Η αυξανόμενη επιτυχία του Compass στην Ευρωπαϊκή αγορά έκανε δυνατή τη μεταφορά της παραγωγής του μοντέλου από το Αμερικανικό εργοστάσιο Toluca, σε εκείνο του Melfi στην Ιταλία. Στο πλαίσιο της επένδυσης 5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ιταλία από τον Όμιλο FCA, στη νέα γραμμή παραγωγής - που ήδη «φιλοξενεί την παραγωγή του Renegade - θα κατασκευάζονται τόσο οι συμβατικές, όσο και οι νέες εκδόσεις Plug-in Hybrid των Renegade και Compass με την ονομασία 4xe.
Η μεταφορά της παραγωγής του Compass - για την Ευρωπαϊκή αγορά - στο εργοστάσιο του Melfi, σηματοδοτεί παράλληλα και την ένταξη στη γκάμα του μοντέλου του νέου κινητήρα Turbo των 1,3 λίτρων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα συνδυάζεται, είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και απόδοση 130 ίππους, είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επίσης 6 σχέσεων, και απόδοση 150 ίππους. Παράλληλα το σύστημα πολυμέσων Uconnect θα προσφέρει αναβαθμισμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας και υπηρεσιών, ενώ ακόμα πλουσιότερη θα είναι η επιλογή όσον αφορά στις εκδόσεις εξοπλισμού, αλλά και την παλέτα των διαθέσιμων χρωματισμών για το αμάξωμα που θα περιλαμβάνει και συνδυασμούς με μαύρη οροφή.
Εκτός από το νέο κινητήρα, η νέα γκάμα του Jeep Compass αποκτά νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και στην ανάρτηση, όπου χρησιμοποιούνται αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς καμία παραχώρηση στον τομέα της άνεσης.
Τα Jeep Compass που θα παράγονται στο Melfi αναμένεται να είναι διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά από τον Ιούνιο με τις σχετικές τιμές να ανακοινώνονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Αντίστοιχα από το 2ο εξάμηνο του έτους διαθέσιμες θα είναι και οι νέες Plug-in Hybrid εκδόσεις Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe, οι οποίες θα έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 50γρμ./χλμ., Λ.Τ.Π.Φ. κάτω από 40.000 ευρώ και μηδενικό φόρο για τους εταιρικούς χρήστες.
Με την παραγωγή του πλέον και στην Ευρώπη, το Jeep Compass είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο μοντέλο. Σχεδιασμένο για τις υψηλές απαιτήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών, μαζί με το Renegade αύξησαν σημαντικά τη δυναμική της μάρκας Jeep στην Ευρώπη, αποτελώντας το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των SUVs.
Με ακόμα περισσότερες επιλογές
Ο νέος Turbo βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων με τον οποίο θα εφοδιάζεται το Compass, ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων GSE (Global Small Engine) της FCA και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2018 στο Jeep Renegade.
Ο κινητήρας ξεχωρίζει για την προηγμένη αρχιτεκτονική του και στο Compass θα είναι διαθέσιμος στην 4κυλινδρη εκδοχή με δύο εκδόσεις σε επίπεδο ιπποδύναμης. Η πρώτη με 130 ίππους συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η δεύτερη με 150 ίππους συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Και οι δύο εκδόσεις έχουν μέγιστη ροπή 270 Nm και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Για πρώτη φορά στο Compass ο αγοραστής θα έχει τη δυνατότητα επιλογής του συνδυασμού αυτόματου κιβωτίου με κίνηση στους δύο τροχούς, στοιχείο που θα κάνει το μοντέλο διαθέσιμο σε ένα πολύ μεγαλύτερο μέρος του κοινού της κατηγορίας C-SUV (αυτή τη στιγμή οι αυτόματες 2κινητες εκδόσεις αποτελούν το 28% της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Ευρώπη).
Ο νέος κινητήρας είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ ειδικά για το Compass χρησιμοποιεί ένα νέο Turbo ώστε να μεγιστοποιεί την απόκριση στις χαμηλές στροφές και παράλληλα να μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 27%. Το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final και εφοδιάζεται με φίλτρο μικρο-σωματιδίων (Gasoline Particulate Filter).
Το Jeep Compass 1,3Τ με το αυτόματο κιβώτιο DDCT για πρώτη φορά θα προσφέρει και τη λειτουργία “Sport”, η οποία θα ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Με την ενεργοποίηση του προγράμματος αλλάζουν οι παράμετροι λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων για μια ακόμα πιο δυναμική συμπεριφορά. Ειδικότερα στη λειτουργία Sport, οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερες στροφές περιστροφής του κινητήρα και απενεργοποιείται η λειτουργία “Sailing”. Το αποτέλεσμα είναι ότι όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, το κιβώτιο δεν ανεβάζει σχέση, ώστε να μεγιστοποιείται το «φρένο» της μηχανής και να βελτιστοποιείται η απόκριση, όταν επιλέξει και πάλι ο οδηγός να επιταχύνει.
Η οικογένεια νέων κινητήρων βενζίνης GSE, της Fiat Chrysler Automobiles, εξελίχθηκαν ώστε να προσφέρουν υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε ένα μεγάλο εύρος συνθηκών λειτουργίας. Κατασκευασμένοι εξολοκλήρου από κράμα αλουμινίου, έχουν χαμηλό βάρος (110 κιλά στις 4κυλινδρες Turbo εκδόσεις), ενώ ο στροφαλοθάλαμος εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid για μέγιστη αντοχή, χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών και βέβαια χαμηλό βάρος. Όλες οι εκδόσεις Turbo των κινητήρων GSE χρησιμοποιούν την αποκλειστική τεχνολογία MultiAir που, πλέον στην 3η γενιά της, βελτιστοποιεί την καύση μέσω της ανεξάρτητης ρύθμισης των βαλβίδων εισαγωγής, τόσο σε επίπεδο βυθίσματος, όσο και χρονισμού.
Η γκάμα του Jeep Compass επεκτείνεται περαιτέρω, προσφέροντας πλέον εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου με αυτόματα ή χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Παράλληλα, με την έλευση των εκδόσεων Plug-in Hybrid, απόδοσης από 190 έως 240 ίππους, δυνατότητας αυτόνομης κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια έως 50χλμ. και το σύστημα τετρακίνησης 4xe, το Jeep Compass θα προσφέρει την πληρέστερη γκάμα εκδόσεων στην κατηγορία C-SUV.