To SKODA KODIAQ διακρίθηκε με 5 αστέρια στον Euro NCAP

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 07 Ιουνίου 2017 20:57

.

Η προσφερόμενη προστασία για τους ενήλικες, τα παιδιά, τους πεζούς, όπως και η αποτελεσματική λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης, αξιολογήθηκαν στις δοκιμές του Euro NCAP. Έτσι, μετά τα ŠKODA OCTAVIA, FABIA, RAPID, CITIGO, YETI και SUPERB, το KODIAQ αποτελεί το έβδομο μοντέλο με τα σήματα του ιστορικού κατασκευαστή που κατακτά την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, που ανακλά τις υψηλές προδιαγραφές των συστημάτων ασφάλειας που έχει εξελίξει η μάρκα.

​“Τα τεστ ασφάλειας του Euro NCAP είναι από τα πιο απαιτητικά και είμαστε περήφανοι που πετύχαμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Το ŠKODA KODIAQ διαθέτει μία μακρά λίστα από προηγμένες τεχνολογίες και έξυπνες λύσεις. Προσφέρουμε αυξημένη παθητική ασφάλεια, αν και από μόνη της η σχεδίαση του πλαισίου συνδράμει τα μέγιστα στην ασφάλεια. Επιπρόσθετα, έχουμε διευρύνει τη γκάμα προηγμένων συστήματων υποβοήθησης ώστε τα ατυχήματα να αποτρέπονται σε μεγαλύτερο βαθμό”, σχολίασε ο Christian Strube, Διευθύνων Σύμβουλος και Υπεύθυνος Τεχνικής Εξέλιξης στην ŠKODA.

Ο Euro NCAP αξιολόγησε με 92% την προστασία για τους ενήλικες, ενώ το ŠKODA KODIAQ διέπρεψε και στην πλευρική δοκιμή πρόσκρουσης προσφέροντας κορυφαία προστασία. Το ίδιο ισχύει και για την προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Επίσης, ο Euro NCAP επισήμανε συγκεκριμένα την αποτελεσματικότητα του στάνταρντ συστήματος αυτόνομης πέδησης (Front Assist), το οποίο λειτουργεί το ίδιο καλά στις χαμηλές ταχύτητες – όπως σε μία τυπική οδήγηση στην πόλη – και στην πρόληψη σχεδόν όλων των περιπτώσεων πιθανής σύγκρουσης στις υψηλότερες ταχύτητες, όπως σε έναν αυτοκινητόδρομο. Το νέο ŠKODA KODIAQ δεν προστατεύει μόνο τους επιβαίνοντες αλλά και τους πεζούς με την ειδική σχεδίαση του προφυλακτήρα να μειώνει το μέγεθος της επαφής με τα γόνατα τους, ενώ από επαρκής έως υψηλή βαθμολογία δόθηκε για την προστασία της λεκάνης και των κεφαλιών των πεζών.

Ο πλήρης στάνταρντ εξοπλισμός ασφαλείας του ŠKODA KODIAQ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έως 9 αερόσακους, όπως είναι του οδηγού και συνοδηγού, οι μπροστινοί πλευρικοί, οι τύπου κουρτίνας, για τα γόνατα του οδηγού και οι πίσω πλευρικοί. Οι ζώνες ασφαλείας τριών σημείων συνδυάζονται με προεντατήρες ενώ στα πίσω καθίσματα υπάρχει σύστημα ασφάλισης ISOFIX για παιδικά καθίσματα. Επιπλέον, την ασφάλεια συμπληρώνουν στοιχεία εξοπλισμού, όπως η αυτόματη ενεργοποίηση των αλάρμ σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού ή σε περίπτωση σύγκρουσης (σε συνδυασμό με το αυτόματο ξεκλείδωμα των θυρών και το σφράγισμα της παροχής καυσίμου). Στην περίπτωση μίας επικείμενης σύγκρουσης, το σύστημα πρόληψης «Crew Protect Assist» κλείνει τα παράθυρα και την οροφή και προεντείνει τις μπροστινές ζώνες ασφαλείας. Αν το κακό γίνει, τότε το σύστημα «Multi-Collision Brake» αποτρέπει την ανεξέλεγκτη πορεία του αυτοκινήτου επιβραδύνοντας το.

Επιπλέον, το ŠKODA KODIAQ εφοδιάζεται με ένα σύνολο από κάμερες και συστήματα που βασίζονται σε ραντάρ και αισθητήρες. Το σύστημα «Front Assist» σε συνδυασμό με το «City Emergency Brake» και το «Pedestrian Monitor» συνδράμουν στην πρόληψη των ατυχημάτων με πεζούς. Οι τέσσερις κάμερες του συστήματος «Area-View» προβάλλουν στην οθόνη του infotainment ότι υπάρχει στον περιβάλλοντα χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης «Manoeuvre Assist» και «Rear Traffic Alert» προειδοποιούν για κρυφούς κινδύνους σε σημεία με περιορισμένη ορατότητα.

Η ŠKODA προσφέρει στον εξοπλισμό του, σημαντικά συστήματα ασφαλείας, όπως είναι τα: Adaptive Cruise Control, Lane Assist, Blind Spot Detect, Emergency Assist, Traffic Jam Assist και Traffic Sign Recognition. Το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης «Driver Alert» είναι εξίσου σημαντικό, επισημαίνοντας στον οδηγό πως έφτασε η ώρα για ένα μικρό διάλλειμα μετά από συνεχή οδήγηση.

Το Euro NCAP ιδρύθηκε ο 1997 και αποτελεί έναν οργανισμό από υπουργεία μεταφορών της Ευρώπης, αυτοκινητικά κλαμπ και συνδέσμους και ασφαλιστικές ενώσεις με βάση το Βέλγιο. Πραγματοποιεί δοκιμές πρόσκρουσης και crash-test σε νέα μοντέλα και τα αξιολογεί για την ασφάλεια που προσφέρουν, βάσει και των συστημάτων ασφαλείας με τα οποία εξοπλίζονται. Αρχικά βαθμολογούσε μόνο την παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων, αλλά πλέον αξιολογεί και τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης.