Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2021 |
Μάρτιος 2020 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
8.984 |
3.743 |
+140,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
1.119 |
413 |
+170,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
19 |
+0,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
3.211 |
1.548 |
+107,4% |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2021 |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Μεταβολή |
|
Καινούργια επιβατικά |
23.439 |
21.390 |
+9,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
2.572 |
1.748 |
+47,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
59 |
113 |
-47,8% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) |
7.148 |
6.086 |
+17,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment |
Μάρτιος 2021 |
Μάρτιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2021 |
Ιανουάριος -Μάρτιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
9,6% |
12,3% |
-2,7 |
7,9% |
10,3% |
-2,5 |
A-SUV |
1,5% |
1,1% |
+0,3 |
1,2% |
1,9% |
-0,6 |
A TOTAL |
11,0% |
13,4% |
-2,4 |
9,1% |
12,2% |
-3,1 |
B |
30,1% |
26,8% |
+3,3 |
30,8% |
29,2% |
+1,6 |
B-SUV |
19,4% |
18,0% |
+1,4 |
19,9% |
18,1% |
+1,8 |
B TOTAL |
49,5% |
44,8% |
+4,7 |
50,7% |
47,3% |
+3,4 |
C |
12,5% |
13,0% |
-0,5 |
12,8% |
12,8% |
+0,0 |
C-SUV |
20,1% |
22,1% |
-2,0 |
21,2% |
21,1% |
+0,1 |
C TOTAL |
32,6% |
35,1% |
-2,4 |
34,1% |
33,9% |
+0,2 |
D |
3,0% |
1,5% |
+1,5 |
2,2% |
1,4% |
+0,8 |
D-SUV |
2,5% |
2,1% |
+0,4 |
2,5% |
2,6% |
-0,1 |
D TOTAL |
5,5% |
3,6% |
+1,9 |
4,7% |
4,0% |
+0,7 |
E |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,2% |
0,5% |
-0,3 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,4% |
0,7% |
-0,3 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
0,0% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
-0,1 |
MPV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,7% |
1,9% |
-1,2 |
0,6% |
1,7% |
-1,1 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
43,8% |
43,9% |
-0,1 |
45,3% |
44,0% |
+1,3) |
Μάρτιος 2021 |
Μάρτιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2021 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘20* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
49,8% |
57,5% |
-7,7 |
49,1% |
58,3% |
-9,2 |
47,5% |
57,8% |
-10,3 |
Πετρέλαιο |
21,5% |
25,7% |
-4,2 |
21,6% |
27,1% |
-5,5 |
28,0% |
31,6% |
-3,6 |
Υβριδικά (HEV) |
20,6% |
13,5% |
+7,1 |
21,5% |
12,1% |
+9,4 |
11,9% |
5,7% |
+6,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
6,4% |
1,1% |
+5,3 |
5,5% |
0,7% |
+4,8 |
10,5% |
3,0% |
+7,6 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,1% |
2,1% |
-1,0 |
1,4% |
1,8% |
-0,4 |
2,1% |
2,0% |
+0,1 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,5% |
0,0% |
+0,5 |
0,9% |
0,0% |
+0,9 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2021 |
Φεβρουάριος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2021 |
Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
771.486 |
956.430 |
-19,3% |
1.498.116 |
1.912.877 |
-21,7% |
ΕΕ 14(2) |
679.970 |
854.000 |
-20,4% |
1.326.171 |
1.701.095 |
-22,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
798.858 |
986.578 |
-19,0% |
1.551.498 |
1.972.084 |
-21,3% |
Ελλάδα |
6.689 |
7.862 |
-14,9% |
14.455 |
17.647 |
-18,1% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.