Το Hyundai Motor Group παρουσίασε τη νέα ειδικά εξελιγμένη για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) πλατφόρμα, την Electric-Global Modular Platform (E-GMP) η οποία αποκαλύφθηκε διαδικτυακά στη εκδήλωση «E-GMP Digital Discovery» και θα αποτελεί τη βασική τεχνολογία της γκάμας της επόμενης γενιάς των EV οχημάτων του Hyundai Motor Group.
Η εκδήλωση μεταδόθηκε μέσω του επίσημου καναλιού YouTube του Ομίλου και του Channel Hyundai, μιας παγκόσμιας διαδικτυακής πλατφόρμας περιεχομένου.
Από το 2021, η E-GMP θα υποστηρίζει μια σειρά νέων EV, μεταξύ αυτών το IONIQ 5 της Hyundai Motor, το πρώτο αντίστοιχο EV της Kia Motor και μια σειρά άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Σχεδιασμένη αποκλειστικά για EV, η E-GMP προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να υποδέχονται κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα οφέλη περιλαμβάνουν βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.
«Σήμερα τα προσθιοκίνητα Hyundai και Kia EV είναι μεταξύ των πιο αποτελεσματικών στις κατηγορίες τους», δήλωσε ο κ. Albert Biermann, President & Head of R & D Division του Hyundai Motor Group. «Με την E-GMP που βασίζεται στην πίσω κίνηση, διευρύνουμε την τεχνολογική πρωτοπορία μας σε κατηγορίες όπου οι πελάτες απαιτούν εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία απόδοση».
«Η E-GMP είναι το αποκορύφωμα πολλών ετών έρευνας και εξέλιξης και ενσωματώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες μας. Η γκάμα των EVs μας θα εξελιχθεί και θα ενισχυθεί μέσω αυτής της πρωτοποριακής πλατφόρμας», δήλωσε ο κ. Fayez Abdul Rahman, Senior Vice President του Vehicle Architecture Development Center του Hyundai Motor Group.
Κορυφαία ευελιξία εξέλιξης μέσω μεταβλητότητας και τυποποίησης
Η E-GMP μειώνει σημαντικά την πολυπλοκότητα μέσω της μεταβλητότητας και της τυποποίησής της, επιτρέποντας την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων που βασίζονται σε μια αρχιτεκτονική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις περισσότερες κατηγορίες οχημάτων, όπως αυτές των σεντάν, SUV και CUV. Επίσης η ευελιξία στη εξέλιξη μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών για επιδόσεις. Το μοντέλο υψηλών επιδόσεων θα επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ ώρα.
H E-GMP θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ηγετικής θέσης του Ομίλου στα EVs, καθώς θα επιτρέψει στην εταιρεία να διευρύνει την ηλεκτρική της γκάμα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Σχεδιασμένη για επιδόσεις, ασφάλεια και μεγιστοποίηση των χώρων
Η E-GMP έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Αυτό διασφαλίζεται από τη βέλτιστη κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων καθώς και το χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και την υιοθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων, οι οποίοι βρίσκονται στον χώρο που προηγουμένως κατείχε ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων υψηλής απόδοσης βελτιώνει σημαντικά τις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων που έχει υιοθετηθεί στα μεσαία και μεγάλα μοντέλα και ο πρώτος παγκοσμίως ενσωματωμένος άξονας μετάδοσης κίνησης (IDA) που συνδυάζει ρουλεμάν και ημιαξόνια για τη μετάδοση ισχύος στους τροχούς, βελτιώνουν την άνεση και τη σταθερότητα των χειρισμών.
Επίσης οι μηχανικοί πέτυχαν, με την ενίσχυση της δομής απορρόφησης ενέργειας στην περιοχή που βρίσκεται μπροστά από το ταμπλό, να ελαχιστοποιήσουν την ενέργεια, από τυχόν σύγκρουση που δέχεται το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης και η μπαταρία. Επιπρόσθετα, η δομή της εμπρός κολώνας εξυπηρετεί την κατανομή του φορτίου που δέχεται, εξασφαλίζοντας τη μη παραμόρφωση της καμπίνας των επιβατών.
Η E-GMP μεγιστοποιεί τους εσωτερικούς χώρους χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, τους μικρούς προβόλους του αμαξώματος αλλά και την εκλεπτυσμένη σχεδίαση του ταμπλό. Με τη μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, η αρχιτεκτονική της E-GMP δημιουργεί ένα επίπεδο «πάτωμα» για την καμπίνα. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών, επιτρέποντας παράλληλα διάφορες διαρρυθμίσεις για τα εμπρός και πίσω καθίσματα.
Η ίδια η συστοιχία των μπαταριών - τοποθετημένη ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα - θα διαθέτει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που έχει κατασκευάσει ποτέ το Hyundai Motor Group. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη βελτιωμένη απόδοση ψύξης χάρη στη νέα ξεχωριστή δομή του μπλοκ ψύξης, που βοηθά ώστε και η μπαταρία να γίνει πιο μικρή σε διαστάσεις. Με την ενεργειακή πυκνότητα βελτιωμένη κατά περίπου 10% σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία, οι μπαταρίες είναι πιο ελαφριές, μπορούν να τοποθετηθούν πιο χαμηλά στο πλαίσιο και να απελευθερώσουν περισσότερο χώρο για τη καμπίνα.
Αποδοτικό και ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης
Το νέο, κόμπακτ σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικής ισχύος (Power Electric - PE) της E-GMP αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα, μετάδοση EV και μετατροπέα, που είναι ενσωματωμένα σε ένα δομικό στοιχείο. Εξασφαλίζει ισχυρή απόδοση αυξάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα έως και 70% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κινητήρες. Ο ηλεκτροκινητήρας που περιστρέφεται σε υψηλές ταχύτητες είναι μικρότερος από άλλα σύνολα ανάλογης απόδοσης, κάτι που εξασφαλίζει πλεονεκτήματα σε ότι αφορά τους χώρους και το βάρος.
Επιπλέον, η τυποποιημένη συστοιχία μπαταρίας μπορεί να ρυθμιστεί για να αποδίδει ανάλογα με το εκάστοτε μοντέλο και την κατηγορία του, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας ή την κάλυψη των αναγκών των πελατών.
Ο κινητήρας ελέγχεται από τη μονάδα μετατροπέα ισχύος, η οποία χρησιμοποιεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC). Αυτός ο κινητήρας μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συστήματος κατά περίπου 2 με 3% που σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να καλύψει περίπου 5% μεγαλύτερες αποστάσεις με την ίδια ενέργεια μπαταρίας.
Η E-GMP βασίζεται στην κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι πελάτες θα είναι σε θέση να επιλέξουν μεταξύ πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, με τις τελευταίες να διαθέτουν ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ. Το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνει έναν αποζεύκτη μετάδοσης EV, ο οποίος μπορεί να ελέγχει τη σύνδεση μεταξύ των μοτέρ και των τροχών, και να μεταβάλλει ανάλογα την κίνηση ανάμεσα στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς για βέλτιστη απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Όλα τα οχήματα που αναπτύχθηκαν με την πλατφόρμα E-GMP χρησιμοποιούν μια τυποποιημένη μονάδα μπαταρίας τύπου 1. Αυτή η μονάδα αποτελείται από τυπικά στοιχεία τύπου pouch που μπορούν να συνδυαστούν σε διαφορετικές ποσότητες όπως απαιτείται για κάθε όχημα.
Σύστημα πολλαπλής (800V και 400V) και αμφίδρομης φόρτισης
Τα περισσότερα από τα υπάρχοντα EVs και η υποδομή ταχυφορτιστών εξασφαλίζει φόρτιση με ισχύ από 50 έως 150 kW για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με συστήματα 400V. Ωστόσο, η ανάπτυξη υποδομής 800V θα επιτρέψει σταδιακά ακόμη πιο γρήγορη φόρτιση, μέχρι και με 350 kW.
Ακολουθώντας αυτήν την τάση, το Hyundai Motor Group έχει επενδύσει στο IONITY, το κορυφαίο δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος στην Ευρώπη, ως στρατηγικός εταίρος και μέτοχος. Η IONITY διαθέτει 298 σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC) - με ισχύ φόρτισης έως 350 kW - κατά μήκος των εθνικών οδών Ευρωπαϊκών χωρών. Η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει αυτόν τον αριθμό σε 400 σταθμούς HPC έως το 2022, συμπεριλαμβανομένων 53 που βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή.
Η E-GMP έχει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V και είναι συμβατή με τα 400V χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο που λειτουργεί τον κινητήρα και τον μετατροπέα για να αυξήσει τα 400V στα 800V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.
Ένα EV που βασίζεται στην E-GMP έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία σύμφωνα με το WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty vehicle Procedure). Επίσης εξασφαλίζει την ταχυφόρτιση της μπαταρίας στο 80% σε μόλις 18 λεπτά και μπορεί να προσθέσει έως και 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά.
Σε αντίθεση με τα προηγούμενης γενιάς EV, τα οποία μπορούν να φορτιστούν μόνο μονόδρομα, το σύστημα φόρτισης της E-GMP είναι πιο ευέλικτο. Η πρόσφατα εξελιγμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης ICCU (Integrated Charging Control Unit) της E-GMP αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τη υπάρχουσα OBC (On-Board Chargers), η οποία επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικής ενέργειας από εξωτερική πηγή μόνο προς μια κατεύθυνση. Το ICCU επιτρέπει τη νέα λειτουργία V2L (vehicle-to-load), η οποία μπορεί επιπλέον να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος χωρίς τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων. Αυτό επιτρέπει στα BEV που βασίζονται στην E-GMP να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110 / 220V) οπουδήποτε. Το σύστημα μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση ενός άλλου EV.
Η νέα λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει έως και 3,5kW ισχύος και να λειτουργεί μια μεσαίου μεγέθους μονάδα κλιματισμού και μια τηλεόραση 55 ιντσών για έως και 24 ώρες.
Η αρχιτεκτονική της E-GMP θα συνδράμει στην αύξηση των πωλήσεων EV παγκοσμίως
Το Hyundai Motor Group έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να προετοιμαστεί για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η Kia Motor Company παρουσίασε το πρώτο της EV μαζικής παραγωγής το 2011, το Ray EV, στην Κορέα, ενώ το Soul EV πωλείται παγκοσμίως από το 2014. Ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εισαγωγή ενός συστήματος μαζικής παραγωγής για όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2015, συμπεριλαμβανομένων των HEV, PHEV, EV και FCEV.
Η αρχιτεκτονική της E-GMP θα συμβάλλει στα σχέδια του Hyundai Motor Group για να λανσάρει συνολικά 23 μοντέλα EV και να πουλήσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο EV παγκοσμίως μέχρι το 2025. Ως μέρος του οράματος EV, η Hyundai Motor Company παρουσίασε τον περασμένο Αύγουστο την αποκλειστική μάρκα EV «IONIQ», η οποία σχεδιάζει έως το 2024 να παρουσιάσει τρία μοντέλα BEV, τα IONIQ 5,6 και 7 που μέχρι στιγμής καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες.
Η Kia Motor επίσης εξελίσσεται για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, με βάση τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική του «Plan S». Το Σεπτέμβριο, η Kia ανακοίνωσε τα σχέδια της για την αύξηση των πωλήσεων των EV της στο 20% των συνολικών έως το 2025. Η Kia Motor έχει ήδη δώσει μια πρώτη εικόνα των επτά μοντέλων BEV που θα παρουσιαστούν διαδοχικά έως το 2027.