Όλα τα μοντέλα της θα διατίθενται με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με έμφαση στην αξιοπιστία, την ποιότητα και το βέλτιστο συνολικό κόστος χρήσης (TCO). Για ακόμη υψηλότερη προστιθέμενη αξία για τους πελάτες της στο μέλλον, η Mercedes-Benz Vans ανέπτυξε τη νέα Electric Versatility Platform για την κατηγορία των μεγάλων Vans. Αυτή η πρωτοποριακή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης θα αποτελέσει τη βάση για το eSprinter επόμενης γενιάς. Τα κύρια στοιχεία της νέας πλατφόρμας είναι τρία δομικά τμήματα που επιτρέπουν τη μέγιστη δυνατή ευελιξία κατά την ανάπτυξη και τη σχεδίαση διαφορετικών τύπων αμαξωμάτων. Με αυτό τον τρόπο, διαμορφώσεις αμαξώματος οι οποίες ήταν προηγουμένως διαθέσιμες μόνο για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι πλέον εφικτές και με ηλεκτροκίνηση.
«Το eSprinter επόμενης γενιάς θα μας επιτρέπει να προσφέρουμε πολύ περισσότερες εκδόσεις αμαξώματος. Κατά συνέπεια, στο μέλλον, θα είμαστε σε θέση να ικανοποιούμε τις απαιτήσεις των πελατών σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους, ενώ ταυτόχρονα θα τους προσφέρουμε τα πλεονεκτήματα της οδήγησης με τοπικά μηδενικές εκπομπές», λέει ο Marcus Breitschwerdt, Επικεφαλής της Mercedes-Benz Vans. «Το Sprinter αποτελεί εδώ και 25 χρόνια απτή απόδειξη των δυνατοτήτων μας στον τομέα των μεταφορών. Στο πεδίο της ηλεκτρικής κινητικότητας, έχουμε εισάγει πολλές καινοτομίες τα τελευταία χρόνια. Εφαρμόζοντας τη στρατηγική ταχύτατου εξηλεκτρισμού, συνδυάζουμε τα καλύτερα από δύο κόσμους – καινοτομία και εξειδίκευση!»
Η Mercedes-Benz είναι πεπεισμένη για τα οικολογικά και οικονομικά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης και θα συνεχίσει να προωθεί τα σχέδιά της με στόχο να προσφέρει ηλεκτροκίνητα Vans για όλες τις κατηγορίες. Η Mercedes-Benz Vans επιταχύνει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού και επιδιώκει να πρωτοστατήσει στα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης επισπεύδοντας την ανάπτυξη της νέας Electric Versatility Platform για την κατηγορία των μεγάλων Vans. Αυτή η πρωτοποριακή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης θα υποστηρίξει το eSprinter επόμενης γενιάς, με στόχο να προσφέρει τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία του. Με μια επένδυση 350 εκατομμυρίων ευρώ, η Electric Versatility Platform θα παίξει καίριο ρόλο στα σχέδια της Mercedes-Benz Vans για μεταφορές με μηδενικές εκπομπές και θα προσφέρει βέλτιστες λύσεις για όλους τους κλάδους μεταφορών. Επιπλέον, το eSprinter επόμενης γενιάς θα παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 κάτι που αποτελεί άλλο ένα βήμα προς την επίτευξη του στόχου της Daimler “Ambition 2039”».
Σήμερα, η Mercedes-Benz Vans είναι ήδη ο ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μερίδιο άνω του 30% στις κατηγορίες μεσαίων και μεγάλων Vans στην Ευρώπη. Μετά το eVito και το eSprinter, η Mercedes-Benz Vans σκοπεύει να αναπτύξει το eCitan, ώστε να καλύψει όλες τις κατηγορίες ελαφρών επαγγελματικών με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.
Η ανάπτυξη της Electric Versatility Platform υπογραμμίζει το νέο προσανατολισμό στη στρατηγική της Mercedes-Benz Vans, η οποία - μεταξύ άλλων - προσβλέπει στην κατάκτηση ηγετικής θέσης στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας. «Να αναβαθμίσουμε τις μεταφορές στο επόμενο επίπεδο: Αυτός είναι ο στόχος που έχουμε θέσει στη Mercedes-Benz Vans. Φιλοδοξούμε να υπερβούμε τις προσδοκίες των πελατών μας, προσφέροντάς τους τα πιο ελκυστικά Vans και πολύτιμες υπηρεσίες.» Marcus Breitschwerdt, Επικεφαλής Mercedes-Benz Vans.
Η Mercedes-Benz Vans έχει αναδιατυπώσει τη στρατηγική της σύμφωνα με εκείνη του κλάδου επιβατικών αυτοκινήτων, δίνοντας έμφαση στα εξής:
• Σαφής τοποθέτηση ως κατασκευαστής premium οχημάτων για επαγγελματίες και ιδιώτες
Η Mercedes-Benz Vans υπογραμμίζει το προφίλ της ως κατασκευαστής premium οχημάτων και πάροχος πρωτοποριακών λύσεων για επαγγελματίες και ιδιώτες πελάτες.
• Εστίαση στις ανάγκες και την πιστότητα πελατών
Η Mercedes-Benz Vans θα εντατικοποιήσει τη συνεργασία της με τους πελάτες της, ώστε να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει προσαρμόζονται απολύτως στις ανάγκες τους.
• Ηγετική θέση στα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης και τις ψηφιακές λύσεις
Στόχος της Mercedes-Benz Vans είναι να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών με λύσεις προσανατολισμένες στους πελάτες και το μέλλον. Εκτός από την ηλεκτρική κινητικότητα, εξίσου εντατικά αναπτύσσονται η διασύνδεση των οχημάτων και οι ψηφιακές λύσεις.
• Βελτιστοποίηση εξόδων
Προκειμένου να βελτιωθεί η κερδοφορία και να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, θα βελτιστοποιηθούν τα πάγια έξοδα. Η κερδοφορία διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο του μετασχηματισμού προς τη διασυνδεδεμένη κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές.
Electric Versatility Platform της Mercedes-Benz
• Το σύστημα μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς, τα δύο μεταξόνια, οι τρεις χωρητικότητες μπαταρίας και το υψηλότερο μέγιστο ωφέλιμο φορτίο επιτρέπουν κάθε πιθανή έκδοση αμαξώματος
• Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα αυξάνει την ευελιξία και την πρακτικότητα του eSprinter επόμενης γενιάς μειώνοντας ταυτόχρονα την πολυπλοκότητα και το κόστος παραγωγής
• Το eSprinter επόμενης γενιάς θα συντελέσει σημαντικά στις μεταφορές με τοπικά μηδενικές εκπομπές στο μέλλον
Τα κύρια στοιχεία του νέου σχεδιασμού είναι τρία κυρίως δομικά τμήματα που αφήνουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας κατά την ανάπτυξη και τη σχεδίαση διαφορετικών τύπων αμαξωμάτων:
Εμπρόσθιο τμήμα για τα εξαρτήματα υψηλής τάσης
Το ομοιόμορφα σχεδιασμένο μπροστινό τμήμα περιλαμβάνει όλα τα εξαρτήματα υψηλής τάσης, όπως τα εξαρτήματα φόρτισης και το μετατροπέα AC/DC. Συνεπώς, μπορεί να συνδυάζεται χωρίς τροποποιήσεις με όλες τις εκδόσεις του οχήματος, ανεξαρτήτως μεταξονίου, μεγέθους μπαταρίας και αμαξώματος.
Εγκατάσταση της μπαταρίας υψηλής τάσης στο υποδάπεδο
Το δεύτερο δομικό τμήμα είναι η μπαταρία υψηλής τάσης (HV), η οποία είναι ενσωματωμένη στο υποδάπεδο του οχήματος. Στο μέλλον θα διατίθενται τρεις μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας. Έτσι, ο πελάτης θα μπορεί να επιλέγει την αυτονομία και το ωφέλιμο φορτίο που ταιριάζουν καλύτερα στη χρήση του οχήματος. Χάρη στις διαφορετικ΄ς εκδόσεις μπαταρίας, το eSprinter επόμενης γενιάς θα μπορεί να ικανοποιεί τις ιδιαίτερες επιθυμίες των πελατών όσον αφορά τις ιδιαίτερες απαιτήσεις TCO, είτε πρόκειται για αστικές είτε για υπεραστικές μεταφορές.
Πίσω τμήμα με ηλεκτρικό κινητήριο άξονα
Ο τρίτος πυλώνας του αρθρωτού σχεδιασμού είναι ο ηλεκτρικά κινητήριος οπίσθιος άξονας, ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα μεγάλων ηλεκτροκίνητων Vans. Ο μικρών διαστάσεων και πανίσχυρος ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο πίσω δομικό τμήμα και είναι σχεδιασμένος κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να προσαρμόζεται τέλεια σε όλες τις εκδόσεις μοντέλων – από ολοκληρωμένα κλειστά Vans μεταφοράς φορτίου και επιβατών μέχρι πλαίσια για κλειστές ή ανοιχτές καρότσες – χάρη στην ενιαία πλατφόρμα.