Η εξάτμιση που έκανε διάσημο το όνομα Abarth κλείνει 70 χρόνια ζωής

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 06 Μαΐου 2020 11:31

Σήμερα η φιλοσοφία του ιδρυτή – που βασίζεται στη συνεχή αναζήτηση πρωτοποριακών λύσεων- είναι πιο ζωντανή από ποτέ στο προηγμένο σύστημα εξαγωγής “Record Monza” που εφοδιάζει τα σύγχρονα Abarth.
Η μάρκα για να γιορτάσει αυτή την επέτειο, κάλεσε τους φίλους της να ανεβάσουν τη δική τους μίμηση του ήχου της εξάτμισης του αυτοκινήτου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το #TheRumbleLipChallenge είναι μια πρόκληση για πραγματικούς Abarthisti. Μόνο στην Ευρώπη, με 83 επίσημους συλλόγους και περισσότερα από 114.000 μέλη, η Abarth απολαμβάνει μια από τις πολυπληθέστερες, αλλά και πιο φανατικές ομάδες φίλων στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η “Abarth Exhaust”: Από τους Θριάμβους στους Αγώνες στην Εμπορική Επιτυχία
Το 1949, ο Carlo Abarth ίδρυσε την Abarth & C. εστιάζοντας από την αρχή στην προσπάθεια της μεταφοράς αγωνιστικής τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία μιας σειράς κιτ αναβάθμισης για καθημερινά αυτοκίνητα που προσέφεραν αυξημένη ιπποδύναμη, υψηλότερη τελική ταχύτητα και βελτιωμένη επιτάχυνση.
Ένα από τα πιο γνωστά εξαρτήματα αυτών των κιτ ήταν το σύστημα εξαγωγής, το οποίο θα μετεξελισσόταν σε ένα πραγματικό θρύλο. Η επίσημη πρεμιέρα της “Abarth Exhaust” πραγματοποιήθηκε το 1950 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο και σύντομα θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη επιτυχία της μάρκας.

Οι πρώτες εκδόσεις χρησιμοποιούσαν ένα απλό, αλλά πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο προσέφερε σημαντικά αυξημένη απόδοση και παράλληλα έναν μοναδικό, όσο και απολαυστικό ήχο. Μέσα σε μερικά χρόνια η Abarth & C. πραγματοποιούσε μια παγκόσμια πορεία. Το 1962 με προσωπικό 375 άτομα, η εταιρεία παρήγαγε 257.000 εξατμίσεις, το 65% των οποίων εξαγόταν.
Η επιτυχία ήρθε αμέσως και ήταν τεράστια. Οι πρώτες 50 μονάδες κατασκευάστηκαν για το Fiat “Topolino”. Παρ’ όλα αυτά μπορούσαν να τοποθετηθούν σε πολλά άλλα μοντέλα της Fiat, όπως τα 600, 1100, 1400 και 1500. Παρ’ όλα αυτά η εκτόξευση ήρθε με το μοντέλο ορόσημο της Fiat: το 500. O Carlo Abarth το ερωτεύτηκε και δημιούργησε το πρώτο Fiat-Abarth 595, με το οποίο άρχισε να κερδίζει σε κάθε είδους αγώνα. Παράλληλα η μάρκα παρουσίαζε τα διάσημα “Abarth tuning kits” για το 500, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο λατρείας για τους φίλους της σπορ οδήγησης.

Η σύγχρονη “Record Monza” και ο μοναδικός της ήχος
Με την παρουσίαση του νέου Abarth 595 το 2008, η Abarth αναβίωσε τα σπορ συστήματα εξαγωγής και μαζί τους τον κλασσικό ήχο του Σκορπιού. Ειδικότερα οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εμπνεύστηκαν από την αγωνιστική έκδοση 595 Assetto Corse, επιβεβαιώνοντας ότι η πίστες αποτελούν το ιδανικό πεδίο δοκιμών λύσεων που στη συνέχεια εφαρμόζονται σε αυτοκίνητα παραγωγής. Πάνω σε αυτή τη λογική η Abarth τo 2009, παρουσίασε το σύστημα εξαγωγής “Record Monza”. Το όνομα αποτελεί φόρο τιμής στο ρεκόρ ταχύτητας που πέτυχε ο Carlo Abarth το 1965 –σε ηλικία 57 ετών- στη διασημότερη πίστα της Ιταλίας. Ο δυνατός ήχος αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό της τεχνολογίας Dual Mode με τις τέσσερις απολήξεις. H τεχνολογία Dual Mode περιλαμβάνει δύο μηχανικά ελεγχόμενες βαλβίδες που ελέγχουν την καμπύλη αντίθλιψης (backpressure) του συστήματος εξαγωγής.

Το 2011, το σύστημα “Record Modena” ήρθε να προσφέρει έναν ακόμα πιο «σκοτεινό» ήχο, ειδικότερα σε σχέση με το σύστημα της Akrapovič που ήταν επίσης διαθέσιμο. Τέλος, το 2018 με το νέο Abarth 595, ήρθε η παρουσίαση της νεότερης, “Record Monza Attivo”, η οποία χρησιμοποιεί μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα που ενεργοποιεί ο οδηγός μέσω της επιλογής sport στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Ενώ παλαιότερα η ενεργοποίηση της βαλβίδας γινόταν μέσω της πίεσης των καυσαερίων, τώρα ο οδηγός μπορεί κατά βούληση να επιλέγει μεταξύ ενός πιο «καθωσπρέπει» ήχου και ενός άγριου και βαθύτερου βρυχηθμού. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα εξαγωγής που συνδυάζει ιδανικά την τεχνολογία, τον σχεδιασμό και τον εθιστικό ήχο. Η “Record Monza Attivo” είναι διαθέσιμη στο βασικό εξοπλισμό των Abart 595 Competizione, 595 Pista και 695 70° Anniversario models.

Σχετικά Άρθρα

  • Κωδικός : Fiat Abarth 850 TC

    Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth.

  • Abarth 695 biposto

    Με χαρακτηριστικά και επιδόσεις που δικαίως η Abarth δηλώνει ότι δημιούργησε το μικρότερο supercar του κόσμου.

  • Νέο Abarth 500e

    Το Νέο Abarth 500e είναι «περισσότερο Abarth από ποτέ» χάρη στην αρχιτεκτονική του, την καλύτερη κατανομή βάρους, τη μεγαλύτερη ροπή και τα φαρδύτερα μετατρόχια. Είναι ταχύτερο και πιο διασκεδαστικό σε όλες τις συνθήκες.

  • Δύο νέα πακέτα εξοπλισμού για τα Abarth 595 / 695

    Με πολλαπλές επιλογές, η νέα σειρά της Abarth ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας θα είναι διαθέσιμο και το νέο χρώμα, Orange Racing, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ιστορικό Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth.

  • Η οδήγηση σε πίστα ανεβάζει τη διάθεση περισσότερο από την άσκηση στο γυμναστήριο συμφωνα με την Abarth

    Η συνοδηγήση με ένα Abarth που στο τιμόνι του είχε έναν επαγγελματία οδηγό αγώνων ανέβασε τη διάθεση κατά 77% σε σχέση με την άσκηση στο γυμναστήριο, ενώ η οδήγηση του Abarth από το ίδιο το άτομο κατά 116%.