Η Ford αποκάλυψε το νέο SUV Ford Edge για την Ευρωπαική αγορά – πρόκειται για το πιο προηγμένο τεχνολογικά SUV στην ιστορία της εταιρίας.
Το νέο Ford Edge προσφέρει μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού, βασισμένων σε κάμερες και αισθητήρες, που κάνουν τα ταξίδια πιο άνετα, λιγότερο στρεσογόνα και βοηθούν τους οδηγούς να αποφύγουν ή να μετριάσουν της επιπτώσεις μιας σύγκρουσης. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη διατίθενται τα συστήματα Post Collision Braking, Evasive Steering Assist, και Adaptive Cruise Control με Stop-and-Go και Lane Centring Assist.
Το νέο Ford Edge λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη, μία νέα, ισχυρή και αποδοτική έκδοση του κινητήρα diesel 2.0L EcoBlue της Ford, σε συνδυασμό με νέο, οκτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο για άνεση στο ταξίδι.
Το νέο Ford Edge που παρουσιάστηκε σε σπορ έκδοση ST-Line, υιοθετεί νέα αισθητική μπροστά και πίσω, φαρδιά μάσκα με κυψελοειδή δομή, εντυπωσιακά προστατευτικά και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος και στάνταρ ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.
«Βοηθώντας τους πελάτες να διαχειρίζονται εύκολα της συνθήκες κυκλοφορίας στις πόλεις χάρη στις πιο προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και να ταξιδεύουν άνετα με έναν πολιτισμένο και αποδοτικό νέο κινητήρα 2.0 EcoBlue diesel σε συνεργασία με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το νέο Ford Edge είναι η πιο ανταγωνιστική προσφορά μας για τον όλο και μεγαλύτερο αριθμό Ευρωπαίων πελατών μας που επιλέγουν ένα SUV» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, της Ford Ευρώπης.
Έξυπνο SUV για έναν έξυπνο κόσμο
Το νέο Ford Edge λανσάρει τρεις νέες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού της Ford στην Ευρώπη:
- Post-Collision Braking: Περιορίζει τη σφοδρότητα μιας πιθανής δευτερεύουσας σύγκρουσης εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, όταν ανιχνευτεί μία αρχική σύγκρουση. Η επιβράδυνση του οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και τις ζημιές στο αυτοκίνητο
- Evasive Steering Assist: Βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν σταματημένα οχήματα ή οχήματα που κινούνται πιο αργά αποτρέποντας συγκρούσεις. Σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου, διαθέτει ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων και παρέχει υποβοήθηση διεύθυνσης για την αποφυγή μιας επικείμενης σύγκρουσης
- Adaptive Cruise Control with Stop-and-Go and Lane Centring Assist: Βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και περιορίζει το στρες κατά τη διάρκεια μεγάλων ταξιδιών σε δρόμους με ελαφρά κυκλοφορία, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας
Άλλες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων για μείωση του άγχους του οδηγού περιλαμβάνουν Adaptive Front Lighting System, Blind Spot Information System, Glare-Free Highbeam, Intelligent Speed Limiter, Lane Keeping Alert, Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection και Traffic Sign Recognition.
Η οδήγηση και το παρκάρισμα σε πόλεις και οικοδομημένες περιοχές γίνεται πιο άνετα και εύκολα με συστήματα όπως το Cross Traffic Alert, το Ford Adaptive Steering, το Active Park Assist με Perpendicular Parking, το Side Parking Aid και το Park Out Assist που βοηθά τους οδηγούς να εξέρχονται από χώρους στάθμευσης.
Δυναμικές επιδόσεις από ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης
Το νέο Ford Edge χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες συστημάτων μετάδοσης της Ford για δυναμικές επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομική κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2.*
Ο νέος κινητήρας diesel 2.0L EcoBlue bi-turbo της Ford προσφέρει την ισχύ, τη ροπή και τις επιδόσεις ενός κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού με τη βελτιστοποιημένη απόδοση και τις χαμηλές εκπομπές CO2 ενός μικρότερου κινητήρα.
Στους νέους κινητήρες EcoBlue diesel λανσάρεται ένα προηγμένο σύστημα bi-turbo, ενώ διατηρείται η προηγμένη τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου και την αρχιτεκτονική χαμηλών τριβών EcoBlue που πληροί τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.
Ο νέος κινητήρας diesel 2.0L EcoBlue bi-turbo 238 PS του νέου Edge συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive, και προσφέρει βελτιστοποιημένη ροπή στις χαμηλές στροφές, και βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων και κραδασμών (NVH) σε συνδυασμό με ομαλή και γραμμική επιτάχυνση για μία άνετη οδηγική εμπειρία.
Ένα μικρό turbo υψηλής πίεσης και ένα μεγαλύτερο χαμηλής πίεσης, λειτουργούν εν σειρά στις χαμηλές στροφές για μεγαλύτερη απόκριση και βελτιωμένη ροπή. Στις υψηλότερες στροφές, το μεγαλύτερο turbo αναλαμβάνει πλήρως την υπερπλήρωση που απαιτείται για την επίτευξη της μέγιστης ισχύς.
Οι βελτιωμένες πολλαπλές εξαγωγής αποτελούνται περίπου από 30% νικέλιο για βελτιστοποιημένη αντοχή σε θερμοκρασίες 860 βαθμών Κελσίου που παράγονται από το σύστημα bi-turbo. Τα ρουλεμάν των turbo είναι υδρόψυκτα, όπως και το κέλυφος του turbo χαμηλής πίεσης.
Εξοπλισμένος με στάνταρ σύστημα Auto Start-Stop, ο κινητήρας 2.0L EcoBlue της Ford προσφέρεται επίσης για το νέο Ford Edge με απόδοση 190 PS σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και Ford Intelligent All Wheel Drive.
Το νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και ταχύτερη απόκριση και ομαλές, γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Ρυθμισμένο με γνώμονα τις προσδοκίες των Ευρωπαίων οδηγών, το κιβώτιο διαθέτει:
- Adaptive Shift Scheduling, που αξιολογεί το ατομικό στυλ οδήγησης για να βελτιστοποιεί τα σημεία αλλαγών των ταχυτήτων. Το σύστημα αναγνωρίζει ανηφόρες και κατηφόρες και το απότομο στρίψιμο και προσαρμόζει τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία
- Adaptive Shift Quality Control, που αξιολογεί πληροφορίες από το όχημα, αλλά και από το περιβάλλον κίνησης ώστε να προσαρμόζει την πίεση στους συμπλέκτες για σταθερή και ποιοτική αλλαγή ταχυτήτων. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί επίσης να προσαρμόσει την ομαλότητα των αλλαγών ανάλογα με το οδηγικό στυλ
Σπορτίφ έκδοση ST-Line
Η οικογένεια ST-Line της Ford – που απευθύνεται σε πελάτες οι οποίοι έλκονται από τη σπορ αισθητική των μοντέλων Ford ST – προσφέρει στυλ εμπνευσμένο από την Ford Performance σε συνδυασμό με ισχυρούς κινητήρες.
Το νέο Edge ST-Line διαθέτει τολμηρό και δυναμικό εξωτερικό στυλ με κύρια συστατικά τα εξής:
- Αεροτομή και πλαϊνά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος, και εμπρός μάσκα με μοναδικό μαύρο φινίρισμα
- Στάνταρ ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών, και προαιρετικές premium 21-ιντσών
- Διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης
- Διάστικτα, ημι-δερμάτινα καθίσματα Miko®-Dinamica με ηλεκτρική και εμπρός καθίσματα με δέκα ρυθμίσεις
- Διάστικτο δερμάτινο τιμόνι και λαβή επιλογέα ταχυτήτων με κόκκινη ραφή για το μηχανικό κιβώτιο
- Αλουμινένια σπορ πεντάλ, μαύρη επένδυση οροφής και premium βελούδινα πατάκια
Η σπορ ανάρτηση επιτείνει την οδηγική εμπειρία του νέου Ford Edge ST-Line, που με την υποστήριξη της τεχνολογίας Ford Adaptive Steering, βελτιστοποιεί την απόκριση του τιμονιού και διευκολύνει τους ελιγμούς μεταβάλλοντας συνεχώς το λόγο υποπολλαπλασιασμού σύμφωνα με την ταχύτητα του οχήματος. Οι εκδόσεις με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν και χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι (shift paddles) για ακόμα πιο άμεσες αλλαγές ταχυτήτων.
Συνδεδεμένο και άνετο εσωτερικό
Μία προαιρετική βάση ασύρματης φόρτισης στον αποθηκευτικό χώρο της κεντρικής κονσόλας του νέου Ford Edge επιτρέπει τη φόρτιση συμβατών ψηφιακών συσκευών χωρίς τη χρήση καλωδίων. Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 της Ford – συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™ επιτρέπει στους οδηγούς να ελέγχουν smartphones, συστήματα ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού με φωνητικές εντολές ή μέσα από μία έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.
Οι πελάτες μπορούν να αναβαθμίσουν την ηχητική εμπειρία τους με ένα νέο premium σύστημα ήχου B&O PLAY ειδικά ρυθμισμένο για το Edge. Το σύστημα χρησιμοποιεί Ψηφιακό Επεξεργαστή Ήχου 10 καναλιών για έλεγχο και ισοστάθμιση κάθε ηχείου, εξασφαλίζοντας ομοιόμορφη κατανομή ήχου σε όλη την καμπίνα. Η δυνατότητα ήχου surround προσφέρει μια ηχητική εμπειρία αίθουσας συναυλιών.
Το νέο Edge προσφέρει επίσης ένα πλήρως διαμορφώσιμο τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων που επιτρέπει στους οδηγούς να εξατομικεύουν τη διάταξη του ταχύμετρου, του στροφόμετρου και των πληροφοριών του οχήματος σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις τους – ακόμα και να επιλέγουν ένα από τα επτά χρώματα φόντου – διατηρώντας παράλληλα μία απλή, κομψή εμφάνιση. Άλλες τεχνολογίες άνεσης περιλαμβάνουν μία μεγάλη, πανοραμική, κρυστάλλινη οροφή, θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα και θερμαινόμενο τιμόνι.
Με αρμονικά, υψηλής ποιότητας υλικά και προηγμένη σχεδίαση, το ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Ford Edge αποπνέει μία premium αίσθηση. Μία ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα διαθέτει νέο περιστροφικό επιλογέα σχέσεων για το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο που απελευθερώνει χώρο, ενώ παράλληλα διευκολύνει την πρόσβαση στη βάση ασύρματης φόρτισης, ενισχύοντας τη μοντέρνα, σοφιστικέ αίσθηση το οχήματος.
Το κουμπί του ηλεκτρονικού χειρόφρενου, στη θέση ενός συμβατικού μοχλού απελευθερώνει πρόσθετο χώρο για να τοποθετηθούν προσαρμοζόμενες ποτηροθήκες και ένας βαθύς αποθηκευτικός θάλαμος κατάλληλος για βιβλία, παιχνίδια και tablets. Ένα ακόμα μεγαλύτερο ντουλάπι υπάρχει κάτω από το ταμπλό. Τέλος, στο πάνω τμήμα του πίνακα οργάνων διατίθεται πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος.
Ολοκληρωμένη γκάμα
Το νέο Ford Edge θα προσφέρεται στην Ευρωπαική αγορά σε εκδόσεις Vignale (με ανώτερη ποιότητα), Titanium (έμφαση στην κομψότητα) και Trend (με πλούσιο εξοπλισμό), πέραν του σπορ ST-Line.
Σε όλη τη διαθέσιμη γκάμα, στοιχεία αισθητικής αναβάθμισης περιλαμβάνουν φαρδύτερη εμπρός μάσκα (με μοναδικό φινίρισμα για κάθε μία από τις διαθέσιμες εκδόσεις) και ανανεωμένο εμπρός μέρος – στοιχεία που συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας αθλητικής, μοντέρνας εμφάνισης. Το νέο Ford Edge διαθέτει στάνταρ τεχνολογία LED για τους προβολείς, τα φώτα ημέρας και τα πίσω φώτα, ενώ το ανασχεδιασμένο καπό επιτείνει την αίσθηση πλάτους και στιβαρότητας.
Πωλήσεις ρεκόρ
Οι πωλήσεις SUV της Ford αυξήθηκαν κατά 24% το 2017, χάρη στις καλύτερες ετήσιες πωλήσεις όλων των εποχών για τα EcoSport, Kuga και Edge. Η Ford πούλησε 230.600 SUV κατά τη διάρκεια της χρονιάς - σχεδόν το 1 στα 5 νέα Ford που πουλήθηκαν στην Ευρώπη. Πάνω από 26.000 νέα Edge SUV έχουν πουληθεί σε όλη την Ευρώπη από το 2016 που λανσαρίστηκε, μεταξύ των οποίων 16.000 το 2017.
Το νέο Ford Edge SUV θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη αργότερα μέσα στη χρονιά.
*Επίσημα εγκεκριμένες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 θα δημοσιευτούν όταν πλησιάζει η ημ/νία κυκλοφορίας
Οι τιμές Κατανάλωσης Καυσίμου / Ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και (Ε.Ε.) 692/2008 μετά την τελευταία τροποποίηση. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 αφορούν μία συγκεκριμένη έκδοση και όχι ένα μόνο αυτοκίνητο. Η ισχύουσα στάνταρ διαδικασία δοκιμών επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και κατασκευαστών. Επιπλέον της απόδοσης καυσίμου, το οδηγικό στυλ καθώς και άλλοι, μη τεχνικοί παράγοντες επηρεάζουν την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι το ‘αέριο του θερμοκηπίου’, που κατ’ εξοχήν ευθύνεται για το φαινόμενο της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας της γης.
Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ορισμένα νέα οχήματα λαμβάνουν έγκριση τύπου με βάση το πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EU) 2017/1151 την τελευταία τροποποίηση. Πρόκειται για μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, το WLTP θα αντικαταστήσει πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που ισχύει αυτή τη στιγμή. Στη φάση της σταδιακής κατάργησης του NEDC, θα γίνεται αντιστοίχιση των τιμών κατανάλωσης & εκπομπών CO2 του WLTP με αυτές του NEDC. Θα υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις συγκριτικά με τις προηγούμενες τιμές, καθώς ορισμένα στοιχεία των δοκιμών έχουν αλλάξει, π.χ. το ίδιο αυτοκίνητο μπορεί να έχει διαφορετικές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.