Με την πρόσφατη δημοσίευση μιας Λευκή Βίβλου, που είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης συνεργασίας μεταξύ των Nissan, E.ON Drive και Imperial College του Λονδίνου, διερευνάται ο τρόπος μείωσης των εκπομπών ρύπων μέσω της δυνατότητας αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Grid) των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αλλά και πως αυτός συμβάλει στην επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.
Η Λευκή Βίβλος προσφέρει επικουρικές συστάσεις και ζητεί την εισαγωγή κινήτρων για την επιτάχυνση της ευρείας υιοθέτησης συστημάτων φόρτισης από τα οχήματα στο δίκτυο (V2G), επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο να “ξεκλειδωθούν” πιθανά οφέλη.
H συγκεκριμένη μελέτη διερευνά και ορισμένες από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπιστούν τις πρώτες μέρες του V2G, ιδίως όσον αφορά τη δημιουργία μιας αξιόπιστης επιχειρηματικής υπόθεσης στο πλαίσιο των εξελισσόμενων αγορών ενέργειας και των κανονισμών.
Οι Nissan, E.ON Drive και Imperial College είναι συνεργάτες σε ένα έργο που εμπλέκει έναν εμπορικό στόλο V2G, γνωστό ως e4Future, το οποίο στοχεύει να δείξει πώς τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα αυτοκίνητα μπορούν να υποστηρίξουν το βρετανικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και να παρέχουν μια κερδοφόρα και βιώσιμη λύση για επιχειρηματικούς στόλους οχημάτων.
Το έργο e4Future αποτελεί μέρος του διαγωνισμού V2G, που χρηματοδοτείται από το Τμήμα Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής (BEIS) και το Γραφείο Οχημάτων Μηδενικών Εκπομπών (OZEV), σε συνεργασία με την Innovate UK, στο πλαίσιο της Έρευνας και Καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η δημοσίευση της Λευκής Βίβλου έπεται της είδησης του περασμένου Αυγούστου, αναφορικά με την πρώτη μεγάλης κλίμακας δοκιμή V2G με 20 φορτιστές, εγκατεστημένους στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Cranfield.
Ο Andrew Humberstone, Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Motor GB, δήλωσε: “Υπάρχει τεράστια δυναμική στο V2G, καθώς προσφέρει τεράστιες εξοικονομήσεις, τόσο από οικονομική άποψη για τους διαχειριστές συστημάτων ηλεκτρικής ενέργειας όσο και για τους στόλους οχημάτων, αλλά και από περιβαλλοντική άποψη, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές CO2 σε ολόκληρο το σύστημα ισχύος του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Nissan βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών για την αξιοποίηση αυτής της δυναμικής. "
Βασικές πληροφορίες:
Η Λευκή Βίβλος δείχνει ότι το V2G θα μπορούσε να προσφέρει τα ακόλουθα οφέλη:
• Δυνατότητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το σύστημα ισχύος έως στα -243g CO2 / km.
• Εξοικονόμηση του κόστους λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας έως και 12.000£ ετησίως ανά EV και μείωση CO2 κατά περίπου 60 τόνους ανά έτος , ανά EV.
• Ετήσια οφέλη φόρτισης στόλων V2G που κυμαίνονται μεταξύ 700 και 1.250£ ανά όχημα.
Ο καθηγητής Goran Strbac, Πρόεδρος των Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας στο Imperial College του Λονδίνου London δήλωσε : “Η έρευνά μας έχει δείξει ότι το V2G μπορεί να προσφέρει πολύ σημαντικά οικονομικά οφέλη στο σύστημα ισχύος καθώς και στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Επίσης αποκάλυψε ότι η πρόσθετη ευελιξία που παρέχεται από τους στόλους V2G, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα του συστήματος και να μειώσει τις επενδύσεις σε νέα παραγωγή με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει τους εθνικούς στόχους για την απαλλαγή από τον άνθρακα.”
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο συμμετοχής επιχειρήσεων με στόλους οχημάτων στο V2G, είναι διαθέσιμες στο www.eonenergy.com/v2g
Τεχνολογία V2G
Η τεχνολογία V2G μετατρέπει τα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan σε μια συνολική ενεργειακή λύση, διασφαλίζοντας ότι οι μπαταρίες τους δεν αποθηκεύουν απλώς ενέργεια για κίνηση, αλλά μπορούν παράλληλα να προσφέρουν την αποθηκευμένη ενέργεια σε μια οικιακή ή εμπορική εγκατάσταση, ή ακόμα και να την επιστρέψουν πίσω στο δίκτυο. Τα οχήματα μπορούν να φορτίσουν όταν η ζήτηση για ενέργεια είναι χαμηλότερη ή όταν η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι διαθέσιμη, μειώνοντας την εξάρτηση από την παραγωγή ενέργειας μέσω ορυκτών καυσίμων, δίνοντας με αυτό τον τρόπο στο V2G ενεργό ρόλο στις προσπάθειες μείωσης του άνθρακα.
Τα οχήματα εμπορικών στόλων είναι συχνά τα πλέον κατάλληλα για εφαρμογές V2G, κυρίως λόγω των κανονικών και προβλέψιμων προτύπων χρήσης και του γεγονότος ότι συχνά επιστρέφουν στη βάση τους, στο τέλος της εργάσιμης ημέρας. Αυτό προσφέρει τις τέλειες συνθήκες για το V2G, καθώς επιτρέπει την χρήση της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες τους, έχοντας προηγουμένως διασφαλίσει ότι τα οχήματα είναι πλήρως φορτισμένα και έτοιμα για χρήση το επόμενο πρωί.
Στην Ελλάδα, η Nissan προσφέρει τα αμιγώς ηλεκτρικά Nissan LEAF, e-NV200 και e-EVALIA που τώρα μπορούν αποκτηθούν από ιδιώτες και επαγγελματίες (ταξί, αστικές διανομές κ.α.) με σημαντικά κίνητρα και οφέλη, στο πλαίσιο των μέτρων που προωθεί η Κυβέρνηση για την Ηλεκτροκίνηση. Περισσότερες πληροφορίες για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Nissan είναι διαθέσιμες στο https://www.nissan.gr/vehicles/electric-vehicles.html