Μαθήματα σχεδιασμού και ιστορίας από το Abarth 1000 SP

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 20 Μαΐου 2021 19:48


Το 1966, ο Marioc Colucci, μηχανικός από το Μιλάνο σχεδίασε το Abarth 1000 Sport Prototipo, ένα ελαφρύ και δυνατό ανοικτό αυτοκίνητο. Ένας πολύ μικρός αριθμός αυτοκινήτων του τύπου κατασκευάστηκε, τα οποία σύντομα ξεκίνησαν να κατακτούν νίκες σε όλη την Ευρώπη και να βοηθών στη διάδοση του ονόματος της μάρκας.
Με έμπνευση από τη φόρμα του 1000 SP, το 2009, το κέντρο σχεδιασμού της μάρκας ανέπτυξε την ιδέα για την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου, με απλές, αλλά εντυπωσιακές γραμμές. Το 2021, ακριβώς 55 χρόνια μετά την παρουσίαση του ιστορικού μοντέλου, αυτή η ιδέα εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε με την αναγέννηση του Abarth 1000 SP, με τη δημιουργία ενός μοναδικού πρωτοτύπου, με εντυπωσιακό σχεδιασμό, ο οποίος όμως μένει πιστός στη φιλοσοφία του προγόνου του.

Η ιστορία ξεκίνα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1950, όταν η Alfa Romeo και η Abarth συνεργάζονταν στην παραγωγή σπορ αυτοκινήτων με κινητήρες χαμηλής χωρητικότητας. Ο Mario Colucci, μηχανικό από το Μιλάνο και εργαζόμενος της Alfa Romeo ανέλαβε αυτή την αποστολή, πρώτος καρπός της οποίας ήταν μια Alfa Romeo βασισμένη στο Abarth 1000, ένα συμπαγές κουπέ με 4κυλινδρο κινητήρα από τη Sprint Veloce, αλλά με μικρότερο κυβισμό και σωληνωτό πλαίσιο. Το «ντύσιμο» της κατασκευής ανέλαβε ο Bertone σε σχέδιο του θρυλικού Franco Scaglione, με το αυτοκίνητο να παραμένει μοναδικό δείγμα μέχρι σήμερα.

Στο τέλος της συνεργασίας των δύο μαρκών, ο Carlo Abarth, προσέλαβε τον Colucci ως Τεχνικό Διευθυντή, ενώ το 1966 του εμπιστεύθηκε το φιλόδοξο πρόγραμμα του Abarth 1000 SP. Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από τον κυβισμό του κινητήρα (που προερχόταν από το Fiat 600) και την κατηγορία Sport Prototipo, που περιλάμβανε αυτοκίνητα με καλυμμένους τους τροχούς, τα οποία σχεδιάζονταν ειδικά για αγώνες και ήταν κατασκευασμένα σε περιορισμένους αριθμούς. Σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις τόσο σε μικρές αναβάσεις, όσο και αγώνες αντοχής, το 1000 SP είχε απλές και καθαρές γραμμές. Ελαφρύ και δυνατό κατέκτησε σειρά νικών σε διεθνείς αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα 500χλμ. στο Nürburgring το 1966, συμβάλλοντας σημαντικά στη φήμη της Abarth. Με αυτό τον τρόπο, ο επιδέξιος Colucci ολοκλήρωσε την ιδέα του για την κατασκευή ενός αγωνιστικού με σωληνωτό πλαίσιο, την οποία είχε ξεκινήσει μερικά χρόνια νωρίτερα με την Alfa Romeo Abarth 1000.

Αποτελώντας δικαίως ένα ορόσημο στην αγωνιστική ιστορία της Abarth, το στιλ, οι επιδόσεις και οι νίκες του 1000 SP συνεχίζουν να εμπνέουν μέχρι σήμερα του σχεδιαστές του Centro Stile Fiat & Abarth. Η σύγχρονη αναβίωση του θρυλικού Sport Prototipo της δεκαετίας του 1960, είναι ένα συμπαγές σπορ αυτοκίνητο με γοητευτική σιλουέτα και λιτές γραμμές. Η ιδέα ενός ελαφρού αυτοκινήτου με κορυφαία αναλογία κιλών/ίππο αποτέλεσε τη βάση του προγράμματος που έγινε πραγματικότητα το 2021, με το νέο μοντέλο να παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του προγόνου του και να συνδέει νοητά ένα σπορ αυτοκίνητο του 60 με μια κατασκευής της νέας χιλιετίας.
Το νέο Abarth 1000 SP σέβεται τρεις βασικές σχεδιαστικές αρχές που είναι ορατές και στον πρόγονο του. Πρώτη και σημαντικότερη είναι η ιδέα του χαμηλού βάρους, στη φόρμα του, τους όγκους του και βέβαια κυριολεκτικά και όσον αφορά στη μάζα του.

Η δεύτερη αρχή είναι εκείνη της αεροδυναμικής απόδοσης. Η σύγχρονη τεχνολογία έκανε εφικτό το συνδυασμό των γραμμών του κλασσικού 1000 SP με την αεροδυναμική απόδοση ενός σύγχρονου σπορ αυτοκινήτου.
Η τρίτη και τελευταία είναι η εργονομία που στοχεύει να βελτιώσει την εμπειρία του οδηγού, ώστε αυτός να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό την ευελιξία, την απόδοση και την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου.
Οι γραμμές του νέου Abarth 1000 SP αντανακλούν την αισθητική του προγόνου του. Οι αναλογίες, οι απαλές επιφάνειες και τα φτερά που τονίζουν τη θέση των τροχών καθορίζουν την αισθητική ενός ανοιχτού αυτοκινήτου με τον κινητήρα στο κέντρο. Αντίστοιχα τα πλαϊνά παράθυρα κατεβαίνουν «σβήνοντας» προς το roll bar δίνοντας την αίσθηση ενός spider χωρίς όρια. Τέλος στο πίσω μέρος η γεωμετρία του Abarth 1000 SP ισορροπεί στην ιδανική αρμονία που ορίζουν τα φωτιστικά σώματα και οι εξατμίσεις. Συνολικά το μικρό μέγεθος των φωτιστικών σωμάτων είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που είναι κοινό με το ιστορικό Abarth 1000 SP, όπως άλλωστε και το κόκκινο χρώμα που διακόπτεται μόνο από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα.

Αντίθετα τη θέση του σωληνωτού πλαισίου του ιστορικού Sport Prototipo έχει πάρει μια υβριδική αρχιτεκτονική, με κεντρικό τμήμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μπροστά πλαίσιο από αλουμίνιο. Το νέο Abarth 1000 SP εφοδιάζεται με έναν ισχυρό Turbo κινητήρα χωρητικότητας 1.742κ.εκ. απόδοσης 240 ίππων, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και γόνατα MacPherson πίσω.
Ακριβώς 55 χρόνια μετά το ντεμπούτο του προγόνου του, το μοναδικό –προς το παρόν- νέο Abarth 1000 SP είναι έτοιμο να κατακτήσει τις καρδιές του φίλων του αυτοκινήτου σε σημαντικές εκδηλώσεις κλασσικών αυτοκινήτων που θα λάβουν χώρα ανά την Ευρώπη.

Σχετικά Άρθρα

  • Κωδικός : Fiat Abarth 850 TC

    Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth.

  • Abarth 695 biposto

    Με χαρακτηριστικά και επιδόσεις που δικαίως η Abarth δηλώνει ότι δημιούργησε το μικρότερο supercar του κόσμου.

  • Νέο Abarth 500e

    Το Νέο Abarth 500e είναι «περισσότερο Abarth από ποτέ» χάρη στην αρχιτεκτονική του, την καλύτερη κατανομή βάρους, τη μεγαλύτερη ροπή και τα φαρδύτερα μετατρόχια. Είναι ταχύτερο και πιο διασκεδαστικό σε όλες τις συνθήκες.

  • Δύο νέα πακέτα εξοπλισμού για τα Abarth 595 / 695

    Με πολλαπλές επιλογές, η νέα σειρά της Abarth ανεβάζει την οδηγική απόλαυση σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της μάρκας θα είναι διαθέσιμο και το νέο χρώμα, Orange Racing, το οποίο είναι εμπνευσμένο από το ιστορικό Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth.

  • Η οδήγηση σε πίστα ανεβάζει τη διάθεση περισσότερο από την άσκηση στο γυμναστήριο συμφωνα με την Abarth

    Η συνοδηγήση με ένα Abarth που στο τιμόνι του είχε έναν επαγγελματία οδηγό αγώνων ανέβασε τη διάθεση κατά 77% σε σχέση με την άσκηση στο γυμναστήριο, ενώ η οδήγηση του Abarth από το ίδιο το άτομο κατά 116%.