Στην έδρα της Audi, στο Ingolstadt, στο τμήμα Pre-Series Logistics, η γερμανική premium μάρκα είναι σήμερα ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δοκιμάζει ένα νέο σύστημα μεταφοράς χωρίς οδηγούς, με οχήματα-ρομπότ που ακολουθούν τους ανθρώπους. Το “Effibot” χρησιμοποιεί αισθητήρες λέιζερ για να ανιχνεύει που βρίσκονται τα πόδια των εργαζομένων και να τους ακολουθεί αυτόματα με χαμηλή ταχύτητα. Όλα γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού - το σύστημα δεν απαιτεί πολύπλοκες ρυθμίσεις ή ειδική υποδομή. Η αυτόνομη λειτουργία οδήγησης επιτρέπει στο Effibot να κινείται ανεξάρτητα με πιθανούς προηγούμενους προορισμούς. Οι εργαζόμενοι είναι ενθουσιασμένοι με το πιλοτικό έργο: έχουν ένα βοηθό συνεχώς δίπλα τους και δεν χρειάζεται πλέον να προωθούν χειροκίνητα τα καρότσια παραλαβής των παραγγελιών.
Ψηφιακοί βοηθοί όπως αυτοί είναι μόνο ένα παράδειγμα της χρήσης της έξυπνης τεχνολογίας στο τμήμα Logistics της Audi. Τα συστήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια στα εργοστάσια της Audi είναι ένα άλλο παράδειγμα. Μεταφέρουν αυτόματα τα εξαρτήματα στους σταθμούς εργασίας, για παράδειγμα στην παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Győr της Ουγγαρίας. Χρησιμοποιούν σαρωτές λέιζερ για να προσανατολιστούν στην αίθουσα παραγωγής και να βρουν τη βέλτιστη διαδρομή. Αυτή η εξαιρετικά ευέλικτη διαδικασία καθίσταται δυνατή με αλγόριθμους και διαδικασία μάθησης και αυτοεκπαίδευσης των ρομπότ, που ελέγχονται από ένα έξυπνο σύστημα πληροφορικής στο σταθμό ελέγχου. Αυτό επιτρέπει στο τμήμα ΙΤ να παρακολουθεί όλα τα συστήματα, όλα τα οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό αλλά και το προϊόν, σε πραγματικό χρόνο, με τις εργασίες να εκτελούνται ανεξάρτητα η μία από την άλλη.
Στο ίδιο εργοστάσιο, στο Győr, η Audi υλοποίησε την ψηφιακή σήμανση ραφιών, για πρώτη φορά πέρυσι. Αυτή η νέα τεχνολογία είναι εξοπλισμένη με τις αποκαλούμενες «οθόνες με e-μελάνι», παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται σε συσκευές ανάγνωσης e-books. Όταν τα ονόματα, οι αριθμοί ή η διάταξη των εξαρτημάτων στο ράφι αλλάζουν, οι υπεύθυνοι logistics δεν χρειάζεται πλέον να ενημερώνουν χειροκίνητα τη σήμανση. Οι πληροφορίες μπορούν επίσης να εμφανιστούν άμεσα, για παράδειγμα αν ένα εξάρτημα έχει εξαντληθεί και πρόκειται να αντικατασταθεί στο ράφι από ένα τελείως διαφορετικό. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι οι ψηφιακές οθόνες παραμένουν πάντα καθαρές, αποφεύγεται η άσκοπη χρήση χαρτιού ενώ καταναλώνουν ελάχιστη ηλεκτρική ενέργεια, ακόμη και σε συνεχή λειτουργία. Το επόμενο στάδιο είναι η εφαρμογή πλήρως αυτόματων ενημερώσεων και η υιοθέτηση του συστήματος από το σύνολο των εργοστασίων της Audi. H ψηφιακή σήμανση στα ράφια είναι ένα ακόμα βήμα προς τη λειτουργία χωρίς χαρτί και το καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την Audi. Κατά τη χειρωνακτική συγκέντρωση εξαρτημάτων, οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Audi ήδη χρησιμοποιούν συνήθως tablets ή ψηφιακούς σαρωτές χειρός.