Το Opel Corsa GS Line κάνει την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου). Ο διάσημος πρόγονός του, το θρυλικό Opel Corsa A GSi, έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο IAA – ακριβώς πριν από 32 χρόνια. Η πρώτη γενιά του σπορ μικρού μοντέλου δεν έχει χάσει τίποτε από τη γοητεία της εποχής εκείνης, Το νέο Corsa GS Line και ο πρόγονός του Corsa A GSi – το τέλειο δίδυμο οδηγικής απόλαυσης.
‘Grand Sport injection’: Πάθος σε τέσσερις τροχούς
Το GSi – συντομογραφία του "Grand Sport injection" (προηγουμένως GT/E) για την Opel, αποτελεί ‘διακριτικό’ των απόλυτων σπορ μοντέλων με το έμβλημα του κεραυνού από τη δεκαετία των '80s και σημαίνει γνήσιο πάθος. Μετά τα Kadett E GSi και Manta GSi, εμφανίστηκε το 1988 ο αθλητής της μικρής κατηγορίας, το Opel Corsa GSi. Ένα αυτοκίνητο δυναμικό σαν μοτοσικλέτα: με εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις, βάρος 820 kg, διογκωμένα τόξα θόλων τροχών, σπορ καθίσματα, 100hp και τελική ταχύτητα 188km/h. Φιλοδοξία της Opel ήταν ανέκαθεν να κάνει τις καινοτομίες και τις οδηγικές συγκινήσεις προσιτές σε όλους – και ο κατασκευαστής παραμένει πιστός σε αυτή τη δέσμευση στο πέρασμα των δεκαετιών. Το καλύτερο παράδειγμα είναι ο απόγονος του Corsa A GSi – το νέο Corsa GS Line. Η προέλευση των γονιδίων του νέου αυτοκινήτου είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Όπως το GSi των 1980s, το νέο Corsa GS Line είναι βαμμένο σε chili-red με μαύρη οροφή, και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το σπορ χαρακτήρα του.
Συνάντηση γενεών: Corsa A και νέο Corsa GS Line για τους θιασώτες της σπορ οδήγησης
Η έκτη γενιά Corsa έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόδοση, μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και είναι πιο μοντέρνα και δυναμική από ποτέ. Οι λάτρεις της σούπερ σπορ εμφάνισης θα κάνουν μία συμφέρουσα επένδυση με το νέο GS Line. Σαν ένα δυναμικό, λαμπερό αστέρι, το Corsa GS Line είναι πραγματικά εντυπωσιακό – όπως το Corsa GSi.
Ο κινητήρας 1.600 κ.εκ. με ψεκασμό καυσίμου που εξελίχθηκε το 1988 επιτάχυνε την πρώτη γενιά Corsa από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9,5 δευτερόλεπτα. Με ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές, το αυτοκίνητο πάντα έφερνε ένα χαμόγελο ικανοποίησης στους οδηγούς του Corsa GSi με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Για να επιτύχουν υψηλότερες επιδόσεις και ευελιξία, οι μηχανικοί της Opel προσάρμοσαν το πλαίσιο και τα φρένα του Corsa στις προδιαγραφές GSi. Μεταξύ άλλων προστέθηκαν σκληρότερα ελατήρια, ειδικά ρυθμισμένα αμορτισέρ και μεγαλύτερα, εσωτερικά αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα. Αντιστρεπτικές δοκοί μπροστά και πίσω διατηρούσαν την ισορροπία του αυτοκινήτου στις στροφές.
Όμως τι γίνεται σήμερα; Το νέο Corsa GS Line είναι επίσης εφοδιασμένο με προηγμένη τεχνολογία, όπως ο κινητήρας 1.200 κ.εκ. turbo (96 kW/130 hp) με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Με το κορυφαίο βενζινοκινητήρα, το Corsa αγγίζει τώρα την ταχύτητα των 208 km/h και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,7 δευτ. (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 5,5-5,4 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-4,0 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-4,5 l/100 km, 106-103 g/km CO2, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 6,0-5,6 l/100 km, 136-128 g/km CO2, προκαταρκτικές τιμές). Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 230 Nm, κάτι που εγγυάται μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία!
Γνήσια σπορ αίσθηση – μέσα κι έξω
Επιβεβλημένο στοιχείο στο εσωτερικό, τότε (με το Corsa GSi) και τώρα (με το νέο Corsa GS Line): τα σπορ καθίσματα ως στάνταρ εξοπλισμός. Το στροφόμετρο και πρόσθετα όργανα όπως ο δείκτης πίεσης λαδιού και το βολτόμετρο παρείχαν στον οδηγό Corsa GSi σημαντικές πληροφορίες. Με σπορ ζάντες και φαρδιά λάστιχα, το Corsa GSi απέδειξε ότι συμπεριφέρεται άνετα όχι μόνο σε συνήθεις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και στο Nürburgring – όπως το νέο Corsa GS Line. Διαθέσιμο από 19.880€ (Λιανική τιμή με ΦΠΑ στη Γερμανία), το νέο μοντέλο ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο από τη χρωμιωμένη απόληξη εξαγωγής του και τους σπορ προφυλακτήρες εμπρός και πίσω Το Sport mode διασφάλιζε ακόμα πιο δυναμική απόκριση διεύθυνσης και κινητήρα.
Μέχρι το τέλος παραγωγής το 1993, περισσότερα από 10.000 Corsa GSi πρώτης γενιάς είχαν περάσει από τη γραμμή συναρμολόγησης. Και με το Corsa B GSi, ο διάδοχος βρισκόταν ήδη στη γραμμή εκκίνησης για να συνεχίσει την επιτυχημένη ιστορία τη δεκαετία του 1990.
GSi σε όλες τις κατηγορίες: από το Corsa μέχρι το Insignia GSi
Το Corsa B GSi 16V εντυπωσίασε με τους 109 ίππους του και την ισχυρή ροπή στις χαμηλές στροφές. Μετά ήρθε το Corsa C GSi με 125 hp και τελική ταχύτητα 202 km/h, και από το 2007 το Corsa D GSi με υπερσυμπιεστή για πρώτη φορά και 150 hp από 1.600 κ.εκ. Η Opel συνέχισε την παράδοση GSi στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με την πέμπτη γενιά Corsa το 2018. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.400 κ.εκ. απέδιδε 110 kW/150 hp. Το μικροκαμωμένο σπορ αυτοκίνητο είχε επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 8,9 δλτ. και τελική ταχύτητα 207 km/h.
Αλλά ένα χρόνο νωρίτερα, το 2017, η Opel ήδη παρουσίαζε σημαντικά πράγματα στο κοινό, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης όταν το Opel Insignia GSi έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του. Με το σπορ Insignia σε εκδόσεις Grand Sport και Sports Tourer, υπήρχε ένα δυναμικό δίδυμο στο περίπτερο της Opel. Για ακόμη μία φορά, η μάρκα με το σήμα του κεραυνού παρουσίαζε ένα σπορ μοντέλο με τετρακίνηση. Το Insignia GSi διέθετε τετρακίνηση με σύστημα κατανομής ροπής (torque vectoring) για πρόσθετη οδηγική ακρίβεια και πλευρική επιτάχυνση. Το Insignia GSi έκανε το ντεμπούτο του με βενζινοκινητήρα 2.0 turbo με 191 kW/260 hp. Λίγο μετά, ακολούθησε ένας αποδοτικός turbo diesel. Ο 2.0 BiTurbo αποδίδει 154 kW/210 hp και έχει μέγιστη ροπή 480 Nm (κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 9,6 l/100 km, εκτός πόλης 5,7-5,6 l/100 km, μικτός κύκλος 7,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο 187 g/km, κατανάλωση καυσίμου WLTP2: μικτός κύκλος 7,9-7,5 l/100 km, 206-195 g/km CO2). Αυτός ο κινητήρας επιταχύνει το Opel Insignia GSi Grand Sport μέχρι τα 233 km/h και το Sports Tourer μέχρι τα 231 km/h – έτσι η Opel προσφέρει οδηγική απόλαυση GSi από τη μικρότερη κατηγορία μέχρι τη ναυαρχίδα της.
[1] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 είναι προκαταρκτικές και έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών WLTP, ενώ έχει γίνει αναγωγή στο σύστημα μέτρησης NEDC για λόγους σύγκρισης με άλλα οχήματα, σύμφωνα με τις Οδηγίες R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 και R (EU) No. 2017/1151. Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6d-TEMP.
[2] Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που αναφέρονται συμμορφώνονται με το πρότυπο WLTP (οδηγία EU 2017/948). Από 1ης Σεπτεμβρίου 2018, για την έγκριση τύπου νέων οχημάτων χρησιμοποιείται το πρότυπο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), που είναι μία νέα, πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 . Το WLTP αντικαθιστά πλήρως το New European Drive Cycle (NEDC), που ήταν η προηγούμενη διαδικασία δοκιμών. Λόγω των πιο ρεαλιστικών συνθηκών δοκιμών, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 που υπολογίζονται στο πλαίσιο του WLTP είναι σε πολλές περιπτώσεις υψηλότερες από τις μετρήσεις σε καθεστώς NEDC.
Δείτε και το σχετικό βίντεο παρακάτω: