Η βιωσιμότητα στον πυρήνα της εταιρικής στρατηγικής

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2022 14:32

Η ανακύκλωση των πρώτων υλών με την έννοια της κυκλικής οικονομίας στοχεύει να πετύχει τη βέλτιστη δυνατή αποδοτικότητα πόρων.
Το BMW Group παραμένει σταθερά προσηλωμένο στους φιλόδοξους στόχους του για τη βιωσιμότητα και θα μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 40% ανά όχημα μέχρι το 2030 σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα συγκριτικά με το 2019. «Προάγουμε με συνέπεια το θέμα της βιωσιμότητας με τις καινοτομίες μας», δήλωσε ο Thomas Becker, Επικεφαλής Βιωσιμότητας και Κινητικότητας στο BMW Group. «Η τρέχουσα συζήτηση για τις πρώτες ύλες επικυρώνει τη μετάβασή μας σε μία κυκλική οικονομία. Θέλουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή χρήση των πρώτων υλών στα οχήματά μας που βρίσκονται στο τέλος του κύκλου ζωής τους και να τις ανακυκλώνουμε στην παραγωγή νέων οχημάτων. Θα συνεχίσουμε να μειώνουμε τις εκπομπές CO2 και να διατηρούμε τους φυσικούς πόρους μέσω της μέγιστης απόδοσης ενέργειας και πρώτων υλών». Κατά μέσο όρο, σχεδόν το 30% των οχημάτων του BMW Group κατασκευάζονται ήδη σήμερα από ανακυκλωμένα και επαναχρησιμοποιημένα υλικά, τις λεγόμενες «δευτερογενείς πρώτες ύλες». Μακροπρόθεσμα, η φιλοσοφία “Secondary First” έχει ως στόχο την αύξηση αυτού του ποσοστού στο 50%.

Το BMW Group είναι ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχώρησε στην καμπάνια “Business Ambition for 1.5°C”, η οποία λανσαρίστηκε από την SBTi (Science-Based Targets Initiative). Αυτό σημαίνει ότι η πορεία της εταιρείας προς την κλιματική ουδετερότητα ακολουθεί μια επιστημονικά επικυρωμένη και διαφανή μέθοδο που ευθυγραμμίζεται με τον πιο φιλόδοξο στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία δεσμεύεται στο στόχο της πλήρους κλιματικής ουδετερότητας σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα το αργότερο έως το 2050.

Υπεύθυνη προμήθεια πρώτων υλών, διατήρηση φυσικών πόρων.
Το BMW Group έχει θέσει ως στόχο τη δημιουργία της πιο βιώσιμης αλυσίδας εφοδιασμού σε ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου, εστιάζοντας στη μείωση των εκπομπών CO2, στην προστασία των φυσικών πόρων και στη συμμόρφωση με τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά πρότυπα.
Καθώς η ηλεκτροκίνηση ενισχύεται, οι πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες ειδικά για εξαρτήματα του συστήματος e-drive, βρίσκονται τώρα στο επίκεντρο της προσοχής. Η σχεδιαστική αρχή για την τρέχουσα γενιά ηλεκτροκινητήρων BMW eDrive καταργεί την ανάγκη χρήσης σπάνιων γαιών στο ρότορα. Το BMW Group υιοθετεί επίσης τη δική του προσέγγιση στην προμήθεια πρώτων υλών που είναι απαραίτητες για τις μπαταρίες υψηλής τάσης με στόχο την επίτευξη πλήρους διαφάνειας στην προέλευση και τις μεθόδους εξόρυξης του υλικού: η εταιρεία αγοράζει λίθιο και κοβάλτιο απευθείας και το καθιστά διαθέσιμο σε κατασκευαστές κυψελών μπαταριών.

Το “πράσινο ατσάλι” μειώνει τις εκπομπές CO 2 έως και 95%.
Σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού, η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να πετύχει θεαματική πρόοδο. Το BMW Group έχει ήδη συνάψει περισσότερες από 400 συμβάσεις με τους προμηθευτές του για χρήση 100% πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Μεταξύ αυτών είναι και οι προμηθευτές αλουμινίου καθώς και παραγωγοί κυψελών μπαταριών, για παράδειγμα. Το BMW Group προμηθεύεται αλουμίνιο από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα από το Φεβρουάριο του 2021 χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ηλιακή ενέργεια. Από το 2024 και μετά, όλοι οι τροχοί από χυτό αλουμίνιο για τις μάρκες BMW και MINI θα παράγονται επίσης με χρήση μόνο πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας. Η αναγεννητικά παραγόμενη ενέργεια χρησιμοποιείται τόσο για την ενεργοβόρα ηλεκτρόλυση κατά την παραγωγή αλουμινίου όσο και κατά τη χύτευση των τροχών.

Οι εκπομπές CO2 επίσης μειώνονται συνεχώς στην εφοδιαστική αλυσίδα ατσαλιού. Από το 2025 και μετά, το BMW Group θα αγοράζει ατσάλι με μειωμένες εκπομπές CO2 που παράγεται όχι με τη χρήση πρώτων υλών βασισμένων σε ορυκτά όπως ο άνθρακας, αλλά χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο ή υδρογόνο και πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή αυτού του ατσαλιού έως και 95%. Το BMW Group θα καλύπτει πάνω από το 40% της ζήτησης στα Ευρωπαϊκά εργοστάσιά του με αυτό μέχρι το 2030. Κατά συνέπεια, θα επιτευχθεί μείωση στις εκπομπές CO2 έως και 400.000 τόνους το χρόνο.

Η κυκλική οικονομία το κλειδί για την ενίσχυση της βιωσιμότητας.
Το BMW Group εστιάζει στη σημαντική αύξηση της αναλογίας δευτερογενών υλικών στα οχήματά του με στόχο την περαιτέρω μείωση της εξάντλησης πρώτων υλών και των εκπομπών ρύπων. Το BMW i Vision Circular έχει ήδη αποδείξει με πόση συνέπεια ένα αυτοκίνητο μπορεί να σχεδιάζεται ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Εκτός από τις πρώτες ύλες με βιολογική βάση, χρησιμοποιεί κυρίως υλικά που έχουν ήδη ολοκληρώσει έναν προϊοντικό κύκλο ζωής και με τη σειρά τους έχουν 100% ανακυκλωσιμότητα. Στόχος είναι η ανακύκλωση των πρώτων υλών από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, για την ευρεία παραγωγή νέων αυτοκινήτων στο μέλλον.

Το παράδειγμα που έθεσε το BMW i Vision Circular καθιστά σαφές ότι η εξοικονόμηση των φυσικών πόρων ξεκινά με τη σχεδίαση ενός οχήματος. Αυτή περιλαμβάνει τη συνεχή μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων, των ομάδων υλικών και των φινιρισμάτων επιφανειών. Αντί για σύνθετα υλικά και κόλλες, το BMW i Vision Circular χρησιμοποιεί κυρίως μονομερή υλικά καθώς και κορδόνια, μπουτόν ή συνδέσμους ταχείας απελευθέρωσης, που σημαίνει ότι τα μεμονωμένα εξαρτήματα μπορούν εύκολα να διαχωριστούν το ένα από το άλλο και να ανακυκλωθούν ανάλογα με τον τύπο τους όταν έρχεται η ώρα της ανακύκλωσης.

Καινοτόμες διαδικασίες ανακύκλωσης ως βάση για μία αποτελεσματική κυκλική οικονομία.
Το BMW Group κάνει επίσης σημαντική προετοιμασία γύρω από την ανακύκλωση των οχημάτων στο πλαίσιο της μετάβασης σε μία οικονομία κλειστού βρόχου. Μέχρι και 10.000 οχήματα BMW, MINI, Rolls-Royce και BMW Motorrad ανακυκλώνονται κάθε χρόνο στο Κέντρο Ανακύκλωσης & Αποσυναρμολόγησης του BMW Group [Recycling & Dismantling Centre (RDZ)] στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Τα οχήματα αυτά αποσυναρμολογούνται με μία τυποποιημένη διαδικασία που εστιάζει στον εντοπισμό επαναχρησιμοποιήσιμων εξαρτημάτων καθώς και υλικών που είναι κατάλληλα για ανακύκλωση. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί εξέλιξης του BMW Group χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία που απέκτησαν από το RDZ προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ανακυκλωσιμότητα νέων μοντέλων από την αρχή. Επίσης, μοιράζονται τα ευρήματα με τους συνεργάτες του Ομίλου.Το BMW Group διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της πλατφόρμας IDIS (International Dismantling Information System). Τα δεδομένα και τα ευρήματα που δημοσιεύονται εκεί είναι διαθέσιμα σε ανακυκλωτές σε όλο τον κόσμο.

Το RDZ έχει επίσης χρησιμοποιήσει καινοτόμες μεθόδους επί πολλά χρόνια για την ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης από ηλεκτροκίνητα οχήματα. Έχουν αναπτυχθεί διαδικασίες με τη συμβολή συνεργατών από το χώρο της βιομηχανίας και της επιστήμης που μπορούν να επιτύχουν ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 90%. Το BMW Group έχει μοιραστεί αυτή την τεχνογνωσία προάγοντας έτσι τη γενικότερη πρόοδο στον τομέα της ανακύκλωσης μπαταριών.

Στην Κίνα, η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive (BBA) έχει πλέον καθιερώσει για πρώτη φορά έναν κλειστό κύκλο για την επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών όπως το νικέλιο, το λίθιο και το κοβάλτιο από μπαταρίες υψηλής τάσης. Οι πρώτες ύλες που εξάγονται χρησιμοποιούνται στην παραγωγή κυψελών νέων μπαταριών για το BMW Group. Ο κλειστός κύκλος υλικών εξοικονομεί πόρους και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 70% συγκριτικά με τη χρήση πρωτογενών υλικών που εξορύχθηκαν πρόσφατα.

Σχετικά Άρθρα