Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback , με στάνταρ τετρακίνηση quattro, έχουν πλέον πιο μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό ενώ ακόμα πιο σύγχρονο και hi-tech δείχνει το εσωτερικό τους. Για το χειρισμό πολλών λειτουργιών και τα δύο μοντέλα βασίζονται στη νέα τεχνολογία αφής MMI με μεγάλη κεντρική οθόνη. Ο twin-turbo V6 με ισχύ 450 PS και 600 Nm ροπής συνεχίζει να εξασφαλίζει εντυπωσιακές επιδόσεις, φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback είναι διαθέσιμα για παραγγελία και στην Ελλάδα, με ίδια τιμή, 127.700 €.
Έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS 5 αποτέλεσε η ένδοξη παρουσία της Audi στο motorsport, ειδικότερα, το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984. Ως στάνταρ, τα μοντέλα RS 5 διαθέτουν προβολείς Matrix LED και δυναμικά φλας ενώ προαιρετικά διατίθεται και το Audi laser light.
Η ευρύτερη και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα. Μεταξύ του ενιαίου πλαισίου και του καλύμματος κινητήρα υπάρχουν επίπεδες δίοδοι αερισμού που θυμίζουν το κλασικό Sport quattro του 1984. Η προστατευτική μάσκα του καλοριφέρ με την τρισδιάστατη δομή κηρήθρας τύπου RS διαθέτει ένα γυαλιστερό μαύρο σχέδιο.
Οι εξωτερικές είσοδοι αέρα εμφανίζονται ως ανεξάρτητα γεωμετρικά σώματα. Το νέο τους σχήμα, προσδίδει ένα πιο κυρίαρχο σχεδιαστικά χαρακτήρα. Όπως και στη Singleframe, επαναλαμβάνεται το μοτίβο της τρισδιάστατης κυψελωτής γρίλιας. Η αριστερή είσοδος είναι κλειστή για βελτιστοποιημένη αεροδυναμική ενώ η δεξιά τροφοδοτεί αέρα και στους δύο βοηθητικούς ψύκτες νερού. Έχει γίνει ειδική μελέτη της αεροδυναμικής, με τον αέρα να οδηγείται και να ρέει στο κάτω μέρος του αμαξώματος, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν τόσο αεροκουρτίνες όσο και δύο μικρά σπόιλερ στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερος συντελεστή ς οπισθέλκουσας, μόλις 0,32.
Η σιλουέτα του νέου RS 5 συνεχίζει να συναρπάζει με τις κλασικές coupé αναλογίες. Η κυματοειδής γραμμή ώμου δίνει στις πλευρές ένα ρέον περίγραμμα. Τα τόξα των τροχών έχουν διευρυνθεί κατά 15 χιλ. σε κάθε πλευρά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, θυμίζοντας το αυθεντικό Audi quattro.
Τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω, ο οποίος περικλείει τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Διακοσμητικά πακέτα σε γυαλιστερό μαύρο, ματ αλουμινίου ή ανθρακί δίνουν με χαρακτηριστικές πινελιές στο εμπρόσθιο και οπίσθιο άκρο ή στο πλάι, μία ακόμα πιο ξεχωριστή όψη. Τα τέσσερα δακτυλίδια και τα λογότυπα RS μπορούν να σχεδιαστούν σε μαύρο χρώμα κατόπιν παραγγελίας. Τα χρώματα Turbo μπλε και κόκκινο Tango έχουν προστεθεί στην παλέτα χρωμάτων.
Χωρίς τον οδηγό, το RS 5 Coupé ζυγίζει μόλις 1.707 κιλά ενώ το RS 5 Sportback ζυγίζει 1.742 κιλά. Το χαμηλό βάρος επιτυγχάνεται λόγω του συμπαγούς κινητήρα twin-turbo V6 αλλά και της μεγάλης αναλογίας εξαρτημάτων χάλυβα που έχουν υποστεί επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες. Για το coupé, είναι διαθέσιμη μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP) με ορατή δομή ινών. Αυτή μειώνει το βάρος του RS 5 κατά περίπου 4 κιλά, μάλιστα στην υψηλότερη περιοχή του αυτοκινήτου, με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους.
Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το δίθυρο κουπέ έχει μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,37 μ.. Το τετράθυρο Sportback είναι κάπως μακρύτερο (4,78 μ.) και υψηλότερο (1,40 μ.). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα στο κουπέ και 465 λίτρα στο Sportback.
Ο 2.9 TFSI twin-turbo V6, η καρδιά των μοντέλων RS 5, παράγει ένα μεγάλο ποσό ισχύος, 450 PS και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις 1.900 rpm. Και τα δύο μοντέλα RS 5 επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα (ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα ). Εντούτοις, στον κύκλο WLTP, ο 2,9 TFSI καταναλώνει μόλις 9,1 λίτρα στο Coupé και 9,2 στο Sportback.
Κάθε ένας από τους δύο υπερσυμπιεστές του 2,9 TFSI έχει αναλάβει τη μία πλευρά κυλίνδρων, με μέγιστη πίεση φόρτισης (σχετική) 1,5 bar. Οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών εκατέρωθεν των κυλίνδρων. Η πλευρά εξάτμισης του κινητήρα βρίσκεται στο εσωτερικό και η πλευρά εισαγωγής βρίσκεται στο εξωτερικό. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη συμπαγή κατασκευή και τις μικρές διαδρομές ροής με ελάχιστες απώλειες – ως αποτέλεσμα ο κινητήρας ανταποκρίνεται εξαιρετικά αυθόρμητα στην κίνηση του πεντάλ γκαζιού.
Για τα μοντέλα RS 5 διατίθενται περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το cruise control, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Audi side assist), είναι στάνταρ. Τα προαιρετικά συστήματα προσφέρονται στα πακέτα “Drive” και “Park”. Το πακέτο υποστήριξης “Drive” περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist) και Audi pre-sense πίσω, συμπεριλαμβανομένου του pre-sense basic. Η υποβοήθηση κίνησης στη λωρίδα και η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning) είναι επίσης προαιρετικά. Διαθέσιμη επίσης υποβοήθηση αποδοτικότητας (efficiency assist), που χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης και τις υπηρεσίες Car2X και ενημερώνει τον οδηγό όταν έχει νόημα να μην πιέζει το πεντάλ γκαζιού ενώ μπορεί και να επιβραδύνει προβλεπτικά το αυτοκίνητο. Το βοηθητικό πακέτο “Park” περιλαμβάνει το σύστημα στάθμευσης plus, την κάμερα αναστροφής και το φρένο στάθμευσης. Είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον συστημάτων υποβοήθησης μέσω αναβάθμισης, για παράδειγμα οι κάμερες προβολής περιβάλλοντος και η βοήθεια στάθμευσης.