Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2021 |
Φεβρουάριος 2020 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.690 |
7.862 |
-14,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
714 |
645 |
+10,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
14 |
44 |
-68,2% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
2.233 |
2.264 |
-1,4% |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2021 |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
14.456 |
17.647 |
-18,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.453 |
1.335 |
+8,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
40 |
94 |
-57,4% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
3.937 |
4.538 |
-13,2% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment |
Φεβρουάριος 2021 |
Φεβρουάριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2021 |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,1% |
11,4% |
-4,3 |
6,8% |
9,9% |
-3,1 |
A-SUV |
0,9% |
1,8% |
-0,9 |
1,1% |
2,0% |
-0,9 |
A TOTAL |
8,0% |
13,3% |
-5,3 |
7,9% |
11,9% |
-4,0 |
B |
29,7% |
29,1% |
+0,7 |
31,2% |
29,7% |
+1,5 |
B-SUV |
21,8% |
17,7% |
+4,0 |
20,2% |
18,1% |
+2,1 |
B TOTAL |
51,5% |
46,8% |
+4,7 |
51,4% |
47,8% |
+3,6 |
C |
13,2% |
12,4% |
+0,8 |
13,1% |
12,7% |
+0,4 |
C-SUV |
21,7% |
20,6% |
+1,1 |
21,9% |
20,9% |
+1,0 |
C TOTAL |
34,9% |
33,0% |
+1,9 |
35,0% |
33,6% |
+1,4 |
D |
1,4% |
1,5% |
-0,1 |
1,7% |
1,4% |
+0,3 |
D-SUV |
2,6% |
3,1% |
-0,5 |
2,4% |
2,7% |
-0,2 |
D TOTAL |
4,0% |
4,6% |
-0,6 |
4,1% |
4,1% |
+0,1 |
E |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,4% |
0,2% |
+0,2 |
0,5% |
0,2% |
+0,2 |
E TOTAL |
0,5% |
0,5% |
+0,1 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
F-G |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
-0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,2% |
-0,0 |
SPORTS |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
MPV |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,5% |
1,6% |
-1,1 |
0,6% |
1,7% |
-1,1 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
47,6% |
43,6% |
+4,1 |
46,1% |
44,1% |
+2,1) |
Φεβρουάριος 2021 |
Φεβρουάριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2021 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
49,1% |
58,7% |
-9,5 |
48,6% |
58,5% |
-9,9 |
47,5% |
57,8% |
-10,3 |
Πετρέλαιο |
21,5% |
27,0% |
-5,5 |
21,6% |
27,4% |
-5,8 |
28,0% |
31,6% |
-3,6 |
Υβριδικά (HEV) |
22,1% |
12,0% |
+10,1 |
22,1% |
11,8% |
+10,3 |
11,9% |
5,7% |
+6,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
4,9% |
0,8% |
+4,1 |
5,0% |
0,7% |
+4,3 |
10,5% |
3,0% |
+7,6 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,3% |
1,6% |
-0,2 |
1,5% |
1,7% |
-0,1 |
2,1% |
2,0% |
+0,1 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,1% |
0,0% |
+1,1 |
1,2% |
0,0% |
+1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2021 |
Ιανουάριος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
726.491 |
956.447 |
-24,0% |
ΕΕ 14(2) |
646.063 |
847.095 |
-23,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
752.586 |
985.619 |
-23,6% |
Ελλάδα |
7.766 |
9.785 |
-20,6% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.