Συχνά, σε κρίσιμες στιγμές της ζωής, οι καλές αποφάσεις αποδίδουν. Για τον Daijo Kurosawa, αυτό συνέβη την νύχτα που η γειτονιά του στο προάστιο του Τόκιο, υπέστη διακοπή ηλεκτροδότησης. Το σπίτι του αποδείχθηκε το μόνο όπου τα δωμάτια παρέμειναν με αναμμένα τα φώτα και συσκευές όπως το ψυγείο συνέχισαν να λειτουργούν, όλα χάρη στην ηλεκτρική ενέργεια που είχε αποθηκευμένη στο δικό του Nissan LEAF.
“Όποτε υπάρχει διακοπή ρεύματος, γνωρίζουμε ότι μπορούμε να βασιστούμε στο LEAF μας, ως πηγή ενέργειας, όχι μόνο για εμάς ως οικογένεια, αλλά και για τους γείτονές μας”, λέει ο Kurosawa. “Είναι μια ανακούφιση για μένα να έχω ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μας βοηθήσει όταν υπάρχει πρόβλημα ή ακόμα και καταστροφή.”
Στην οικογένεια Kurosawa, το Nissan LEAF είναι κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο. Το οικογενειακό σπίτι διαθέτει σύστημα τροφοδοσίας από ηλιακή ενέργεια, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση του LEAF. Τη νύχτα, αυτή η ενέργεια επιστρέφει πίσω για να τροφοδοτήσει το σπίτι μέσω ενός συστήματος Vehicle-to-Home (V2H), το οποίο καθιστά δυνατή την κοινή χρήση ενέργειας μεταξύ του σπιτιού και ενός ηλεκτρικού οχήματος. Συνδυάζοντας την ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο και την ιδιωτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, το σύστημα V2H μπορεί να συμβάλει στη μείωση της καθημερινής κατανάλωσης ενέργειας σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό σπίτι που βασίζεται αποκλειστικά στο συμβατικό δίκτυο ηλεκτροδότησης.
"Αν ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας, τότε το Nissan LEAF θα πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από μια αντικατάσταση του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου σας", λέει ο Kurosawa. “Ιδιαίτερα για εσάς που διαθέτετε φωτοβολταϊκά πάνελ στο σπίτι, αξίζει οπωσδήποτε να υπολογίσετε την εξοικονόμηση που μπορείτε να κάνετε, υπό την προϋπόθεση ότι έχετε ένα LEAF.”
Το 2007, ο Kurosawa εντυπωσιάστηκε αφού διάβασε μια ιστορία για την εξέλιξη του LEAF και αποφάσισε να αγοράσει το συγκεκριμένο EV, χωρίς καν να πραγματοποιήσει test drive.
“Βρήκα συναρπαστικό το γεγονός ότι τα EV λειτουργούν με μπαταρία παρόμοια με ένα τηλεκατευθυνόμενο μοντέλο αυτοκινήτου”, θυμάται ο Kurosawa. "Αυτό ήταν ενδιαφέρον για μένα."
Ενώ το Nissan LEAF είναι τώρα ένα από τα πιο δημοφιλή EVs, με περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί σε όλη την Υφήλιο, πολλοί αντιμετώπισαν τότε τα EVs ως μια φουτουριστική λύση κινητικότητας και η σύζυγος του Kurosawa, Fumiko, δεν ήταν σε αυτό η εξαίρεση.
Στην αρχή, δεν ήταν πεπεισμένη ότι η οικογένεια θα έπρεπε να αγοράσει ένα Nissan LEAF. “Πρώτον, είπα στο σύζυγό μου ότι δεν μπορούμε να αντέξουμε ένα τόσο πολυτελές αυτοκίνητο”, ανέφερε η Fumiko. "Αμφισβήτησα τα πάντα για το LEAF, συμπεριλαμβανομένης της εμβέλειας, της ισχύος της μπαταρίας και της ευκολίας φόρτισης, γιατί δεν είχα ιδέα πώς λειτουργούν τα EVs."
Ο σύζυγός της, ωστόσο, δεν εγκατέλειψε το όνειρό του για να αποκτήσει το EV. Του πήρε σχεδόν ένα χρόνο για να την πείσει να αγοράσουν ένα Nissan LEAF. “Δεν υπήρχαν συστήματα Vehicle-to-Home τότε”, εξηγεί ο Kurosawa, “Έτσι της είπα ότι στο μέλλον μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συμπληρωματικά την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του αυτοκινήτου για να τροφοδοτούμε το σπίτι. Και με την ηλιακή ενέργεια, μπορούμε να ελαχιστοποιήσουμε περαιτέρω τα ενεργειακά μας έξοδα."
Τελικά, η Fumiko επηρεάστηκε από τον ενθουσιασμό του Daijo και η οικογένεια αγόρασε το πρώτο της Nissan LEAF το 2012. “Συνειδητοποίησα γρήγορα ότι για την καθημερινή μας χρήση η εμβέλεια του αυτοκινήτου δεν ήταν καθόλου θέμα”, λέει. “Αυτό που μου αρέσει περισσότερο στο LEAF είναι η άνετη διαδρομή, πολύ ήσυχη και σταθερή εν κινήσει.”
Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων ήταν ένας ακόμα βασικός λόγος για τον οποίο ο Kurosawa ήθελε να αποκτήσει ένα Nissan LEAF. “Λαμβάνω σοβαρά υπόψη τα περιβαλλοντικά ζητήματα και το γεγονός ότι τα EVs δεν εκπέμπουν εκπομπές καυσαερίων ήταν ζωτικής σημασίας για μένα”, λέει ο Kurosawa. Ένας επιπλέον λόγος για τον οποίο επέμενε σε ένα αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων ήταν ο γιος του Kazuki, ο οποίος υπέφερε από παιδικό άσθμα, το οποίο συχνά προκαλείται από την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα.
“Το Nissan LEAF ήταν η επιλογή που αντικατοπτρίζει την ισχυρή μου θέληση να προστατεύσω την οικογένειά μου καθώς και το περιβάλλον”, λέει ο Kurosawa. “Ήθελα πραγματικά να σιγουρευτώ ότι τουλάχιστον το αυτοκίνητο που διαθέτουμε είναι μηδενικών εκπομπών.”
Ο Kazuki, που τώρα είναι 17 ετών, πρόκειται να πάρει άδεια οδήγησης και το LEAF είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θα ήθελε να οδηγήσει. “Ανάμεσα σε πολλές αγαπημένες αναμνήσεις με το Nissan LEAF, απόλαυσα ιδιαίτερα τις συναντήσεις των ιδιοκτητών LEAF”, λέει χαμογελώντας. “Τώρα ανυπομονώ να συμμετάσχω ως οδηγός, να γνωρίσω νέους ανθρώπους και να δω πώς και οι άλλοι βιώνουν το LEAF.”