Το Νέο Ηλεκτρικό Opel Corsa-e Κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι 2020”

Γράφτηκε από τον  Σάββατο, 07 Νοεμβρίου 2020 07:30

«Η Opel είναι ηλεκτρική», δήλωσε ο CEO (Διευθύνων Σύμβουλος) της Opel, Michael Lohscheller, «και το νέο μας Opel Corsa-e είναι η καλύτερη απόδειξη. Αποδεικνύει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σήμερα, μπορεί να είναι όχι μόνο δυναμικό και πρακτικό, αλλά και προσιτό για όλους. Είμαστε περήφανοι για τον τρόπο με τον οποίο το Corsa-e πείθει τους πάντες: τους πελάτες μας, τους αναγνώστες των Auto Bild και Bild am Sonntag, καθώς και τα μέλη μιας πολυσυλλεκτικής κριτικής επιτροπής.»

Όπως πάντα, οι υποψήφιοι έπρεπε να ξεπεράσουν δύο εμπόδια για την κατάκτηση της κορυφής. Στην πρώτη φάση, οι αναγνώστες του περιοδικού Auto Bild και της εφημερίδας Bild am Sonntag επέλεξαν τρία αγαπημένα τους μοντέλα σε κάθε κατηγορία τα οποία οδηγήθηκαν στον τελικό. Στη συνέχεια, μία ομάδα έγκριτων συντακτών του ειδικού τύπου, οδηγών αγώνων και ειδικών του αυτοκινήτου δοκίμασε το κάθε αυτοκίνητο της λίστας των φιναλίστ στην πίστα DEKRA-Lausitzring, χρησιμοποιώντας κριτήρια βασισμένα στη μέθοδο δοκιμών του Auto Bild. Συγκεντρώνοντας συνολικά 3.218 βαθμούς, το νέο Opel Corsa-e επικράτησε μετά από σκληρό ανταγωνισμό στη μικρή κατηγορία, αφήνοντας το Hyundai i20 στη δεύτερη θέση και το VW e-Up στην τρίτη, με διαφορά 141 και 431 βαθμών αντίστοιχα.

Opel Corsa-e: ηλεκτρική μετακίνηση στην πιο εξελιγμένη μορφή της

Αποδίδοντας ισχύ 100kW (136hp) και ροπή 260 Nm από την εκκίνηση, το Corsa-e προσφέρει προηγμένη ηλεκτρική μετακίνηση. Με αυτονομία έως 337 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP1, το ευέλικτο πενταθέσιο μοντέλο είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος 100kW DC, η μπαταρία 50 kWh μπορεί να φορτίζεται στο 80% της χωρητικότητάς της σε 30 λεπτά. Το Corsa-e διαθέτει τη υποδομή για όλες τις λύσεις φόρτισης – μέσω wall box (επιτοίχιου φορτιστή), σταθμού ταχείας φόρτισης ή καλωδίου σε οικιακή πρίζα.

Η βασική έκδοση Corsa-e προσφέρει, σύστημα αυτόματου κλιματισμού με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, Multimedia Radio συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto με έγχρωμη οθόνη αφής 7”, OpelConnect Services και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Συστήματα όπως “Αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης” (forward collision alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, ‘Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας’ (lane keep assist), ‘Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας’ (traffic sign recognition) και ‘Έξυπνο έλεγχο ταχύτητας’ (intelligent cruise control) περιλαμβάνονται χωρίς έξτρα χρέωση.

Τρέχουσα γενιά Corsa: best-seller στη μικρή κατηγορία

Το “Χρυσό Τιμόνι” αποκτά περίοπτη θέση στη φαρέτρα βραβείων και διακρίσεων του νέου Corsa. Η επιτροπή AUTOBEST του έχει ήδη απονείμει τον τίτλο “Best Buy Car of Europe 2020”. Στη Γερμανία, το Corsa αναδείχτηκε νικητής στην compact κατηγορία του θεσμού “Company Car of the Year”. Τα περιοδικά Auto Bild και Computer Bild απένειμαν στο νέα μοντέλο της Opel τη διάκριση “Connected Car Award 2019”. Το Corsa-e είναι ο 18ος νικητής της Opel στο θεσμό βραβείων “Χρυσό Τιμόνι”, συνεχίζοντας μια μακρά παράδοση.

Το “Χρυσό Τιμόνι” / Έτος

Μοντέλο

1978

Opel Senator A

1979

Opel Kadett D

1981

Opel Ascona C

1982

Opel Corsa A

1984

Opel Kadett E

1987

Opel Senator B

1990

Opel Calibra

1994

Opel Omega B

1995

Opel Vectra B

1999

Opel Zafira A

2002

Opel Vectra C

2005

Opel Zafira B

2009

Opel Astra J

2010

Opel Meriva B

2012

Opel Zafira Tourer

2015

Opel Astra K

2017

Opel Ampera-e

2020

Opel Corsa-e

 

1978 – Opel Senator A: Το πρώτο “Χρυσό Τιμόνι”

Το 1978, η μάρκα με το σήμα του Κεραυνού (Blitz) κέρδισε το πρώτο της “Χρυσό Τιμόνι” με το Opel Senator. Το Senator που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο του 1977, ήταν διάδοχος των θρυλικών μοντέλων Kapitän, Admiral και Diplomat και ‘ναυαρχίδα’ της Opel μέχρι και το τέλος της παραγωγής του, το 1993. Το Senator ήταν διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς κινητήρες – 2.8-L με 103 kW/140 hp, 3.0-L με 110 kW/150 hp και τον κορυφαίο 3.0-L με 132 kW/180 hp.

1979 – Opel Kadett D: Θαύμα ευρυχωρίας

Ένα χρόνο αργότερα, η Opel επέστρεψε στην κορυφή του βάθρου. Το 1979 το Kadett D ήταν το πρώτο συμπαγές μοντέλο της Opel με FWD και χάρισε στην εταιρία τον δεύτερο τίτλο του “Χρυσού Τιμονιού”. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του και το γεγονός ότι ήταν κατά 126 mm μικρότερο από τον προκάτοχό του, προσέφερε άφθονο χώρο, χάρη στους εγκάρσιους κινητήρες και την απουσία ενός αρθρωτού άξονα μετάδοσης. Επιπλέον, το Kadett λανσάρισε νέους κινητήρες και επικεφαλής εκκεντροφόρο. Ο τετρακύλινδρος 1.3-L OHC απέδιδε 44 kW/60 hp ή 55 kW/75 hp. Εκτός από το ευρύχωρο station wagon με χώρο αποσκευών έως 1.425 L, η Opel προσέφερε δύο διαφορετικές εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983, ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 km/h και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8-L, 115 ίππων.

1981 – Opel Ascona C: Φινέτσα σε τρεις εκδόσεις

Το 1981, ήταν η σειρά του Opel Ascona C να φέρει μία ακόμα διάκριση στην Opel. Ήταν το πρώτο Opel μεσαίας κατηγορίας με κίνηση FWD και κυκλοφορούσε σε έκδοση notchback και station wagon. Η γκάμα κινητήρων του Ascona C περιλάμβανε βενζινοκινητήρες από 1.3 - 1.6 L και έναν 1.6-L diesel.

1982 – Opel Corsa A: Μικρό αυτοκίνητο, τεράστια δημοτικότητα

Μόλις 12 μήνες αργότερα, το 1982, ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο Opel κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” δημιουργώντας αίσθηση – ήταν το Corsa A. Το πρώτο μικρό μοντέλο στην ιστορία της Opel διέθετε τόσο κοντούς προβόλους και μήκος μόλις 3,62 m. Είχε τολμηρούς θόλους τροχών θυμίζοντας αυτοκίνητο ράλι και έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,36, που κατέρριπτε ρεκόρ στην κατηγορία του. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για το Corsa GSi 72 kW/98 hp. Η οικογένεια του δίθυρου hatch και notchback μοντέλου επεκτάθηκε το 1985 με την προσθήκη της δημοφιλούς πεντάθυρης έκδοσης. Το Corsa A έγινε το πιο αγαπητό best seller με παραγωγή 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.

1984 – Opel Kadett E: Ένας ακόμα νικητής στην κατηγορία των συμπαγών

Πέντε χρόνια αφ’ ότου κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” για πρώτη φορά, το Kadett πήρε και πάλι pole position με τη νέα γενιά που λανσαρίστηκε το 1984. Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, που κατασκευάστηκε το διάστημα 1984 - 1991, ήταν ο απόλυτος νικητής, ενώ απέσπασε και τον τίτλο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” για το 1984. Επιπλέον, το Kadett έχει μείνει στην ιστορία ως πρωταθλητής αεροδυναμικής. Το σπορ GSi, με Cd 0.30, εντυπωσίασε τους ειδικούς, ενώ ακόμα και το απλό hatchback sedan πέτυχε 0.32. Συνολικά, ο πρωταθλητής αεροδυναμικής κατέγραψε πωλήσεις 3,78 εκατομμυρίων μονάδων.

1987 – Opel Senator B: Αποφασισμένο για όλα

Το Opel Senator B κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία του προκατόχου του. Με βάση το πισωκίνητο Opel Omega, η νέα ‘ναυαρχίδα’ συνοδευόταν κυρίως από εξακύλινδρους κινητήρες, με κορυφαίο τον πολιτισμένο, 3λιτρο, εν σειρά με 115 kW/156 hp. Θα μπορούσατε να βάλετε ένα νόμισμα στην άκρη του διαμερίσματος του κινητήρα και το νόμισμα να μην πέφτει ενώ ο κινητήρα λειτουργούσε. Στη συνέχεια, λανσαρίστηκε μία 4βάλβιδη έκδοση του 6κύλινδρου κινητήρα με σύστημα μεταβλητής εισαγωγής Dual-Ram και 150 kW/204 hp.

1990 – Opel Calibra: Με τη λάμψη ενός αθλητή

Ένας πραγματικός πρωταθλητής κέρδισε το “Χρυσό Τιμόνι” το 1990: Ένα συναρπαστικό coupé με απαράμιλλο συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26! Το Calibra ήταν διαθέσιμο με ισχυρούς κινητήρες που απέδιδαν από 85 kW/115 hp έως 150 kW/204 hp. Το Opel Calibra Turbo με all-wheel drive και επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Ένας κινητήρας V6 με 125 kW/170 hp ολοκλήρωνε την προσφορά. Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, ένα Calibra V6 κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των αυτοκινήτων τουρισμού (ITC) το 1996.

1994 – Opel Omega B: ‘Χρυσό’ για ένα μεγάλο μοντέλο

Η δεύτερη έκδοση Omega άφησε ξεχωριστή εντύπωση στην επιτροπή. Η δυναμική σχεδίαση, οι άφθονοι χώροι και οι νέοι κινητήρες V6 με κυλινδροκεφαλές από ελαφρύ κράμα αλουμινίου και μέχρι 155 kW/210 hp εντυπωσίασαν τους ειδικούς. Τα νέα συστήματα αερόσακων εξασφάλισαν υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας για όλους τους επιβάτες. Η έκδοση station wagon προσέφερε ατελείωτες δυνατότητες φόρτωσης, που την έκαναν ιδανική για οικογένειες και επαγγελματίες, ενώ η έκδοση notchback ήταν ένα αντιπροσωπευτικό business sedan.

1995 – Opel Vectra B: Καθρέφτη καθρεφτάκι μου

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Opel Vectra ήταν οι αεροδυναμικοί εξωτερικοί καθρέπτες που δημιουργούσαν ένα αρμονικό σύνολο με το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου – κάτι στο οποίο η επιτροπή του “Χρυσού Τιμονιού” απλά δεν μπορούσε να αντισταθεί. Το Vectra οφείλει επίσης τη νίκη του στους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες των 1.6 - 2.6 L, με ισχύ μεταξύ 55 kW/75 hp και 125 kW/170 hp. Επίσης, ντεμπούτο έκαναν και οι κινητήρες diesel άμεσου ψεκασμού με κυβισμό από 1.700 - 2.200 κ.εκ. και εξαιρετική κατανάλωση.

1999 – Opel Zafira A: Ένας ‘ταχυδακτυλουργός’ με επτά καθίσματα

Ποιος το εφηύρε; η Opel! Το συμπαγές πολυμορφικό που μπορεί να μεταμορφώνεται από ένα πλήρες επταθέσιο σε όχημα μεταφορών με εντυπωσιακό χώρο φόρτωσης (1.700 L το μέγιστο) μέσα σε μόλις 15 δευτερόλεπτα, χωρίς την αφαίρεση ούτε ενός καθίσματος είναι πνευματικό παιδί του Rüsselsheim. Η συνταγή ονομάζεται Flex7 και βοήθησε το Zafira να κερδίσει το “Χρυσό Τιμόνι” το 1999. Χάρη στην ευφυή φιλοσοφία τους, τα καθίσματα εξαφανίζονται στο πάτωμα του οχήματος εάν χρειαστεί. Το ευέλικτο μοντέλο εντυπωσίασε επίσης με τις συμπαγείς διατάσεις και την εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά του.

2002 – Opel Vectra C: Ηλεκτρονική Ιδιοφυία

Η τρίτη γενιά Vectra υπερασπίστηκε με επιτυχία τον τίτλο που κέρδισε η προκάτοχός της, κερδίζοντας για μία ακόμα φορά το 'Χρυσό Τιμόνι’. Το νέο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας εισήλθε στην ηλεκτρονική εποχή, συνέδεσε τα συστήματά του μέσω ενός διαύλου CAN (Controller Area Network) αντί με πλεξούδες καλωδίων, και διέθετε σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Η ισχύς των κινητήρων βενζίνης και diesel ξεκινούσε από 74 kW/100 hp και έφτανε τα 206 kW/280 hp από κυβισμό 1.600 - 3.200 κ.εκ. Το 2004, η Opel εξόπλισε το Vectra με ενεργή ανάρτηση IDS Plus με Continuous Damping Control (CDC), που εξασφάλιζε την προσαρμογή των αποσβεστήρων στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες.

2005 – Opel Zafira B: Ολοκληρώνοντας τη χρυσή δωδεκάδα

Η δεύτερη γενιά Zafira συνέχισε να θέτει πρότυπα με μία περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος καθισμάτων Flex7 και κέρδισε για μία ακόμα φορά το “Χρυσό Τιμόνι”. Επιπλέον, κατατάχθηκε ως το ταχύτερο πολυμορφικό του πλανήτη, όταν η έκδοση OPC με 177 kW/240 hp ολοκλήρωσε ένα γύρο στο Nürburgring Nordschleife σε 8:54:38 λεπτά. Οι 240 ισχυροί ίπποι κάτω από το καπό και ένα εξαιρετικό σύστημα ελέγχου επιδόσεων συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του ρεκόρ.

2009 – Opel Astra J: Το συμπαγές έργο τέχνης

Το 2009, το Astra J, ένα αληθινό έργο τέχνης, ακολούθησε τα βήματα του ‘θαύματος’ ευρυχωρίας, Kadett D, και του πρωταθλητή αεροδυναμικής, Kadett E, εξασφαλίζοντας για την Opel στη συμπαγή κατηγορία, τον τρίτο τίτλο στο θεσμό “Χρυσό Τιμόνι”. Το Astra ακολούθησε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel ‘Η Γλυπτική Τέχνη συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια’. Επιπλέον, το Astra J διέθετε σύγχρονα συστήματα υποστήριξης όπως το Opel Eye και το σύστημα προβολέων AFL+ που μπορούσε να βλέπει και ‘μέσα στις στροφές’. Η τεχνολογία ενεργητικού πλαισίου FlexRide βοηθούσε στην προσαρμογή του στις επικρατούσες συνθήκες, ενώ οι εμπρός επιβάτες μπορούσαν να απολαμβάνουν το ταξίδι σε καθίσματα πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs).

2010 – Opel Meriva B: Έξυπνο, συμπαγές και χρυσό

Το αδελφάκι του Zafira, χτύπησε φλέβα χρυσού το 2012, με το Meriva B να επιβεβαιώνει την τεχνογνωσία της Opel στα πολυμορφικά μοντέλα. Η επιτροπή πείστηκε από το ευέλικτο σύστημα πίσω καθισμάτων FlexSpace και το καινοτόμο σύστημα θυρών με μεντεσέδες πίσω. Το σύστημα FlexDoors διευκολύνει την είσοδο στα παιδικά καθίσματα στο πίσω τμήμα της καμπίνας, εξασφαλίζοντας παράλληλα άνετη είσοδο και έξοδο για τους ψηλούς επιβάτες. Η γκάμα κινητήρων προσέφερε άφθονη ισχύ περιορίζοντας την κατανάλωση χάρη στη φιλοσοφία downsizing και την υπερσυμπίεση. Η ισχύς τους κυμαινόταν από 55 kW/75 hp έως 103 kW/140 hp.

2012 – Opel Zafira Tourer: Σαλόνι σε τροχούς

Το Zafira πλαισιώθηκε από μία premium έκδοση με τη μορφή του Zafira Tourer και αμέσως κατέκτησε ένα ακόμα “Χρυσό Τιμόνι”. Εκτός από την ευελιξία εσωτερικού, το νέο μοντέλο εντυπωσίασε με το επίπεδο άνεσης της καμπίνας, την πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή και καινοτομίες όπως τον έλεγχο ταχύτητας βασισμένο σε ραντάρ και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert).

2015 – Opel Astra K: Το άλμα

Και νικήτρια είναι: Η τρέχουσα γενιά Astra βασίζεται σε μία εντελώς νέα αρχιτεκτονική μειωμένου βάρους, αντλεί ισχύ αποκλειστικά από υπερσύγχρονους κινητήρες και επιτρέπει την εξαιρετική συνδεσιμότητα μέσω ενσωμάτωσης smartphone και του συστήματος προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας OnStar. Το Astra συνεχίζει την παράδοση της Opel να λανσάρει στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων στοιχεία που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα ανώτερων κατηγοριών. Όλα αυτά συνέβαλαν στην κατάκτηση ενός ακόμα “Χρυσού Τιμονιού” το 2015.

2017 – Opel Ampera-e: Πρωταθλητής αυτονομίας

Το Opel Ampera-e ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό χάρη σε μία επιτάχυνση επιπέδου σπορ αυτοκινήτου και της - μακράν - καλύτερης ηλεκτρικής αυτονομίας στην κατηγορία. Με μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 60 kWh, μπορεί να καλύψει απόσταση 520km σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC). Το Opel Ampera-e εντυπωσιάζει και στις δοκιμές του πιο ρεαλιστικού κύκλου οδήγησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure): Βάσει αυτής, οι μηχανικοί υπολογίζουν μία μέση αυτονομία WLTP 380 km. Το Ampera-e έχει επιτάχυνση 0-50 km/h σε μόλις 3,2 δεύτερα. Επιπλέον, το Ampera-e μήκους 4,16 m προσφέρει άφθονο χώρο για μέχρι πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 381 L (1.274 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα) – ένας συνδυασμός που αξίζει…το βάρος του σε χρυσό.

2020 – Opel Corsa-e: Ηλεκτρικό bestseller

Με την έκτη γενιά του Corsa, το δημοφιλέστερο μικρό αυτοκίνητο γίνεται ηλεκτρικό. Χάρη στη μπαταρία ισχύος 50kWh, το Corsa-e μπορεί να διανύσει μέχρι 337 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP1) και επομένως είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι πέντε άτομα και η βασική έκδοση διαθέτει πολυάριθμα, high-tech συστήματα υποβοήθησης. Και όλα αυτά, σε ελκυστικές τιμές που ξεκινούν από 20.000 € περίπου (στη Γερμανία, συμπεριλαμβανομένων κινήτρων). Η Opel καθιστά προσιτή την ηλεκτρική μετακίνηση.

Σχετικά Άρθρα