Το Mazda CX 60 βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2022 11:20

Η ιδανική θέση του οδηγού αποτελούσε πάντα ένα βασικό στοιχείο στη δημιουργία κάθε οχήματος της ιαπωνικής εταιρείας. Ωστόσο, οι ερευνητές της Mazda πρόσφατα ανακάλυψαν ότι λιγότεροι από τους μισούς οδηγούς έχουν σωστή στάση σώματος για μια άνετη και ασφαλή διαδρομή. Η λύση; Το καινούργιο Mazda CX-60.

Ακολουθώντας την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της, η οποία λαμβάνει υπόψη κάθε σημείο επαφής στο αυτοκίνητο, από το σχήμα και τη χρήση των λαβών της πόρτας, στην αίσθηση των διακοπτών, το επόμενο βήμα ήταν να βεβαιωθεί ότι οι οδηγοί έχουν πάντα τη σωστή στάση σώματος.

Ο Nobuaki Tabata, Program Manager της ομάδας Ανάπτυξης και Αρχιτεκτονικής των Ολοκληρωμένων Συστημάτων Ελέγχου μαζί με την ομάδα του, ανακάλυψαν ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν γνωρίζουν πώς να επιτύχουν από μόνοι τους την καλύτερη στάση του σώματος όταν οδηγούν.

«Κατά τη δημιουργία του Mazda CX-60, μάθαμε ότι ο κόσμος δεν ξέρει πως να προσαρμόσει το κάθισμα του οδηγού για να επιτύχει μία άνετη οδήγηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, μόνο το 40% των οδηγών κάθονται σωστά» λέει ο Tabata.

Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα, η Mazda δημιούργησε ένα σύστημα που αναγνωρίζει κάθε οδηγό και αυτόματα διαμορφώνει τη θέση του καθίσματος, του τιμονιού, τους καθρέφτες και τα όργανα του αυτοκινήτου, για μέγιστη άνεση και ασφάλεια.

Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάζει τον οδηγό, η οποία ενεργοποιεί την τεχνολογία εκτίμησης της σωματικής διάπλασης. Αφού ο οδηγός εισάγει το ύψος του χειροκίνητα (αυτό πρέπει να γίνει μόνο στην πρώτη εγκατάσταση), το σύστημα τότε υπολογίζει και προτείνει τη καλύτερη θέση για αυτό το άτομο με βάση τη θέση των ματιών του. Βεβαίως, ο οδηγός μπορεί να επέμβει και να προσαρμόσει τη θέση όπως εκείνος επιθυμεί.

Όταν ο οδηγός κλείνει τη μηχανή και βγάζει τη ζώνη, το κάθισμα και το τιμόνι αυτόματα επιστρέφουν στην αρχική τους θέση, ώστε να τον διευκολύνει να βγει πιο εύκολα από το αυτοκίνητο.

«Υπάρχουν περίπου πάνω από 100 στοιχεία που προσαρμόζονται με βάση τον οδηγό, χρησιμοποιώντας την αναγνώριση προσώπου», αναφέρει ο Nobuaki Tabata. «Αναπτύξαμε αυτή τη λειτουργία χρησιμοποιώντας μία πληθώρα πληροφοριών. Μόλις η αναγνώριση προσώπου αναγνωρίσει τον οδηγό, το σύστημα με βάση τη φυσική μας εκτίμηση, μπορεί να προτείνει το πως πρέπει να προσαρμοστεί η θέση του καθίσματος. Είναι σαν να προπονείς τον οδηγό με βάση την εμπειρία του κατασκευαστή» εξηγεί ο Tabata.

Όμως, η τοποθέτηση του καθίσματος στην ιδανική οδική θέση είναι μόνο η αρχή. Υπάρχουν πάνω από 100 στοιχεία του αυτοκινήτου που χρησιμοποιούν το σύστημα αναγνώρισης προσώπου. Άλλα παραδείγματα συμπεριλαμβάνουν την προσαρμογή του ήχου της μουσικής, την ένταση των ειδοποιήσεων ασφάλειας, και το φωτισμό, τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν ανά οδηγό.

Με την καινοτόμα τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, η Mazda επιθυμεί να μειώσει το άγχος του οδηγού πριν καν εκείνος ξεκινήσει το ταξίδι του. Έτσι το Mazda CX-60 δεν είναι μόνο πιο ασφαλές και ξεκούραστο, αλλά και διασκεδαστικό τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.

Σχετικά Άρθρα

  • Η Mazda παρουσιάζει το MX-30 e-Skyactiv R-EV

    Το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, ένα plug-in hybrid μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα ως γεννήτρια, κάνει το διεθνές του ντεμπούτο στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.

  • Απέριττη σχεδίαση, μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση

    Η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, υιοθετεί την μινιμαλιστική αρχή "less is more", αφαιρεί οτιδήποτε περιττό και επικεντρώνεται μόνο στην πιο καθαρή μορφή.

  • Mazda2 Hybrid

    Η Mazda παρουσιάζει το πρώτο της πλήρως υβριδικό αυτοκίνητο

  • Η Mazda εισάγει τη νέα τεχνολογία Kinematic Posture Control στο MX-5

    Το Kinematic Posture Control (KPC) βελτιώνει τη συμπεριφορά χειρισμού και την άνεση κατά τη διάρκεια των απότομων στροφών

  • Ανανεωμένο Mazda MX-30

    H ενημερωμένη έκδοση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού οχήματος παραγωγής της εταιρείας, του Mazda MX-30 2022, θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.