Το Honda e έρχεται στην Ελλάδα

Γράφτηκε από τον  Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020 08:47

Το νέο Honda e αναμένεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2020, μία άφιξη που συμπίπτει με την εφαρμογή του νέου περιβαλλοντικού νόμου ο οποίος παρέχει επιδότηση, ύψους έως 6.000 ευρώ, για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος (BEV).

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την βασική και την Advance, οι τιμές του πολυαναμενόμενου Honda e, διαμορφώνονται στα 30.186€ τελική λιανική τιμή με επιδότηση για τη βασική έκδοση και στα 34.274€ τελική λιανική τιμή με επιδότηση για την έκδοση Advance.

Πιο αναλυτικά:

Model

Λιανική Προ Φόρων

Ανώτατη Λιανική Τιμή

Επιδότηση

Τελική Λιανική Τιμή με επιδότηση

Honda e

29.024

35.990

20% - 5.804

30.186

Honda e Advance 16’’

31.444

38.990

15% - 4.716

34.274

Honda e Advance 17’’

31.444

38.990

15% - 4.716

34.274

Η βιομηχανία αυτοκινήτου αλλάζει ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία της, με νέες τάσεις και τεχνολογίες που διαμορφώνουν μια εντελώς νέα μορφή αυτοκίνησης. Η Honda προβλέπει ότι μέχρι το 2030 η εξέλιξη των αυτοκινήτων θα είναι επικεντρωμένη στον εξηλεκτρισμό, την αυτοματοποίηση και τις υπηρεσίες. Περιβαλλοντικά θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή, απαιτούν πιο ‘καθαρές’ μεταφορές και επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων.

Η Honda αναγνωρίζει ότι η τεχνολογία προοδεύει ραγδαία με την ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης και στο πλαίσιο αυτό, η σχέση των πελατών με τα αυτοκίνητά τους εξελίσσεται. Οι πελάτες επιθυμούν υψηλότερο επίπεδο συνδεσιμότητας ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τις συνήθεις ηλεκτρονικές συσκευές τους και, κατ’ επέκταση, τον έξω κόσμο. Σύμφωνα με αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της βιομηχανίας αυτοκινήτου, οι πελάτες αντιμετωπίζουν την έννοια της μετακίνησης ως μία υπηρεσία στην οποία έχουν δυνατότητα πρόσβασης και όχι ως ένα προϊόν της ιδιοκτησίας τους.

Το κόμπακτ, πλήρως ηλεκτρικό Honda e είναι εμπνευσμένο από το όραμα της Honda για το 2030, και την επιθυμία της να βελτιώσει το περιβάλλον κυρίως σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές. Σχεδιασμένο εξ αρχής για να προσφέρει ένα πακέτο ιδανικό για το περιβάλλον της σύγχρονης πόλης, το νέο Honda e εκφράζει άριστα την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της μάρκας.

Το Honda e εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε μορφή πρωτοτύπου το 2017 ως ‘Urban EV’. Ακολούθησε το μοντέλο προ-παραγωγής Honda e Prototype, το οποίο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2019. Το μοντέλο παραγωγής έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019.

Το κόμπακτ EV διαθέτει προηγμένη τεχνολογία και εξελιγμένη έξυπνη συνδεσιμότητα για να μπορούν οι επιβάτες να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής. Το Honda e θέτει νέα τεχνολογικά πρότυπα στην κατηγορία συμπαγών EV, με διαισθητικές υπηρεσίες infotainment και συνδεδεμένες εφαρμογές που ενσωματώνονται στο σύγχρονο τρόπο ζωής μέσω δύο οθονών αφής, του ψηφιακού βοηθού Honda Personal Assistant ή της εφαρμογής smartphone My Honda+.

Το ενσωματωμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης Honda Personal Assistant (HPA) ‘μαθαίνει’ με την πάροδο του χρόνου να αναγνωρίζει καλύτερα τη φωνή του οδηγού, με αποτέλεσμα να απαντά με μεγαλύτερη ακρίβεια και να συνδέει ευκολότερα το όχημα και τον οδηγό στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Η προηγμένη τεχνολογία απλουστεύει την οδηγική εμπειρία με ένα ψηφιακό σύστημα που επιτρέπει ασφαλή πρόσβαση στο αυτοκίνητο μέσω smartphone και με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί το οποίο ξεκλειδώνει, συνδέει και προετοιμάζει το Honda e για εκκίνηση όποτε ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο.

Σχεδιασμένο χωρίς συμβιβασμούς και με έμφαση στη λειτουργικότητα και χρηστικότητα, το Honda e χαρακτηρίζεται από μία λεία, κομψή και αεροδυναμική εμφάνιση. Από τα ιδιαίτερα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα LED και το κομψό κρυστάλλινο κάλυμμα της θύρας φόρτισης, μέχρι τις καθαρές γραμμές και τις λείες επιφάνειες που βελτιστοποιούν την αεροδυναμική απόδοση και την απουσία θορύβων, το Honda e επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα ενός μικρού Honda για μία νέα εποχή στην αστική μετακίνηση.

Εμφατικά στοιχεία αυτής της σχεδιαστικής φιλοσοφίας είναι το Side Camera Mirror System (SCMS) που αντικαθιστά τους παραδοσιακούς εξωτερικούς καθρέπτες με συμπαγείς κάμερες, οι οποίες προβάλλουν live εικόνες σε δύο οθόνες έξι ιντσών μέσα στο αυτοκίνητο. Η τεχνολογία των καμερών, που αποτελεί πρωτιά στην κόμπακτ κατηγορία, προσφέρει σημαντικά οφέλη στους τομείς της ασφάλειας, αεροδυναμικής και χωροταξίας.

Σε αρμονία με το απλό και απέριττο εξωτερικό, στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται κομψά, σύγχρονα υλικά που συνθέτουν ένα χαλαρό περιβάλλον και άνετο περιβάλλον, όπου οι επιβάτες μπορούν να απομονώνονται από τη θορυβώδη ζωή της πόλης. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει ευρυχωρία εφάμιλλη με αυτή των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η ευκολία εισόδου/εξόδου ενισχύει την αίσθηση άνεσης του εσωτερικού.

Το πρώτο Honda που θα κατασκευάζεται σε μία ειδική πλατφόρμα για EV έχει σχεδιαστεί εξ αρχής με γνώμονα την άριστη οδική συμπεριφορά, ευελιξία και οδηγική άνεση σε αστικά περιβάλλοντα. Με σπορ σύστημα πίσω κίνησης και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το Honda e προσφέρει απολαυστική οδήγηση και πρακτικότητα απαράμιλλες στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το Honda e προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα βοηθημάτων οδηγού στην κατηγορία του, για μέγιστη ασφάλεια όταν κινείται σε πολυσύχναστους δρόμους. Τρεις νέες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την ασφάλεια του Honda e είναι οι εξής: Collision Mitigation Throttle Control, που αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, Low Speed Brake Function που εφαρμόζει πίεση πέδησης έκτακτης ανάγκης κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και Lead Car Departure Notification System που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.

Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι το Honda Parking Pilot που παρέχει περαιτέρω υποστήριξη στον οδηγό, παρακολουθώντας χώρους στάθμευσης και επισημαίνει στις οθόνες HMI μία κατάλληλη θέση για να ξεκινήσει η υποβοήθηση στάθμευσης.

Η νέα πλατφόρμα για EV έχει σχεδιαστεί για απολαυστικές και αβίαστες ηλεκτρικές επιδόσεις με εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης σε περιβάλλον πόλης. Ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, συμπαγείς διαστάσεις, κύκλος στροφής 4,3m, κατανομή βάρους 50:50 και χαμηλό κέντρο βάρους χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι μία αθόρυβη, ομαλή και απολαυστική οδήγηση με άμεση επιτάχυνση για άνετη οδήγηση σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένους δρόμους. Εκτός από το Single Pedal Control, το Honda e also έχει δύο προγράμματα λειτουργίας (drive modes) Normal, για άνετη, αθόρυβη οδήγηση στην πόλη και Sport, για ταχύτερη απόκριση.

Το Honda e διατίθεται σε δύο εκδόσεις – το Honda e προσφέρει αυτονομία 222 km (WLTP), με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Το Honda e Advance διατίθεται με δυνατότητα επιλογής από ζάντες αλουμινίου 16” ή 17”, αυξημένη ισχύ ηλεκτροκινητήρα και Centre Camera Mirror System, το οποίο αναμεταδίδει μία εικόνα από μία κεντρική κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν ένα ισχυρότερο ηχοσύστημα, θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι και τον έξυπνο βοηθό στάθμευσης Honda Parking Pilot.

Το προηγμένο σύστημα ηλεκτροκίνησης χρησιμοποιεί αξιόπιστες τεχνολογίες της Honda με ικανότητα ταχείας φόρτισης για τις απαιτήσεις των καθημερινών μετακινήσεων. Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία 35,5 kWh προσφέρει αυτονομία 222 km (WLTP), με το 80% της πλήρωσης να επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά ταχείας φόρτισης. Ένα μοναδικό σύστημα θερμικής διαχείρισης βελτιστοποιεί τη φόρτιση της μπαταρίας στις υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, ώστε το αυτοκίνητο να διατηρεί τη βέλτιστη αυτονομία, επιτρέποντας παράλληλα συχνότερες ταχείες φορτίσεις DC.

Το Honda e βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος της στρατηγικής ‘Electric Vision’ για την Ευρώπη, που αντιπροσωπεύει τη δέσμευση για μία πιο βιώσιμη γκάμα μοντέλων. Αυτή τη τολμηρή φιλοδοξία της Honda θέλει όλα τα mainstream μοντέλα της μάρκας να έχουν εξηλεκτριστεί στην Ευρώπη μέχρι το 2022, τρία χρόνια νωρίτερα από το στόχο που είχε τεθεί για το 2025, επιβεβαιώνοντας την αυτοπεποίθηση της μάρκας στην αξιόπιστη ηλεκτρική και υβριδική τεχνολογία των συστημάτων της.

Στο πλαίσιο αυτού του επιταχυνόμενου σχεδίου, 6 εξηλεκτρισμένα μοντέλα θα λανσαριστούν τους επόμενους 36 μήνες, μεταξύ των οποίων το Honda e, το νέο αποκλειστικά υβριδικό Jazz, ένα κομψό SUV και ένα ακόμα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Το νέο λογότυπο της Honda ‘e: Technology’ θα συγκεντρώσει όλα τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της υπό την ομπρέλα μιας κοινής παγκόσμιας ονομασίας. Πριν τον ευρωπαϊκό στόχο εξηλεκτρισμού για το 2022, η Honda θα επεκτείνει τη χρήση του υβριδικού συστήματος δύο μοτέρ e:HEV σε ολόκληρη τη γκάμα οχημάτων Honda στην Ευρώπη, ξεκινώντας με την επόμενη γενιά Jazz, που θα διατίθεται από το καλοκαίρι του 2020.

Το όραμα της Honda για βιώσιμη παροχή ενέργειας στο μέλλον, ενσωματώνει αστικές λύσεις φόρτισης, οικιακούς ηλεκτρικούς φορτιστές και εμπορικές ενεργειακές υπηρεσίες. Το σύστημα Honda Power Charger αποτελεί τη νέα οικιακή λύση φόρτισης της Honda. Πέραν του ότι προσφέρει ταχεία, αξιόπιστη φόρτιση στο σπίτι, θα συνδέεται άμεσα με ηλεκτροκίνητα μοντέλα Honda και θα κρατά τους ιδιοκτήτες συνδεδεμένους μέσω του smartphone τους.

Το Honda e υιοθετεί μία απλή σχεδίαση που επαναπροσδιορίζει το χαρακτήρα και την αισθητική ενός μικρού Honda, αντανακλώντας διακριτικά το DNA των προκατόχων του. Σχεδιασμένο χωρίς συμβιβασμούς με έμφαση στη λειτουργικότητα και ευχρηστία, το αποτέλεσμα είναι ένα απλό, καθαρό εξωτερικό με μοναδικό στυλ.

Καλοσχηματισμένες γραμμές που εκτείνονται από το καπό μέχρι το πανοραμικό παρμπρίζ και τις κολόνες Α συνθέτουν ομαλές κρυστάλλινες επιφάνειες, ενώ η απουσία πλαισίων παραθύρων τονίζει το μοντέρνο, καθαρό προφίλ του αμαξώματος. Η θέση των συμπαγών πλαϊνών καμερών καταργεί την ανάγκη εκτροπής της ροής αέρα και απορροής του νερού της βροχής από τα πλευρά του αυτοκινήτου, εξαλείφοντας τη συνηθισμένη εξοχή μεταξύ κολόνων και κρυστάλλων.

Στην εικόνα του καθαρού προφίλ συμβάλλουν οι λαβές θυρών που δεν εξέχουν, ενώ αναδύονται από το πλάι του αυτοκινήτου καθώς ο οδηγός πλησιάζει με το τηλεχειριστήριο ή ενεργοποιεί το ψηφιακό κλειδί μέσω της εφαρμογής για smartphone My Honda+. Οι πίσω χειρολαβές (που επίσης δεν εξέχουν) είναι ενσωματωμένες στην κολόνα C, ώστε να διατηρούνται οι λείες εξωτερικές επιφάνειες. Τόσο οι αναδυόμενες λαβές θυρών όσο και το Side Camera Mirror System (SCMS – βλέπε Κεφάλαιο 5 για περισσότερες πληροφορίες) είναι μοναδικά χαρακτηριστικά για όχημα της κατηγορίας. Στο πλαίσιο της αεροδυναμικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας, οι κεραίες ραδιοφώνου, GPS και κινητής τηλεφωνίας είναι ενσωματωμένες στο πάνω άκρο του πίσω παρμπρίζ.

Μαύρα πάνελ με μοναδικά κοίλα προφίλ – στο εμπρός και πίσω τμήμα ανάμεσα στα φώτα – αποτελούν στοιχεία ταυτότητας του Honda e. Η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής στα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που αναδεικνύουν τη συνολική, απλή καθαρή σχεδίαση και συμβάλλουν στην ‘ανθρώπινη φυσιογνωμία’ του αυτοκινήτου. Τα στρογγυλά φώτα – μία μοντέρνα εκδοχή κλασικών φώτων – συνδυάζει ελκυστική εμφάνιση με λειτουργικότητα. Ένας μοναδικός συνδυασμός φώτων ‘τρία σε ένα’ μπροστά περιλαμβάνει ένα δακτύλιο φώτων ημέρας, φλας και προβολέα μεγάλης σκάλας στο κέντρο.

Με 12 LED ανά δακτύλιο, επιτυγχάνονται πολλαπλές λειτουργίες φωτισμού, όπως μία αλληλουχία φώτων που υποδέχεται τον οδηγό μόλις φτάνει στο αυτοκίνητο. Μία παρόμοια φιλοσοφία πίσω δημιουργεί μία σχεδιαστική συνοχή με τα φώτα πορείας, φρένων και φλας να ενσωματώνονται σε μία μονάδα.

Ενισχύοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία που δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα, η προηγμένη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι κεντρικά τοποθετημένη στο καπό για ευκολία και από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Το κάλυμμα κατασκευάζεται από κρύσταλλο υψηλής αντοχής και αποπνέει ποιότητα και στυλ. Η θύρα που ελέγχεται μέσω του τηλεχειριστηρίου ή της εφαρμογής My Honda+, είναι σχεδιασμένη προσεκτικά για ομαλό άνοιγα και βελτιστοποιημένη για καθημερινή άνεση. Ο φωτισμός LED που είναι ορατός μέσα από το κομψό κάλυμμα υποδέχεται τον οδηγό φτάνοντας στο αυτοκίνητο και γίνεται μπλε κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ή κόκκινος εάν το σύστημα φόρτισης ανιχνεύσει σφάλμα.

Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται μία νέα πλατφόρμα ειδική για EV συμπαγών διαστάσεων. Το χαμηλωμένο, μυώδες αμάξωμα που τονίζεται από τους μεγάλους θόλους που φιλοξενούν φαρδιές ζάντες και ελαστικά – προσδίδει μία σπορ, δυναμική πινελιά στην απλή, καθαρή εξωτερική σχεδίαση.

Η ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών για τη βασική έκδοση Honda e είναι ελαφριά και απλή στιλιστικά, με ένα μεγάλο κεντρικό καπάκι που καλύπτει τα μπουλόνια και λιτές, ευθείες ακτίνες. Η ζάντα 17” που διατίθεται προαιρετικά για το Honda e Advance προσθέτει μία μοναδική διχρωμία με ειδικά σχεδιασμένα καλύμματα τα οποία κρύβουν το δισκόφρενο και τις δαγκάνες, αναδεικνύοντας περαιτέρω την σχεδιαστική καθαρότητα του αυτοκινήτου.
Προηγμένη μπαταρία υψηλής απόδοσης με ταχεία φόρτιση

Το Honda e λανσάρει μία λειτουργία ‘ταχείας φόρτισης’ που προσφέρει μέχρι το 80% της αυτονομίας σε μόλις 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας ένα ταχυφορτιστή CCS2 DC. Σε συνδυασμό με μία εξαιρετική πλήρη αυτονομία 222 km (WLTP), η ικανότητα ταχείας φόρτισης του προηγμένου συστήματος κίνησης είναι πολύ πρακτική για τις απαιτήσεις καθημερινών μετακινήσεων στην πόλη.

Για απόλυτη ευελιξία φόρτισης, η αξιόπιστη, υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh μπορεί να φορτίζεται είτε μέσω ενός ταχυφορτιστή CCS2 DC ή μιας πρίζας Τύπου 2 AC. Η δεύτερη φορτίζει πλήρως το αυτοκίνητο σε 4,1 ώρες, με παροχή 7,4 kW.

Σχεδιασμένη με γνώμονα την απλότητα και ευχρηστία, η θύρα φόρτισης του Honda e είναι ενσωματωμένη στο καπό. Επειδή είναι κεντρικά τοποθετημένη, η πρόσβαση γίνεται εύκολα από το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου ή από το πλάι, χρησιμοποιώντας είτε το τηλεχειριστήριο ή την εφαρμογή My Honda+ για το άνοιγμα της θύρας. Ο φωτισμός LED είναι ορατός μέσα από το κρυστάλλινο κάλυμμα, για να μπορεί ο οδηγός να βλέπει τη θύρα και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.

Οι δύο οθόνες αφής μέσα στην καμπίνα, προβάλλουν τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, ενώ ένα γραφικό του συστήματος κίνησης χαρτογραφεί την τρέχουσα ροή ισχύος και την ανάκτηση ενέργειας και την κατάσταση επαναφόρτισης. Όλα τα δεδομένα της κατάστασης και της φόρτισης της μπαταρίας είναι προσβάσιμα και μέσω της εφαρμογής My Honda+, όπου οι χρήστες μπορούν επίσης να ξεκινούν και να σταματούν τη φόρτιση από απόσταση, ή να δημιουργούν εβδομαδιαία προγράμματα φόρτισης και να τα στέλνουν στο αυτοκίνητο.

Η μπαταρία είναι υγρόψυκτη και θερμαινόμενη για διατήρηση μιας βέλτιστης θερμικής κατάστασης.

Θέλοντας να αυξήσουν την απόδοση της μπαταρίας, οι μηχανικοί της Honda ανέπτυξαν ένα σύστημα θερμικής διαχείρισης που θερμαίνει ή ψύχει τη μπαταρία ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να έχει τη βέλτιστη αυτονομία σε ακραία υψηλές ή χαμηλές θερμοκρασίες. Η ενεργή ψύξη επιτρέπει επίσης πιο συχνές ταχείες φορτίσεις DC.

Σχετικά Άρθρα

  • Ακόμα πιο ασφαλή τα νέα οχήματα Honda απο το 2024

    Η Honda αποκαλύπτει την επόμενη γενιά τεχνολογιών του Honda SENSING 360 και του Honda SENSING Elite

  • Tο νεο HONDA CIVIC e:HEV στους έξι φιναλίστ του AUTOBEST 2023

    Η νέα γενιά του υβριδικού Civic e:HEV γίνεται το τελευταίο μοντέλο της Honda που περιλαμβάνεται στην τελική λίστα των μόλις έξι φιναλίστ οι οποίοι θα διεκδικήσουν το περίοπτο βραβείο AUTOBEST 2023 ‘Best Buy Car of Europe’.

  • 25 χρόνια CIVIC TYPE R

    Το Civic Type R κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1997 και έκτοτε βελτιώνεται συνεχώς ώστε να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία οδήγησης από τη διάταξη ‘κινητήρας μπροστά / κίνηση στους εμπρός τροχούς’

  • ΤΟ Honda CIVIC ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΤΗΝ 5Οή ΤΟΥ ΕΠΕΤΕΙΟ

    Η Honda έχει δημιουργήσει 11 γενιές του Civic από το 1972, και έχει πουλήσει πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο

  • Sony Honda Mobility Inc

    Η Sony και η Honda Υπέγραψαν Συμφωνία Κοινοπραξίας για την Ίδρυση της Νέας Εταιρείας Κινητικότητας "Sony Honda Mobility Inc."