Από το 1950, η Volkswagen εξάγει οχήματα ως κιτ ανταλλακτικών και τα συναρμολογεί σε άλλες χώρες

Γράφτηκε από τον  Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2020 21:05

Σήμερα, η «πλήρης αποσυναρμολόγηση» (CKD ) διασφαλίζει επίσης προμήθειες στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της Volkswagen και αποτελεί βασικό παράγοντα στις πωλήσεις. Μέχρι σήμερα, περίπου 200 εκατομμύρια οχήματα έχουν εξαχθεί σε χώρες σε όλο τον κόσμο. Περίπου 3 εκατομμύρια επιπλέον οχήματα ή ανταλλακτικά προστίθενται κάθε χρόνο. Το πρώτο όχημα που συναρμολογήθηκε από μεμονωμένα μέρη που παρέχονται σε ένα κουτί ήταν ο θρυλικός Σκαραβαίος (Beetle).

Η προσέγγιση της «πλήρης αποσυναρμολόγησης» (CKD) μπορεί να υιοθετηθεί για διάφορους λόγους. Μπορεί να μην είναι βιώσιμη η κατασκευή ενός εργοστασίου στη συγκεκριμένη χώρα, οι όγκοι μπορεί να είναι πολύ χαμηλοί για την τοπική παραγωγή, το κόστος των νέων εργαλείων για μια τοπική μονάδα μπορεί να είναι πολύ υψηλό ή οι τελωνειακοί και οι εισαγωγικοί κανονισμοί να απαιτήσουν αυτήν την προσέγγιση.

Όλες οι παραγγελίες που λαμβάνονται από τα εργοστάσια σε άλλες χώρες του εξωτερικού συλλέγονται κεντρικά στο Wolfsburg. Η ομάδα διαχείρισης εφοδιασμού διασφαλίζει ότι τα ανταλλακτικά του οχήματος είναι διαθέσιμα από τις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις και προμηθευτές. Τα ανταλλακτικά στη συνέχεια ομαδοποιούνται και συσκευάζονται σε ένα από τα οκτώ κέντρα διανομής, φορτώνονται σε εμπορευματοκιβώτια και αποστέλλονται δια θαλάσσης, σιδηροδρομικώς ή αεροπορικώς σε όλε τις χώρες και τη Ρωσία, όπου συναρμολογούνται. Στα κέντρα διανομής στο Wolfsburg, στο Salzgitter και στο Kassel εργάζονται συνολικά 660 εργαζόμενοι σε αυτόν τον τομέα, ενώ υπάρχουν και άλλα 5 κέντρα σε άλλες τοποθεσίες που είναι στο Duisburg, Emden, Fallersleben, Wilhelmshaven και Martorell (Ισπανία). Αυτά τα οκτώ κέντρα συσκευασίας αποστέλλουν συνολικά περίπου 1,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα εμπορευμάτων κάθε χρόνο, που αντιστοιχούν σε περίπου 25.000 εμπορευματοκιβώτια στο εξωτερικό. Από την παραλαβή μιας παραγγελίας, χρειάζονται περίπου οκτώ εβδομάδες πριν από την παράδοση του οχήματος στη χώρα προορισμού. Συνολικά, περίπου 90 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων σε εργοστάσια του εξωτερικού παρέχονται μέσω της CKD από την Ευρώπη.

Όλα ξεκίνησαν το 1950, όταν ο πρώτος Σκαραβαίος (Beetle) αποσυναρμολογήθηκε σε κομμάτια και έφτασε στην Ιρλανδία. Ακολούθησαν παραδόσεις στη Νότια Αφρική, την Αργεντινή, τη Βραζιλία και το Μεξικό. Ειδικά στη Νότια Αμερική, η συναρμολόγηση οχημάτων CKD έθεσε τα θεμέλια για τις μεγάλες εταιρείες παραγωγής που λειτουργούν εκεί, όπως το εργοστάσιο της Volkswagen στην Βραζιλία και στο Μεξικό. Σήμερα, υπάρχουν 27 θέσεις συναρμολόγησης σε 10 χώρες. Το μεγαλύτερο εργοστάσιο συναρμολόγησης CKD βρίσκεται στη Νότια Αφρική. Για παράδειγμα, το Polo για όλες τις αγορές με δεξιόστροφο σύστημα συναρμολογείται εκεί. Ένα άλλο μπεστ σέλερ εξαγωγής είναι το Tiguan, το οποίο είναι επίσης κατασκευασμένο από κιτ CKD στη Ρωσία και το Μεξικό. Οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις βρίσκονται στις ΗΠΑ, την Κίνα, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ινδία, τη Μαλαισία και την Ινδονησία.

Σχετικά Άρθρα