Η Ford ερευνά την ανάπτυξη νέων, βιώσιμων μεθόδων παραγωγής ηλεκτροκινητήρων στο εργοστάσιο της στην Κολωνία

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 24 Μαΐου 2021 21:29

Η Ford είναι μεταξύ των εταίρων μιας κοινοπραξίας που ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού κέντρου έρευνας στο οποίο θα μελετηθούν νέες διαδικασίες παραγωγής για την επόμενη γενιά ηλεκτροκινητήρων.

Στόχος του ερευνητικού προγράμματος με την ονομασία HaPiPro2, είναι η ανάπτυξη προηγμένων προϊόντων και νέων διαδικασιών που θα αποτελέσουν τη βάση για να μπορέσουν διάφοροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να γίνουν πρωτοπόροι στη μαζική παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων.

Στο σχήμα αυτό συμπράττουν οι Ford, Thyssenkrupp System Engineering, τα τμήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και προϊοντικής μηχανολογίας του πανεπιστήμιου RWTH Aachen, καθώς και η Engiro, η οποία ειδικεύεται στους ηλεκτροκινητήρες. Κατά τη διάρκεια του project δημόσιας χρηματοδότησης διάρκειας 36 μηνών, οι εταιρείες θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ευέλικτων και αποδοτικών νέων μεθόδων παραγωγής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ευρεία κλίμακα για εξαρτήματα μελλοντικών ηλεκτροκινητήρων σε μία γραμμή παραγωγής.

«Η Ford έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τη βιομηχανία στην υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του μέλλοντος» δήλωσε ο Gunnar Herrmann, executive chairman, Ford Ευρώπης. «Είμαστε περήφανοι για τη δημιουργία και συμμετοχή μας σε αυτό το ερευνητικό κέντρο-ορόσημο που θα είναι μία μοναδική, προηγμένη πλατφόρμα μηχανολογίας ώστε όλες οι εταιρείες να μπορούν να διερευνούν και να αξιολογούν το μέλλον των διαδικασιών παραγωγής των ηλεκτροκινητήρων.»

Το νέο συνεργατικό ερευνητικό κέντρο για ηλεκτροκινητήρες θα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Ford την Κολωνία (Γερμανία).

Η ονομασία HaPiPro2 αναφέρεται στην τεχνολογία φουρκέτας περιέλιξης πηνίων εντός του ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί σημείο-κλειδί στις καινοτομίες εξέλιξης των εξαρτημάτων ηλεκτροκινητήρων. Στο πλαίσιο αυτό, το HaPiPro2 θα διερευνήσει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αποδοτικής παραγωγής πολλαπλών εκδόσεων ηλεκτροκινητήρων από μία και μόνο γραμμή παραγωγής.

Εκτός από την φιλοξενία του ερευνητικού κέντρου στο εργοστάσιο και τη λειτουργία των συστημάτων, η Ford θα ηγηθεί της εξέλιξης νέων μεθόδων βασισμένων στη χρήση λέιζερ για τη σύνδεση των επαφών των χάλκινων φουρκετών, αλλά και της έρευνας ως προς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο των διαδικασιών.

Άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας θα συμβάλλουν στο project με τη δική τους τεχνογνωσία. Το τμήμα Digital Additive Production του RWTH Aachen University θα προσφέρει την τεχνογνωσία του στην τρισδιάστατη εκτύπωση για την ανάπτυξη εργαλείων κατάλληλων για τη γραμμή παραγωγής και θα διερευνήσει περαιτέρω ευκαιρίες στις τεχνολογίες προσθετικής κατασκευής στη διαδικασία παραγωγής.
Η διασφάλιση της βιωσιμότητας αποτελεί βασικό στόχο της κοινοπραξίας μέσω μιας φιλοσοφίας προσέγγισης κλειστού βρόγχου που θα εξασφαλίζει ότι η συντήρηση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των εξαρτημάτων ενός ηλεκτροκινητήρα θα αποτελούν παράγοντες που θα λαμβάνονται υπόψη κατά την αρχική κατασκευή. 
«Βασικός στόχος του HaPiPro2 είναι κάτι περισσότερο από μία αποδοτική σχεδίαση του ίδιου του ηλεκτροκινητήρα – πρόκειται για τη δυνατότητα πολλαπλής ευελιξίας στην παραγωγή του» δήλωσε ο καθηγητής Achim Kampker, Production Engineering of E-Mobility Components (PEM), RWTH Aachen University. «Το τμήμα PEM του RWTH Aachen University θα συμβάλλει με την τεχνογνωσία του στην έρευνα σε ό,τι αφορά στη συνολική αλυσίδα παραγωγής, στην ανάλυση σχέσεων αιτίων-αποτελέσματος, αλλά και στις δοκιμές ψηφιακών μεθόδων προγραμματισμού παραγωγής.»

Σχετικά Άρθρα

  • Ford Ranger Wildtrak X

    Η Ford Pro αποκάλυψε σήμερα το νέο Ranger Wildtrak X με εστίαση στην off-road οδήγηση.

  • Ford Explorer

    Η Ford αποκάλυψε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Explorer, ένα τολμηρό νέο ηλεκτρικό όχημα που συνδυάζει τη γερμανική μηχανολογία με το εντυπωσιακό αμερικανικό στυλ.

  • 5 αστέρια για την νέα γενιά του Ford Ranger

    Το Ford Ranger συνεχίζει να αποδεικνύει όχι μόνο ότι είναι το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις pick-up της Ευρώπης αλλά και το ασφαλέστερο, αποσπώντας στη νεότερη γενιά του την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις τελευταίες δοκιμές του Euro NCAP

  • Η Ford Mustang Mach E έφτασε τις 150.000 μονάδες

    Η εταιρεία επιταχύνει την παραγωγή της Mustang Mach-E και στοχεύει τώρα σε 270.000 μονάδες σε ετήσια βάση στο πλαίσιο του σχεδίου της για παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων το χρόνο μέχρι το τέλος του 2023 και 2.000.000 EV μέχρι το 2026 

  • Νέο Ford E-Tourneo Custom

    Η Ford Pro αποκάλυψε σήμερα το νέο E-Tourneo Custom, το οποίο πρωτοστατεί στην επόμενη γενιά της σειράς οχημάτων πολλαπλών δραστηριοτήτων Tourneo, διαθέτοντας ένα προηγμένο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.