Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούλιος 2021 |
Ιούλιος 2020 |
Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
10.590 |
9.516 |
11.722 |
+11,3% |
-9,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
989 |
750 |
729 |
+31,9% |
+35,7% |
Καινούργια λεωφορεία |
45 |
42 |
8 |
+7,1% |
+462,5% |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2021 |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2020 |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
68.952 |
46.086 |
77.279 |
+49,6% |
-10,8% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
6.423 |
4.250 |
4.968 |
+51,1% |
+29,3% |
Καινούργια λεωφορεία |
246 |
186 |
275 |
+32,3% |
-10,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούλιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούλιος 2021 |
Ιούλιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2021 |
Ιανουάριος - Ιούλιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
11,7% |
9,9% |
+1,8 |
10,5% |
9,1% |
+1,4 |
A-SUV |
2,1% |
0,7% |
+1,4 |
1,3% |
1,5% |
-0,2 |
A TOTAL |
13,8% |
10,6% |
+3,2 |
11,8% |
10,6% |
+1,1 |
B |
26,1% |
28,1% |
-2,0 |
28,3% |
28,7% |
-0,4 |
B-SUV |
21,9% |
20,6% |
+1,3 |
21,4% |
18,6% |
+2,7 |
B TOTAL |
48,0% |
48,8% |
-0,7 |
49,7% |
47,4% |
+2,3 |
C |
13,2% |
13,1% |
+0,1 |
12,6% |
13,4% |
-0,8 |
C-SUV |
19,2% |
21,4% |
-2,1 |
20,0% |
22,2% |
-2,2 |
C TOTAL |
32,4% |
34,5% |
-2,1 |
32,6% |
35,6% |
-2,9 |
D |
1,4% |
1,3% |
+0,0 |
1,8% |
1,4% |
+0,4 |
D-SUV |
2,4% |
2,9% |
-0,5 |
2,3% |
2,7% |
-0,3 |
D TOTAL |
3,8% |
4,3% |
-0,5 |
4,1% |
4,1% |
+0,0 |
E |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
0,0% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,1% |
0,9% |
+0,2 |
0,8% |
1,5% |
-0,5 |
Ιούλιος 2021 |
Ιούλιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
|
Βενζίνη |
49,8% |
61,7% |
-11,9 |
51,8% |
57,7% |
-5,9 |
41,9% |
52,1% |
-10,2 |
Πετρέλαιο |
15,6% |
22,8% |
-7,2 |
18,2% |
26,6% |
-8,4 |
21,7% |
29,7% |
-8,0 |
Υβριδικά (HEV) |
24,4% |
12,5% |
+11,8 |
21,7% |
12,8% |
+8,9 |
18,8% |
9,5% |
+9,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
5,8% |
1,3% |
+4,5 |
5,5% |
1,1% |
+4,5 |
15,0% |
6,9% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,5% |
1,6% |
-0,1 |
1,2% |
1,7% |
-0,5 |
2,5% |
1,7% |
+0,7 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,9% |
0,0% |
+2,9 |
1,6% |
0,0% |
+1,5 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2021 |
Ιούνιος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
1.048.143 |
949.776 |
+10,4% |
5.361.857 |
4.281.618 |
+25,2% |
ΕΕ 14(2) |
926.755 |
845.681 |
+9,6% |
4.740.551 |
3.774.443 |
+25,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
1.096.375 |
986.518 |
+11,1% |
5.576.378 |
4.448.236 |
+25,4% |
Ελλάδα |
13.875 |
8.249 |
+68,2% |
58.362 |
36.570 |
+59,6% |