Οι προσπάθειες για την κατανομή του κόστους ανάπτυξης μεταξύ των κινεζικών και των γερμανικών ομίλων έρχονται καθώς το αναπτυξιακό δυναμικό των κινητήρων καύσης αντιμετωπίζει τη διπλή απειλή της κρίσης του COVID-19 και των κανονισμών για την μείωση των εκπομπών ρύπων.
«Οι εταιρείες σχεδιάζουν να αναπτύξουν έναν πολύ αποδοτικό κινητήρα», δήλωσε εκπρόσωπος της Daimler, προσθέτοντας ότι θα χρησιμοποιηθεί σε υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και την Κίνα.
Τα γερμανικά εργοστάσια θα αναβαθμιστούν σταδιακά για την κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων, ενώ η κατασκευή κινητήρων καύσης θα συνεχιστεί στη Γερμανία, δήλωσε η Daimler.
Τα νέα της συμμαχίας ήταν μια έκπληξη για το συμβούλιο παραγωγής της Daimler στο εργοστάσιό της στο Untertuerkheim, το οποίο ειδικεύεται στη συναρμολόγηση ηλεκτρικού κινητήρα και βενζίνης.
«Μείναμε άφωνοι. Δεν υπήρχε καν συζήτηση για πιθανές εναλλακτικές τοποθεσίες παραγωγής », δήλωσε ο Michael Haeberle, επικεφαλής του συμβουλίου παραγωγής της Untertuerkheim.
«Έχουμε τη δυνατότητα να κατασκευάσουμε τετρακύλινδρους κινητήρες στο Untertuerkheim, αλλά δεν υπήρξαν συζητήσεις για αυτό».
Ο συνεταιρισμός αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τη γερμανική επιχειρηματική εφημερίδα Handelsblatt την Τρίτη, αναφέροντας πηγές εταιρείας και της βιομηχανίας.
Οι περισσότεροι από τους κινητήρες θα κατασκευάζονται στην Κίνα, δήλωσε η Handelsblatt. Ο συνεταιρισμός με τη Geely, η οποία κατέχει μερίδιο 9,69% της Daimler που εδρεύει στη Στουτγάρδη, σημαίνει ότι κάποιες συνεργασίες με τη Renault θα αντικατασταθούν.
Πηγή της Renault δήλωσε στο Reuters ότι το πρότζεκτ Daimler-Geely δεν σημαίνει τερματισμό της συνεργασίας μεταξύ της Daimler και της Renault.
Αναφερόμενη από πηγές της Daimler, η Handelsblatt είπε ότι η συμφωνία Daimler-Geely θα εξοικονομούσε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υπονοώντας ένα ποσό πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ έως 1 δις ευρώ.