Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 54% από τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Νορβηγία το 2020, θέτοντας τη χώρα μπροστά στην προσπάθειά της να σταματήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Όμιλος Volkswagen ξεπέρασε σε πωλήσεις την Tesla στην Νορβηγία.
Η Νορβηγία χρησιμοποιεί τεράστια φορολογικά κίνητρα για να διασφαλίσει ότι κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο και φορτηγό που πωλείται στη χώρα μέχρι το τέλος του 2025 να είναι όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία αυξήθηκε σε 54% το 2020 από 42% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η OFV την Τρίτη. Εάν συμπεριλάβουμε και τα υβριδικά οχήματα, τότε το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων φτάνει το 83%.
Τα βενζινοκίνητα και ντίζελ αυτοκίνητα, τα οποία είχαν μερίδιο αγοράς 71% το 2015, τώρα έχουν μόλις 17%.
Οι κατασκευαστές προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τη Νορβηγία ως χώρο δοκιμών για τις ηλεκτρικές τους φιλοδοξίες. Η Audi του Ομίλου Volkswagen ήταν ο ηγέτης της αγοράς το 2020, σύμφωνα με την OFV, πουλώντας 9.227 e-tron στη χώρα. Το Montel 3 της Tesla είναι στη δεύτερη θέση με 7.770 πωλήσεις. Το ID.3 της Volkswagen κατέλαβε την τρίτη θέση με 7.754 αυτοκίνητα.
Η Νορβηγία, η οποία είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός αργού πετρελαίου στη Δυτική Ευρώπη και χρησιμοποιεί φοροαπαλλαγές για να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων εδώ και δεκαετίες. Τα έσοδα από το πετρέλαιο βοήθησαν στην οικοδόμηση κρατικού ταμείου πλούτου ύψους 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο τώρα επενδύει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ρίχνει τα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Τα κίνητρα καθιστούν τα περισσότερα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων φθηνότερα για αγορά από ό, τι παρόμοια βενζινοκίνητα μοντέλα, σύμφωνα με την Norwegian Electric Vehicle Association. Οι αγοραστές απολαμβάνουν πολλά κίνητρα, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης λεωφορειολωρίδων και μειωμένων τελών σε κρατικά πλοία και διόδια.
Η χώρα διαθέτει 10.000 σημεία φόρτισης, σύμφωνα με την Norwegian Electric Vehicle Association.