Το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai έλαβε την κορυφαία βαθμολογία ασφάλειας πέντε αστέρων από το ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (Euro NCAP), ένα ιδιαίτερα αξιοσημείωτο επίτευγμα δεδομένου ότι το όχημα αξιολογήθηκε βάσει του νέου, πιο αυστηρού πρωτοκόλλου 2020-2022.
Εξαιρετική προστασία για ενήλικες και παιδιά
Το Euro NCAP βαθμολόγησε το νέο Qashqai με 91% για την προστασία των ενηλίκων και των παιδιών, κατατάσσοντάς το μεταξύ των καλύτερων στο γκρουπ των ανταγωνιστών του. Αυτή η εξαιρετική επίδοση αντανακλά την προηγμένη, ενισχυμένη δομή της πλατφόρμας CMF-C του νέου Qashqai, που είναι κατασκευασμένη με χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής σε βασικά σημεία για βελτίωση της ακαμψίας, ενώ επιτρέπει την απορρόφηση και τη μείωση της δύναμης της πρόσκρουσης πριν φτάσει στην κυψέλη ασφαλείας των επιβατών. Η προσθήκη ενός κεντρικού αερόσακου, ο πρώτος για την Nissan στην Ευρώπη, για την αποφυγή της σύγκρουσης κεφαλών μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης συνετέλεσε στο να συγκεντρώσει το Qashqai έως και 16 βαθμούς στη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης.
Σχεδόν μέγιστος βαθμός (23,8 από τους 24) επιτεύχθηκε για την προστασία των παιδιών, όπως μέγιστη βαθμολογία (12 βαθμοί) αποσπάστηκε και για τον έλεγχο εγκατάστασης παιδικού καθίσματος.
Βαθμολογία 70% για την προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου
Το Qashqai πέτυχε βαθμολογία 70% σε δοκιμές προστασίας ποδηλατών και πεζών. Το Nissan Qashqai διαθέτει πολλά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του Intelligent Emergency Braking, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό και φρενάρει εάν το αυτοκίνητο αντιληφθεί πρόσκρουση με όχημα, πεζό ή ποδηλάτη. Αυτό το βοήθημα είναι στάνταρ στη γκάμα του νέου Qashqai, από την αρχική έκδοση.
Βοηθήματα ασφαλείας
Το Euro NCAP αναγνωρίζει ότι είναι πάντα προτιμότερο να αποτρέπονται τα ατυχήματα και δίνει βαθμούς στην τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τις συγκρούσεις.
Με αυτή την λογική, το Qashqai σημείωσε εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία και σε αυτή την περίπτωση, φτάνοντας το 95%, χάρη στις τεχνολογίες Intelligent Mobility της Nissan.
Ως πρωτιά για την Nissan στην Ευρώπη είναι και η προσθήκη ενός head-up display στο νέο Qashqai, που επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί την ταχύτητά του οχήματος, τις οδηγίες πλοήγησης και το ισχύον όριο ταχύτητας χωρίς να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο.
Παράλληλα, η προσθήκη έξυπνων προβολέων, οι οποίοι προσαρμόζουν το σχήμα της δέσμης για να αποτρέψουν το “θάμπωμα” των επερχόμενων οδηγών, είναι ένα ακόμα παράδειγμα νέας τεχνολογίας στο Qashqai, που ενισχύει την ασφάλεια.
Το μοντέλο διαθέτει επίσης το Blind Spot Intervention που ανιχνεύει ένα άλλο όχημα που δεν έχει δει ο οδηγός σε μια παραπλήσια λωρίδα και κατευθύνει ενεργά το Qashqai πίσω στη λωρίδα του και μακριά από τον κίνδυνο. Το Rear Cross Traffic Alert αποτρέπει επίσης τις συγκρούσεις κατά την όπισθεν εκτός θέσεων στάθμευσης.
Το νέο Qashqai είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα Alliance CMF-C, η οποία εκμεταλλεύεται τη χρήση προηγμένων υλικών και νέων τεχνικών παραγωγής που έχουν οδηγήσει σε πιο άκαμπτη δομή, με το συνολικό αμάξωμα να είναι 60 κιλά ελαφρύτερο από αυτό του προκατόχου του.
Ο David Moss, Senior Vice President, Regional Research & Development, στο Nissan Technical Center Europe, δήλωσε: “Κατά την ανάπτυξη του νέου Qashqai, υιοθετήσαμε μια προσέγγιση για να εξετάσουμε πώς η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τον οδηγό σε καταστάσεις όπου υπάρχει μεγάλη κόπωση. Η επέμβαση έρχεται σταδιακά, με πρώτο βήμα την ενημέρωση, μετά την προειδοποίηση και στο τέλος την παρέμβαση, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν προβεί σε διορθωτική ενέργεια.”
Και πρόσθεσε: “Από τη χρήση προηγμένων υλικών, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα υψηλής αντοχής στην κατασκευή του αμαξώματος του οχήματος, έως στη χρήση της παθητικής και ενεργητικής τεχνολογίας Nissan Intelligent Mobility, μπορούμε να προσφέρουμε μια εκλεπτυσμένη, ευέλικτη κίνηση με βελτιωμένη ολική προστασία. Είμαστε πραγματικά περήφανοι για αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα."
Ως ανεξάρτητος οργανισμός, το Euro NCAP δοκιμάζει αυτοκίνητα από το 1997, αξιολογώντας τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν με βάση τα συνεχώς εξελισσόμενα κριτήριά του. Εκτός από τη δοκιμή της πραγματικής φυσικής αντοχής των αυτοκινήτων σε διάφορες προσομοιωμένες συγκρούσεις, ο οργανισμός δοκιμάζει και βαθμολογεί την τεχνολογία πρόληψης ατυχημάτων.