Τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου, καταδεικνύουν ότι τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 141 δισεκατομμύρια κορόνες (SEK), αυξημένα κατά 26%, χάρη στην ισχυρή ζήτηση, αλλά και στην ευνοϊκή κατανομή στις πωλήσεις των αυτοκινήτων της. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, τα λειτουργικά κέρδη ήταν 13 δισεκατομμύρια SEK, αντιπροσωπεύοντας περιθώριο κέρδους 9,4%.
Οι πωλήσεις ανέκαμψαν με αύξηση 41% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κατά την οποία επηρεάστηκαν από την πανδημία. Ωστόσο, η εταιρεία κατέγραψε επίσης ισχυρή αύξηση πωλήσεων κατά 12% και σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, χρονικό διάστημα το οποίο είναι σαφώς πιο ενδεικτικό, καθώς η αγορά δεν αντιμετώπιζε τις επιπτώσεις του Covid-19. Ο κυλιόμενος όγκος πωλήσεων 12μήνου ήταν περίπου 775.000 αυτοκίνητα, επίδοση που απέχει ελάχιστα από τον στόχο των 800.000 που είχε τεθεί μία δεκαετία πριν.
«Η εταιρεία συνέχισε να καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη, παρά την έλλειψη ημιαγωγών που έπληξε όλη τη βιομηχανία. Ωστόσο, ακόμη πιο σημαντικό είναι το ότι δείξαμε πως αποτελούμε ηγετική δύναμη στον εξελισσόμενο μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO της Volvo Cars.
Η Volvo Cars στοχεύει να γίνει η εταιρεία που αλλάζει ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη στον κλάδο και να εξελιχθεί σε μία εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030.
Η απήχηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo εκφράστηκε κατά το πρώτο εξάμηνο από τη ζήτηση που παρουσίασαν τα μοντέλα της σειράς Volvo Recharge. Οι πωλήσεις τόσο των αμιγώς ηλεκτρικών όσο και των plug-in υβριδικών Volvo αυξήθηκαν σημαντικά και πλέον αντιπροσωπεύουν το 25% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας παγκοσμίως. Πρόκειται για το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων ηλεκτροκίνητων μοντέλων ως ποσοστό των συνολικών πωλήσεων ανάμεσα στους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο της πορείας της εταιρείας προς τη δημιουργία μιας γκάμας αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η Volvo Cars έχει ήδη λανσάρει το δεύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της, το Volvo C40 Recharge. Συγχρόνως, αποκρυστάλλωσε τη στρατηγική των online πωλήσεών της ώστε να ανταποκρίνεται στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία επίσης μεταβάλλεται. Από εδώ και στο εξής, όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά Volvo θα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά μέσω του volvocars.com. Οι πελάτες μπορούν να δώσουν την παραγγελία τους στον τόπο που προτιμούν, είτε στο σπίτι τους είτε σε ένα Volvo Studio είτε με τη βοήθεια ενός Επίσημου Διανομέα. Οι online πωλήσεις της εταιρείας λειτουργούν πλέον σε αρκετές αγορές με διαφανείς και ευέλικτες προσφορές για τους πελάτες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται πακέτα service και επισκευών, καθώς και προτάσεις ολοκληρωμένης ασφάλισης. Οι συνδρομές στο πρόγραμμα Care by Volvo πενταπλασιάστηκαν στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου και αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερα από 10.000 συμβόλαια.
Η εξασφάλιση βιώσιμων μπαταριών είναι κλειδί για τον μετασχηματισμό της Volvo Cars. Για αυτό το λόγο, η εταιρεία σχεδιάζει στρατηγική συνεργασία με τη Northvolt, για την από κοινού κατασκευή μπαταριών επόμενης γενιάς.
Θέτοντας την ηλεκτροκίνηση στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, η Volvo Cars δημιουργεί για το τμήμα κινητήρων εσωτερικής καύσης μία νέα μονάδα, την Aurobay, στην οποία η μητρική της εταιρεία, Geely Holding, θα αποτελεί κύριο μέτοχο. Μέσω της Aurobay, η Volvo Cars θα υλοποιεί συνεργασίες, διασφαλίζοντας συγχρόνως την προμήθεια κινητήρων εσωτερικής καύσης για τα υβριδικά της συστήματα κίνησης, έως ότου η εταιρεία ολοκληρώσει την πορεία της προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.
«Η Volvo Cars καταγραφεί ήδη μία δεκαετή πορεία επιτυχούς μετασχηματισμού. Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει περισσότερο από ποτέ και είμαστε απολύτως αποφασισμένοι να αποτελέσουμε την ταχύτερα εξελισσόμενη εταιρεία», δήλωσε ο Håkan Samuelsson.
Τον Μάιο, το Διοικητικό Συμβούλιο ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εισαγωγή της εταιρείας στο Nasdaq της Στοκχόλμης. Η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όσον αφορά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η Volvo Cars αναθεωρεί την προοπτική της. Εφόσον η κατάσταση που υφίσταται με τους ημιαγωγούς δεν βελτιωθεί, η εταιρεία αναμένει στάσιμα αποτελέσματα στις πωλήσεις και τα έσοδα για το δεύτερο μισό του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρόλο που η ζήτηση των πελατών διατηρείται σε υψηλό επίπεδο.