Το γκαλά πραγματοποιήθηκε στις 9 Νοεμβρίου στο Axel-Springer-Haus στο Βερολίνο και την παρουσίαση έκανε η Γερμανίδα τηλεοπτική παρουσιάστρια Barbara Schöneberger.
«Πριν από τρία χρόνια, μια ομάδα ανθρώπων είχε πίστη σε ένα όνειρο: να δημιουργήσει μια εντελώς διαφορετική μάρκα. Τα μεγάλα όνειρα ξεκινούν με λίγους πιστούς», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO της CUPRA. «Το CUPRA Formentor VZ5 είναι η απόλυτη απόδειξη για το τι μπορεί να πετύχει η CUPRA στον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι αγώνες αποτελούν παράλληλα μέρος του DNA της CUPRA και θα συνεχίσουμε έτσι και με τα μελλοντικά μας ηλεκτρικά μοντέλα: το CUPRA Tavascan το 2024 και το CUPRA Urban Rebel το 2025. Ο θεσμός Golden Steering Wheel απέδειξε ότι το CUPRA Formentor δεν είναι ένας διάττοντας αστέρας και πως όλο και περισσότεροι πελάτες αναζητούν να γίνουν μέρος της CUPRA Tribe».
Κατηγορία "SUV"
Το CUPRA Formentor VZ5 είχε σκληρό ανταγωνισμό στην κατηγορία “SUV”. Οι ψηφοφόροι είχαν να επιλέξουν από ένα σύνολο 17 αυτοκίνητων από 12 διαφορετικές μάρκες στο πρώτο στάδιο, με τα τρία πρώτα να ανταγωνίζονται στον τελικό στην πίστα Lausitzring στη βορειοανατολική Γερμανία. Εκεί, το ισχυρότερο CUPRA όλων των εποχών εντυπωσίασε με τον πεντακύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων, με ισχύ 287 kW (390 PS) και μέγιστη ροπή 480 Nm. Η σχεδίαση, το εσωτερικό, η ασφάλεια και τα τεχνικά χαρακτηριστικά συνέβαλαν στο να αναδείξει η κριτική επιτροπή το CUPRA Formentor VZ5 νικητή της κατηγορίας.
Κατηγορία “Small & Compact Electric Car”
Μπορεί να υπήρχαν μόνο πέντε υποψήφιοι στην κατηγορία “Small & Compact Electric Car”, αλλά όλα ήταν δυνατά οχήματα από κορυφαίους κατασκευαστές.
Η κατηγορία αυτή απέδειξε πώς το CUPRA Born μετατοπίζει την αγορά και λειτουργεί ως ώθηση για μία νέα εποχή στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το πρώτο 100% ηλεκτρικό όχημα της αντισυμβατικής μάρκας προσφέρει συναισθηματική σχεδίαση και κορυφαία απόδοση, ενώ αμφισβητεί το status quo.
«Πιστεύουμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν πρέπει να είναι βαρετά. Για αυτόν τον λόγο, έχουμε αναπτύξει ένα αυτοκίνητο με έντονο χαρακτήρα CUPRA που αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση και οι επιδόσεις συνδυάζονται τέλεια», δήλωσε ο Δρ Werner Tietz, Vice-President of R&D της CUPRA. «Το CUPRA Born είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας και η ώθηση στον τομέα των EV. Καθοδηγεί την επέκταση της μάρκας σε νέες αγορές, παρέχοντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα και σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή στον κλάδο. Το CUPRA Born είναι ένα όχημα που αλλάζει το παιχνίδι, με περιβαλλοντική συνείδηση ενώ είναι εγγενώς δυναμικό και οδηγικά συναρπαστικό».
Κατηγορία “Small & Compact Car”
Το CUPRA Leon είναι το πρώτο Leon της μάρκας CUPRA και θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του όσον αφορά τη σχεδίαση, τη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια. Οι αναγνώστες του Auto Bild είχαν μια επιλογή από 11 άλλους διαγωνιζόμενους σε αυτή την κατηγορία επιπλεόν του Leon, με μόνο τρεις να προκρίνονται στον τελικό στην πίστα Lausitzring, όπου το CUPRA Leon τερμάτισε πρώτο από την κριτική επιτροπή των ειδικών.
«Μαζί με τον Wayne, είμαι ένας από τους συνιδρυτές της μάρκας CUPRA και αυτά τα 3 χρόνια ήταν ένα τρελό ταξίδι που ενέπνευσε τον κόσμο από τη Βαρκελώνη», δήλωσε ο Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operation της CUPRA. «Είμαστε εδώ εκπροσωπώντας ολόκληρη την CUPRA Tribe, μια ομάδα ανθρώπων με προοδευτική νοοτροπία που αγαπά να αμφισβητεί το status quo. Το CUPRA Leon ή, όπως μας αρέσει να το αποκαλούμε, ο Βασιλιάς των Leon, μας βοηθά να κερδίσουμε ακόμη και τον πιο απαιτητικό λάτρη αυτοκινήτων, να αναπτύξουμε τη μάρκα και να προσελκύσουν τα οχήματά μας ένα ακόμη ευρύτερο κοινό».
Συνδυάζονται τις αξιολογήσεις της κριτικής επιτροπής και των πελατών
Ο διαγωνισμός “Golden Steering Wheel” δημιουργήθηκε από τον Axel Springer, τον μεγαλύτερο εκδοτικό οίκο της Ευρώπης, το 1976. Καθιερωμένος για πολλά χρόνια ως το πιο σημαντικό βραβείο στην αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία, ο συνδυασμός ψήφων αναγνωστών και κριτικής επιτροπής ειδικών, κάνει πολυπόθητο τον σχετικό τίτλο. Οι συντάκτες κάνουν την αρχική επιλογή των οχημάτων πριν οι αναγνώστες των "Auto Bild" και "Bild am Sonntag" ψηφίσουν τα τρία πρώτα στις διάφορες κατηγορίες. Οι φιναλίστ στη συνέχεια περνούν τα στάδια αξιολόγησης και βαθμολογούνται από μια κριτική επιτροπή ειδικών στο Lausitzring. Η φετινή κριτική επιτροπή περιλάμβανε τους πρώην οδηγούς αγώνων Joachim Winkelhock και Hans-Joachim Stuck, τους τηλεοπτικούς παρουσιαστές Kai Pflaume και Παναγιώτα Πετρίδου, τους οδηγούς αγώνων Isolde Holderied και Sophia Flörsch και πολλούς άλλους ειδικούς.
Δώδεκα διαφορετικές κατηγορίες
Συνολικά φέτος απονεμήθηκαν 12 βραβεία “Golden Steering Wheel”. Εκτός από τις οκτώ κατηγορίες οχημάτων “Small & Compact Cars”, “Small & Compact Electric Cars”, “SUV”, “Electric SUV”, “Mid-Range and Premium Class”, “Electric Mid-Range and Premium Class”, “Sports Cars” and “Vans/Family Steering Wheel”, πρόστέθηκε η κατηγορία “Innovation of the Year”. Η κατηγορία “Most Attractive Car” ήταν το βραβείο επιλογής αναγνώστη, ενώ τα βραβεία “Best Car up to 25,000 Euros” και “Best Car up to 35,000 Euros” επέλεξαν οι συντάκτες του Auto Bild.