αντιπροσωπεύει το “Hybrid Electric Vehicle”.
Η προηγμένη υβριδική τεχνολογία δύο ηλεκτροκινητήρων του νέου Jazz hatchback έχει ήδη τύχει ευρείας αποδοχής σε όλη την Ευρώπη για τα υψηλά επίπεδα απόδοσης και πολιτισμένης λειτουργίας που προσέφερε στο 2019 CR-V Hybrid.
Αντίθετα με τα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα, όπου ο ηλεκτροκινητήρας υποβοηθά τον κινητήρα καύσης, στο Jazz e:HEV ο κινητήρας καύσης παράγει ηλεκτρισμό που βοηθά τον ηλεκτροκινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι ομαλή κύλιση και ζωηρή επιτάχυνση ηλεκτρικού οχήματος, σε συνδυασμό με τη μοναδική τεχνολογία ελέγχου Honda — προσφέροντας εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις χωρίς να γίνονται συμβιβασμοί στην απόλαυση του οδηγού.
Η επόμενη γενιά Jazz θα είναι διαθέσιμη το 2020 και γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 2019.
Έξι ηλεκτροκίνητα μοντέλα σε 36 μήνες για την Ευρώπη
Η Honda επιβεβαίωσε επίσης με ποιον τρόπο θα πετύχει αυτόν τον φιλόδοξο στόχο. Συμπεριλαμβανομένων των νέων Jazz και Honda e, έξι ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα λανσαριστούν στην Ευρωπαϊκή αγορά τους επόμενους 36 μήνες. Μεταξύ αυτών θα είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (battery electric vehicle) και μία σειρά μοντέλων e:HEV.
Ο Tom Gardner, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe, δήλωσε τα εξής: «Αυτή η μετατόπιση στον εξηλεκτρισμό θα αλλάξει σημαντικά την εικόνα της γκάμας των μοντέλων μας. Η υβριδική μας τεχνολογία δύο ηλεκτροκινητήρων θα εξαπλωθεί σε όλη τη γκάμα και θα φέρουμε περισσότερα ηλεκτρικά προϊόντα με μπαταρία στην αγορά.»
Ο Τομέας Διαχείρισης Ενέργειας (Energy Management) της Honda για την Ευρώπη αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα
Πέραν των ανακοινώσεων για τη γκάμα των μοντέλων της, η Honda αποκάλυψε επίσης το επόμενο βήμα στον τομέα διαχείρισης ενέργειας για την Ευρώπη, εξαγγέλλοντας συνεργασία με την Vattenfall, κορυφαίο προμηθευτή ενέργειας στην Ευρώπη.
Αυτή η συνεργασία θα επιτρέψει στη Honda να προσφέρει την πρώτη ευέλικτη σύμβαση προμήθειας ενέργειας ειδικά προσαρμοσμένη για ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη. Η συνεργασία σηματοδοτεί ένα καθοριστικό ορόσημο για τη Honda στην ανάπτυξη λύσεων διαχείρισης ενέργειας που αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής ‘Electric Vision’ για την Ευρώπη.
Σε Επιστολή Πρόθεσης συνεργασίας, που υπογράφηκε στις 23 Οκτωβρίου 2019, οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν τις προθέσεις τους να αναπτύξουν από κοινού και να προωθήσουν στην αγορά μία ευέλικτη σύμβαση προμήθειας ενέργειας που θα επιτρέπει τη φόρτιση των EV τις ώρες με το μικρότερο κόστος, σε σχέση με τη ζήτηση στο ηλεκτρικό δίκτυο. Τα τιμολόγια – που διατίθενται για ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ανεξαρτήτως μάρκας1 – προάγουν επίσης τη χρήση ηλεκτρισμού που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές συμπεριλαμβανομένων υδροηλεκτρικών σταθμών και αιολικών πάρκων, πραγματοποιώντας το όραμα της Honda για βιώσιμη μελλοντική προμήθεια ενέργειας. Αυτή η υπηρεσία θα λανσαριστεί αρχικά σε Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία το 2020, ενώ θα ακολουθήσουν άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Αυτή η καίρια στρατηγική συνεργασία είναι το επόμενο βήμα στον τομέα Διαχείρισης Ενέργειας της Honda στην Ευρώπη, που τελικά θα αυξήσει τη χρήση οικιακών φορτιστών ενέργειας, τις αστικές λύσεις φόρτισης, τις εμπορικές υπηρεσίες ενέργειας και την τεχνολογία Vehicle to Grid (V2G).