Η Volvo Cars καλεί τους αντιπροσώπους του ΟΗΕ να αντιμετωπίσουν σε βάθος την ανισότητα στην οδική ασφάλεια

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2020 22:10

Κάθε χρόνο, εκτιμάται ότι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τις ζωές τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, όμως τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν επίσης ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες.

Για να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo Cars πιστεύει ότι οι χώρες πρέπει να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας, εισάγοντας νόμους για την υποχρεωτική χρήση της τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα. Άλλο πεδίο στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η βασική οδική υποδομή που διαχωρίζει τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου από τα μηχανοκίνητα οχήματα.

Η πρόσκληση για δράση της Volvo Cars συμπίπτει με την 3η Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια που συνδιοργανώνεται από τη Σουηδία και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και αρχίζει στη Στοκχόλμη αυτή την εβδομάδα. Στη διάσκεψη, αντιπρόσωποι περισσότερων από 80 χωρών-μελών του ΟΗΕ θα συζητήσουν τη στρατηγική πορεία για την παγκόσμια οδική ασφάλεια έως το 2030 αλλά και στη συνέχεια.

"Τα στοιχεία από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι υπάρχει σημαντική ανισότητα στην οδική ασφάλεια", δηλώνει η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm), επικεφαλής του Volvo Cars Safety Centre. "Αυτές οι μεγάλες διαφορές χρειάζεται να αντιμετωπιστούν μέσω της τεχνολογίας, αλλά και με τη δημιουργία και την ενίσχυση μιας παγκόσμιας κουλτούρας για την ασφάλεια. Πρέπει να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις διαφορές στη χρήση της ζώνης ασφαλείας, ενώ η υποδομή πρέπει να επικεντρωθεί στην ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, ποδηλατών και πεζών."

Η Volvo Cars είναι πρόθυμη να συνεισφέρει σε πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, προσφέροντας τον πλούτο της γνώσης της για την ασφάλεια, όπως άλλωστε ήδη κάνει για πολλές δεκαετίες σε συνεργασία με κυβερνήσεις, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους νομοθέτες. Για παράδειγμα, το προηγούμενο έτος η Volvo παρουσίασε μία ανοιχτή βάση δεδομένων με τα αποτελέσματα των ερευνών που έχει διεξάγει για την ασφάλεια σε βάθος δεκαετιών, η οποία είναι προσβάσιμη εδώ.

"Η Volvo Cars έχει μακρά παράδοση στη βελτίωση της ασφάλειας μέσω της συνεργασίας, η οποία αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ηγετική θέση που έχουμε στην ασφάλεια", πρόσθεσε η Μαλίν Έκχολμ (Malin Ekholm). "Η δημιουργία ενός καλύτερου πλαισίου κατανόησης των αξιών και της ανάγκης που υπάρχει για επαρκή βασική προστασία είναι ζωτική και χρειαζόμαστε τη βοήθεια του ΟΗΕ και των νομοθετών σε εθνικό επίπεδο για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα μέσω της ενημέρωσης και της νομοθεσίας. Στη Volvo Cars προσβλέπουμε στο να αποτελέσουμε μέρος αυτής της προσπάθειας".

Η σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, που πρώτη παρουσίασε η Volvo το 1959, εξακολουθεί να αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό ασφαλείας σε ένα αυτοκίνητο. Χωρίς αυτήν, τα άλλα τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικά – ένα σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικό εάν οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ώστε να παραμένουν ασφαλείς στα καθίσματά τους. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά συστήματα συγκράτησης, που βοηθούν στην προστασία των παιδιών με διαφορετικά σωματικά μεγέθη.

Ωστόσο, μόνο 105 χώρες του κόσμου έχουν σήμερα νόμους για τις ζώνες ασφαλείας που καλύπτουν τόσο τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, με βάση όσα προβλέπουν οι βέλτιστες πρακτικές. Συνεπώς η Volvo Cars προσκαλεί τα Ηνωμένα Έθνη να παροτρύνουν τους νομοθέτες σε όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν και να προσαρμόσουν νόμους για την υποχρεωτική χρήση ζώνης ασφαλείας, ώστε να καλύπτονται όλοι οι επιβάτες σε όλα τα οχήματα.

Με δεδομένο ότι οι ποδηλάτες, οι πεζοί και χρήστες μηχανοκίνητων δίτροχων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το μισό των απωλειών που σημειώνονται στους δρόμους παγκοσμίως, η Volvo Cars συνιστά επίσης στα μέλη των Hνωμένων Eθνών να εστιάσουν στην οδική ασφάλεια διαθέτοντας πόρους, για παράδειγμα, σε ξεκάθαρα διαχωρισμένες λωρίδες για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, με μπάρες που προστατεύουν αυτούς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.

Με την προώθηση αυτών των χαμηλού κόστους και εύκολων στην υλοποίησή τους αλλαγών στην υποδομή που ξεχωρίζουν τους χρήστες μηχανοκίνητων οχημάτων από τους πεζούς και τους ποδηλάτες, η Volvo Cars πιστεύει ότι μπορούν να σωθούν πολλές ζωές.

Από τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, δεδομένα από έρευνες της Volvo Cars για πραγματικά οδικά ατυχήματα έχουν βοηθήσει τις σουηδικές οδικές αρχές να εισάγουν νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως στύλους φωτισμού που παραμορφώνονται απορροφώντας την ενέργεια της πρόσκρουσης, καλύτερα σχεδιασμένες διαχωριστικές μπαριέρες και διαδρόμους για πεζούς ξεχωριστά από τους δρόμους.

Σχετικά Άρθρα