Η Ελλάδα σε κίνηση ή σε βήμα σημειωτόν;

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2020 10:49

Άτολμο και διεκπεραιωτικό το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και Μικροκινητικότητα. Προσπαθεί απλά να καλύψει ζητήματα τα οποία έχουν ήδη προκύψει εδώ και πολλά χρόνια. Δεν αφουγκράζεται την μελλοντική Κοινωνία της Κυκλοφορίας (ΚτΚ) δεν θέλει και δεν επιδιώκει (με συνέργειες άλλων υπουργείων, ΟΤΑ και πολιτών) να γίνει ο ηγέτης ενός μετασχηματισμού που επιτελείται σε όλο τον κόσμο και έχει κοινό παρονομαστή την κλιματική απορρύθμιση και την σύγχρονη αστική κινητικότητα.

Γίνεται μια προσπάθεια να ενταχθεί η μελλοντική μικροκινητικότητα μέσα στον απαρχαιωμένο Κ.Ο.Κ., μέρος και προπομπός της οποίας είναι και τα Ε.Π.Η.Ο. χωρίς όμως ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Ακόμη και βέλτιστες πρακτικές από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και προτάσεις για την μελλοντική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια παραμένουν αναξιοποίητες!
Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, έχουμε καταθέσει πλήθος προτάσεων, οι οποίες είναι χρόνια τώρα απαιτητές από την Κοινωνία της Κυκλοφορίας, αλλά δεν βρήκαν καμιά θέση στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο!

Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα, αιτούντες ιδίως τα ακόλουθα:
➢ Να αλλάξει η λογική των ΣΒΑΚ η οποία εξαντλείται σε συγκοινωνιακά έργα και μελέτες και ο πολίτης να αποτελεί πρωτεύον υποκείμενο στον σχεδιασμό και όχι παθητικό θεατή δέκτη.
➢ Να ορισθούν παραδοτέα για κάθε ΣΒΑΚ που υλοποιείται, όπως και ο προσδόκιμος πολλαπλασιαστής τους στην σύγχρονη βιώσιμη κινητικότητα
➢ Όλες οι παρεμβάσεις να περιλαμβάνουν άμεσα μέτρα για την απρόσκοπτη και ασφαλή κινητικότητα των ΑμεΑ
➢ Να θεσπιστεί διαμόρφωση δικτύου οδών ήπιας κυκλοφορίας με ταχύτητες 10 - 20km/h ανάλογα της έκτασης και του πληθυσμού μιας πόλης
➢ Να αλλάξει η οριζόμενη ταχύτητα πεζού από τα 6km/h στην πραγματική ταχύτητα που είναι 4km/h
➢ Να αποδοθούν τα πεζοδρόμια μόνο στους πεζούς και σε κανένα όχημα ➢ Να μειωθεί το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30km/h
➢ Να θεσπιστεί το ‘’δίπλωμα κινητικότητας’’ ως βασικό εφόδιο ενός χρήστη να χρησιμοποιεί τον δρόμο με την οποιαδήποτε μορφή του
➢ Η εκπαίδευση οποιουδήποτε οδηγού μηχανοκίνητου οχήματος να περιλαμβάνει και μαθήματα ποδηλάτου και μικροκινητικότητας
➢ Να επανακαθοριστεί η επιτρεπτή ηλικία για οδήγηση οποιουδήποτε μηχανοκίνητου, ή ηλεκτροκίνητου οχήματος
➢ Να απαγορευθεί η μετακίνηση παιδιών κάτω των 10 χρονών με μοτοσικλέτα ➢ Να γίνει αλλαγή του άρθρου 43 του ΚΟΚ για την εγκατάλειψη θύματος τροχαίου ➢ Να τροποποιηθεί το άρθρου 42 (για θέσπιση 0% αλκοόλ, 0% ψυχοτρόπες ουσίες κατά την οδήγηση)
➢ Να αλλάξει η φιλοσοφία απόδοσης προστίμων για την επανεισαγωγή παραβατών στην ΚτΚ
➢ Να αλλάξει το ΣΕΣΟ προς μια κατεύθυνση ευόδωσης της σύγχρονης κινητικότητας ➢ Να ‘’κλειδώνεται’’ η ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων ανάλογα με τον τύπο τους στην ανώτατη τιμή που ορίζει ο ΚΟΚ.
Τα ΣΒΑΚ μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο Ελντοράντο για την σύγχρονη κινητικότητα και την Οδική Ασφάλεια. Είναι στο χέρι όλων μας να μην τα ξοδέψουμε!