Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφησαν τον νέο νόμο ο οποίος είναι ορόσημο για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035. Κερδισμένη από την ψηφοφορία είναι η Γερμανία καθώς κέρδισε μια εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που θα λειτουργούν με τα ηλεκτρονικά καύσιμα.
Η έγκριση από τους υπουργούς ενέργειας των χωρών της ΕΕ σημαίνει ότι η πολιτική της Ευρώπης για τα αυτοκίνητα μπορεί πλέον να τεθεί σε ισχύ μετά από εβδομάδες καθυστέρησης που προκλήθηκε από την αντίθεση της Γερμανίας την τελευταία στιγμή.
Η νομοθεσία της ΕΕ θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035 και 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί, ωστόσο, να δημιουργήσει μια νόμιμη οδό για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα για να συνεχιστεί και μετά το 2035, αφού η Γερμανία ζήτησε αυτή την εξαίρεση.
Η πολιτική της ΕΕ αναμενόταν να καταστήσει αδύνατη την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035. Αλλά η εξαίρεση που κέρδισε η Γερμανία προσφέρει μια πιθανή σωτηρία στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αν και τα ηλεκτρονικά καύσιμα δεν παράγονται ακόμη σε ευρεία κλίμακα.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα επειδή παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων εκπομπών CO2, κάτι που οι υποστηρικτές λένε ότι εξισορροπεί το CO2 που απελευθερώνεται όταν το καύσιμο καίγεται σε έναν κινητήρα.
Η Επιτροπή θα προτείνει το φθινόπωρο του 2023, πώς θα μπορούν να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με ηλεκτρονικό καύσιμο μόνο μετά το 2035. Η Πολωνία καταψήφισε τον νόμο, ενώ η Ιταλία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία απείχαν.
Η Porsche και η Ferrari είναι μεταξύ των υποστηρικτών των ηλεκτρονικών καυσίμων, τα οποία βλέπουν ως έναν τρόπο να αποφύγουν το βάρος των οχημάτων τους από βαριές μπαταρίες. Η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Ford, επενδύουν στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία για την αφαίρεση του άνθρακα.
Η καθυστερημένη παρέμβαση της Γερμανίας, αφού οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες είχαν ήδη συμφωνήσει τη σταδιακή κατάργηση του 2035 πέρυσι, εξόργισε ορισμένους διπλωμάτες της ΕΕ και πυροδότησε ανησυχίες ότι οι κυβερνήσεις μπορεί να προσπαθήσουν να εμποδίσουν άλλες προσεκτικά διαπραγματευμένες συμφωνίες για τις κλιματικές πολιτικές.