Όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο μοντέλο Opel. Με cD μόλις 0.32, το νέο Mokka έχει έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές οπισθέλκουσας στην κατηγορία του και πλαισιώνει τους υπόλοιπους πρωταθλητές αεροδυναμικής της μάρκας, από το ρεκόρ του Calibra (0.26 cD), μέχρι τους σημερινούς πρωταγωνιστές Astra (0.26 cD) και Insignia (0.25 cD).
Λόγω των προκλήσεων που επιφέρει η μείωση εκπομπών CO2, η αποδοτική αεροδυναμική αποτελεί όλο και σημαντικότερο παράγοντα για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και για τους ίδιους τους πελάτες. Χαμηλή αντίσταση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί, που με τη σειρά του μεταφράζεται σε μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.
Όπως σε όλα τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Opel, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του νέου Mokka στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης (Research Institute of Automotive Engineering & Vehicle Engines). Ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου, μείωσαν το συντελεστή οπισθέλουσας μέχρι το εξαιρετικό 0.32 cD.
«Η Opel είναι πρωτοπόρος στον τομέα της αεροδυναμικής εδώ και δεκαετίες και το νέο μας Mokka συνεχίζει αυτή τη μακρά παράδοση» δήλωσε ο Marcus Lott, Διευθύνων Σύμβουλος του τομέα Engineering. «Προηγμένες τεχνολογίες όπως τα air curtains και ένα ενεργό κλείστρο αέρα ψύξης αντιπροσωπεύουν την αιχμή της εξέλιξης στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Με την εντυπωσιακή του σχεδίαση, το νέο Mokka αποδεικνύει επίσης ότι ξεχωριστή εμφάνιση και αεροδυναμικό σχήμα κάθε άλλο παρά ασυμβίβαστα είναι».
Κάτι παραπάνω από μία ελκυστική εμφάνιση: τολμηρή και καθαρή σχεδίαση βελτιώνει τη χαμηλή μετωπική επιφάνεια
Βάση για την υψηλή αεροδυναμική απόδοση αποτελεί η μετωπιαία επιφάνεια του νέου Mokka, μόλις 2,27 m2, που ενισχύεται από την καθαρή και τολμηρή σχεδίαση. Με τη βοήθεια της υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) και με υπέρμετρη προσοχή στη λεπτομέρεια στην αεροδυναμική σήραγγα, οι ειδικοί της Opel μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας, επιστρατεύοντας και την τελευταία δυνατότητα παρέμβασης προς όφελος της αεροδυναμικής.
Οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν τη σχεδίαση του Opel Vizor του νέου Mokka, καθώς και τα σχήματα των Α πυλώνων και των εξωτερικών καθρεπτών. Επιπλέον, ποδιές που καλύπτουν το κάτω τμήμα του χώρου του κινητήρα και του αμαξώματος βελτιώνουν τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.
Το νέο Mokka φέρει πτερύγια στα άκρα της πίσω πόρτας και μία επιμήκη αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής, για να μειωθεί ο στροβιλισμός που αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον, η αεροτομή μειώνει την άνωση στον πίσω άξονα, ενισχύοντας τη σταθερότητα στην ευθεία, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες.
Air curtains και ενεργά κλείστρα: καινοτομίες που αυξάνουν την απόδοση και μειώνουν την αντίσταση
Άλλοι σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με την αντίσταση είναι οι τροχοί, τα ελαστικά και τα τόξα των θόλων των τροχών. Ως εκ τούτου, το νέο Mokka φέρει καινοτόμα air curtains που αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση στην περιοχή αυτή. Το air curtain είναι ένας αεραγωγός ενσωματωμένος σε κάθε άκρο την πρόσοψης, που δημιουργεί μια 'ψηλή και λεπτή' ριπή αέρα, στην εμπρός επιφάνεια των τροχών και των ελαστικών. Το air curtain κατευθύνει ομαλά τη ροή του αέρα, ώστε να περνά από το θόλο του τροχού, μειώνοντας τις ριπές αέρα σε κύματα και το φαινόμενο του διαχωρισμού στην περιοχή αυτή.
Το νέο Mokka επωφελείται επίσης από ένα ενεργό κλείστρο που μειώνει περαιτέρω την αντίσταση και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, κλείνοντας αυτόματα το εμπρός άνοιγμα όταν δεν απαιτείται μεγάλη ποσότητα αέρα ψύξης. Μέχρι πρόσφατα, αυτή η καινοτομία ήταν περισσότερο συνηθισμένη σε πιο ακριβά αυτοκίνητα από μεγαλύτερες κατηγορίες.
Όταν το κλείστρο είναι κλειστό, η αεροδυναμική απόδοση αυξάνεται με το να ανακατευθύνεται η ροή αέρα γύρω από το εμπρός τμήμα του οχήματος και τις πλευρές του, αντί μέσω του λιγότερου αεροδυναμικού διαμερίσματος του κινητήρα.
Το κλείστρο ανοίγει και κλείνει ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα και την ταχύτητα. Για παράδειγμα, το κλείστρο ανοίγει σε μία ανάβαση ή σε υψηλές θερμοκρασίες στην πόλη. Το κλείστρο κλείνει όταν υπάρχουν λιγότερες απαιτήσεις ψύξης του κινητήρα, για παράδειγμα σε ταχύτητες αστικών περιοχών.
Τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών είναι εντυπωσιακά: συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,35, οι εκπομπές CO2 στον κύκλο WLTP είναι μέχρι 9,0 g/km χαμηλότερες, ενώ η αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες (όπως στον αυτοκινητόδρομο) έχει μειωθεί κατά 16% .
Το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο νέο Opel Mokka είναι το πρώτο που υιοθετεί το νέο πρόσωπο της μάρκας, το Opel Vizor, καθώς και το επανασχεδιασμένο έμβλημα του κεραυνού (Opel Blitz) με το όνομα του μοντέλου να αναγράφεται στο κέντρο της πίσω πόρτας. Επίσης, είναι το πρώτο Opel που φέρει το Pure Panel και ένα πλήρως ψηφιοποιημένο cockpit. Το νέο Mokka είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων με ηλεκτροκίνηση και με πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.