Το καινοτόμο στοιχείο παθητικής ασφάλειας αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πακέτου συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του νέου Jazz, που επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στο χώρο της Ευρωπαϊκής αγοράς.
Νέο σύστημα αερόσακου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα
Ο νέος εμπρόσθιος-μεσαίος αερόσακος είναι τοποθετημένος στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού και αναπτύσσεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Ο νέος αερόσακος, από τους 10 που διαθέτει συνολικά το νέο Jazz, βοηθά στην αποφυγή της άμεσης επαφής μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και στον περιορισμό της σφοδρότητας μιας πλευρικής σύγκρουσης. Η ακριβής τοποθέτηση του αερόσακου επιτυγχάνεται με τρεις ιμάντες, ώστε να παράγει μέγιστη προστασία κατά την ενεργοποίησή του, αγκαλιάζοντας τον οδηγό. Για το σκοπό αυτό, η ομάδα μηχανικών της Honda διαμόρφωσε τη μονάδα του αερόσακου ώστε να χωρά στο πάνω μαξιλάρι του νέου καθίσματος του οδηγού.
Ο νέος αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα συνεργάζεται με δύο ακόμα χαρακτηριστικά σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης: Τους προεντατήρες ζωνών ασφαλείας για οδηγό και συνοδηγό που τους συγκρατούν στη θέση τους τους και το ψηλότερα τοποθετημένο κεντρικό υποβραχιόνιο. Συνολικά, με τη νέα μέθοδο, ο τραυματισμός του κεφαλιού μπορεί να μειωθεί κατά 85% για τον επιβάτη που βρίσκεται στην πλευρά της σύγκρουσης και κατά 98% για εκείνον που βρίσκεται στην απέναντι πλευρά (αποτελέσματα εσωτερικών δοκιμών της Honda).
Περαιτέρω βελτιώσεις του νέου Jazz περιλαμβάνουν το Σύστημα Αερόσακου i-side στα πίσω καθίσματα. Αυτός ο αερόσακος που είναι τοποθετημένος στην επένδυση των πίσω θυρών, ενεργοποιείται για την προστασία των πίσω επιβατών από προσκρούσεις στην πόρτα και την κολόνα C σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του, ο αερόσακος δεν υπονομεύει τη μοναδική λειτουργία των magic seats του Jazz.
Η περαιτέρω πρόοδος στην ασφάλεια των επιβατών συμβαίνει ενώ ο Ευρωπαϊκός οργανισμός προστασίας καταναλωτών Euro NCAP εισάγει νέες απαιτήσεις δοκιμών το 2020, αναγνωρίζοντας τις σοβαρές επιπτώσεις των πλευρικών συγκρούσεων. Οι νέοι δείκτες αξιολόγησης θα διευρύνουν το πεδίο ερευνών για πλευρικές συγκρούσεις από την απέναντι πλευρά.
«Η ασφάλεια των επιβατών είναι ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για τους σχεδιαστές μας στη φάση δημιουργίας ενός νέου αυτοκινήτου» δήλωσε ο Takeki Tanaka, Large Project Leader στη Honda. «Επανασχεδιάσαμε πλήρως την τελευταία γενιά Jazz, που σημαίνει ότι συμπεριλάβαμε νέες προηγμένες, δομικές τεχνολογίες και τα τελευταία συστήματα παθητικής ασφάλειας για αξιόπιστη προστασία σε διάφορα είδη ατυχημάτων. Με την προσθήκη μιας αναβαθμισμένης γκάμας συστημάτων προηγμένης ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού στάνταρ, είμαστε σίγουροι ότι το νέο Jazz παραμένει από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του.»
Εκτός από το νέο αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ένα σύστημα αερόσακου SRS μπροστά από τα γόνατα του οδηγού μειώνει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης στα κάτω άκρα και συμβάλλει στη βελτίωση της προστασίας των επιβατών (κεφάλι και θώρακας), περιορίζοντας την προς τα εμπρός κίνηση ολόκληρου του σώματος.
Η παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή του οχήματος
Το νέο Jazz υιοθετεί την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) – πατέντα της Honda, που αποτελεί τη βάση για άριστη παθητική ασφάλεια, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.
Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών στοιχείων κατανέμει την ενέργεια κρούσης πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Το ACE™ όχι μόνο προστατεύει το αυτοκίνητο και τους επιβάτες διαχέοντας την ενέργεια που εκλύεται σε όλη τη δομή του αμαξώματος αλλά μειώνει και την ενέργεια που δέχεται το άλλο αυτοκίνητο. Έτσι διασφαλίζεται η προστασία των επιβατών σε συγκρούσεις με μικρά ή μεγάλα οχήματα.
Αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, στάνταρ
Τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του νέου Jazz πλαισιώνονται από τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού Honda SENSING. Μία νέα, πιο ευρυγώνια και υψηλότερης ευκρίνειας κάμερα καταργεί την κάμερα πολλαπλών χρήσεων και τη λειτουργία αισθητήρα του City-Brake Active System (CTBA) της προηγούμενης γενιάς Jazz. Η κάμερα αναγνωρίζει περισσότερα χαρακτηριστικά οδοστρώματος και κυκλοφορίας. Μεταξύ άλλων, ανιχνεύει εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει στην άκρη του δρόμου (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς χρήση φλας και, πινακίδες οδοσήμανσης. Η κάμερα μπορεί επίσης να περιορίζει το θάμπωμα πετυχαίνοντας μία μόνιμα καθαρή ορατότητα.
Το αναβαθμισμένο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING περιλαμβάνει:
• Collision Mitigation Braking System (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος) - με βελτιωμένη λειτουργία τη νύχτα και για ανίχνευση πεζού, σε συνθήκες φτωχού φωτισμού. Το σύστημα ειδοποιεί επίσης τον οδηγό εάν ανιχνεύσει δικυκλιστή που επιχειρεί να διασχίζει το δρόμο. Επιπλέον, εφαρμόζει πίεση πέδησης όταν το Jazz διασχίζει το δρόμο ή κατευθύνεται προς την πορεία ενός επερχόμενου οχήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με τη νέα, εμπρόσθια ευρυγώνια κάμερα.
• Adaptive Cruise Control - διαχειρίζεται αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ακολουθεί τους αργούς ρυθμούς κυκλοφορίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης (Low Speed Follow).
• Lane Keeping Assist System (Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας) – λειτουργεί από 72km/h σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους – και σε αυτοκινητόδρομους με πολλαπλές λωρίδες – διευρύνοντας το πλαίσιο ασφάλειας.
• Road Departure Mitigation System (Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας Κυκλοφορίας) – αποτρέπει την απομάκρυνση από το δρόμο. Προειδοποιεί τον οδηγό αν ανιχνεύσει ότι το όχημα πλησιάζει στο εξωτερικό άκρο του οδοστρώματος (χορτάρι ή πέτρες), ένα αντίθετα ερχόμενο όχημα, ή τάση τυχαίας παρέκκλισης από τη λωρίδα (χωρίς φλας).
• Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – χρησιμοποιεί την εμπρός, ευρυγώνια κάμερα για να ανιχνεύει όποτε το όχημα κινείται με κατεύθυνση προς τα εμπρός. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τις πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας μέσω της οθόνης LCD επτά ιντσών, αφού το όχημα περάσει την πινακίδα. Το σύστημα ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες σήμανσης κυκλοφορίας που απεικονίζουν όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης. Δύο πινακίδες μπορούν να εμφανίζονται κάθε φορά – στη δεξιά πλευρά της οθόνης προβάλλονται μόνο πινακίδες με όρια ταχύτητας, ενώ στην αριστερή προβάλλονται απαγορευτικά προσπέρασης και όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες, όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα.
• Intelligent Speed Limiter – αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας και θέτει το όριο ταχύτητας. Εάν η πινακίδα ορίου ταχύτητας δείχνει μικρότερη ταχύτητα από την πραγματική, μία ένδειξη στο ταμπλό αναβοσβήνει σε συνδυασμό με ένα προειδοποιητικό ήχο και το σύστημα, σταδιακά, μειώνει την ταχύτητα του οχήματος.
• Auto High-Beam (Αυτόματη Λειτουργία Μεγάλης Σκάλας) – λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από 40km/h για αυτόματη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα/προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα φορτηγά και μοτοσυκλέτες), ποδήλατα, το φως του περιβάλλοντος.
• Blind Spot Information (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου) – σε συνδυασμό με το Cross Traffic Monitor προσφέρεται στάνταρ στην έκδοση Executive.