Πρεμιέρα για το hatchback ηλεκτρικό 500 με την έκδοση “la Prima”

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2020 08:25

Η νέα έκδοση συνδυάζει ιδανικά την απόλυτη έκφραση της φιλικότητας προς το περιβάλλον με το θρυλικό σχεδιασμό του μοντέλου. Διατηρώντας τα στοιχεία που έχουν κάνει την οικογένεια 500 εξαιρετικά αναγνωρίσιμη, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση έρχεται να ανατρέψει για ακόμα μια φορά τα δεδομένα, αφού οι κανόνες και οι νομοθεσίες δεν είναι αρκετές για μια πραγματική επανάσταση.
Όπως στην μεταπολεμική περίοδο όπου το πρώτο 500 του 1957 προσέφερε τη χαρά της αυτοκίνησης στο ευρύ κοινό, το νέο ηλεκτρικό 500 έρχεται να προσφέρει μια νέα διάσταση, αλλά και προσωπικότητα στην ηλεκτροκίνηση και στις αστικές μετακινήσεις.

Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του νέου ηλεκτρικού 500 “la Prima” hatchback αποτελεί η γυάλινη πανοραμική οροφή , ένα πραγματικό «παράθυρο προς τον ουρανό» που προσφέρει ένα εξαιρετικά φωτεινό εσωτερικό. Το πίσω μέρος διαθέτει πλέον μια κλασσική 3η πόρτα για το χώρο αποσκευών, καθώς και ένα νέο σπόιλερ για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Διαθέσιμοι είναι τρεις χρωματισμοί με έμπνευση από το περιβάλλον: Ocean Green (πέρλα), με έμπνευση από τη θάλασσα, Mineral Grey (μεταλλικό), με έμπνευση από τη γη και Celestial Blue (τριών επιστρώσεων), με έμπνευση από τον ουρανό.

Η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης αποτελούν δύο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για τους αγοραστές. Οι μπαταρίες λιθίου του ηλεκτρικού 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία έως 320χλμ. στον κύκλο μετρήσεων WLTP. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυ-φόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει την μέση ημερήσια χρήση. Ο ταχυ-φορτιστής μπορεί να φορτίσει σε επίπεδο 80% τις μπαταρίες σε μόλις 35 λεπτά ενώ χάρη στο βύσμα “Combo 2” έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Όπως και στην περίπτωση του cabrio, έτσι και στο hatchback η έκδοση “la Prima” του νέου ηλεκτρικού 500 προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου “Mode 3” που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW.

Το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Ειδικότερα το πρόγραμμα Sherpa, βελτιστοποιεί το σύνολο των λειτουργιών ώστε να εξασφαλίσει ότι ο χρήστης θα φτάσει στον προορισμό του. Το πρόγραμμα Sherpa επενεργεί σε μεγάλο αριθμό συστημάτων του αυτοκινήτου ώστε μειώνοντας της κατανάλωση ενέργειας το όχημα να φτάσει στον προορισμό που έχει τεθεί μέσω του συστήματος πλοήγησης ή στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης. Όπως και ένας οδηγός Sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80χλμ./ώρα, το βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.

Το πρόγραμμα “Normal” προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης, ενώ στο πρόγραμμα “Range” ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πάταγε το φρένο. Ο κινητήρας έχει ισχύ 87kW (118 ίππους), προσφέρει τελική ταχύτητα 150χλμ./ώρα (με περιοριστή ταχύτητας) και επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 9 δλ. και στα 50χλμ./ώρα σε 3,1 δλ.

Για το νέο ηλεκτρικό 500 “la Prima” hatchback η Fiat λανσάρει ένα νέο σύστημα προ-παραγγελιών όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους χωρίς να απαιτείται η καταβολή προκαταβολής. Το νέο σύστημα έρχεται ως συνέχεια της πρώτης φάση προ-παραγγελιών που ξεκίνησε τον Μάρτιο για την cabrio έκδοση “la Prima”, η οποία εξαντλήθηκε σε συνέχεια του ενδιαφέροντος που έδειξαν χιλιάδες καταναλωτές στην Ευρώπη.

Τότε οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να καταβάλουν μια προκαταβολή για να εξασφαλίσουν το δικό τους ηλεκτρικό 500 “la Prima” cabrio. Σήμερα, στη φάση 2 και πάλι μέσω του www.fiat.com οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να διαλέξουν το ηλεκτρικό 500 που επιθυμούν, αυτή τη φορά χωρίς καμία υποχρέωση προκαταβολής. Το σύστημα με βάση τον ταχυδρομικό κώδικα του ενδιαφερόμενου εμφανίζει την προσφορά με βάση τα κίνητρα που δίνει για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάθε κράτος. Στη συνέχεια μόλις το νέο ηλεκτρικό 500 είναι διαθέσιμο στην αγορά όσοι πραγματοποίησαν τη διαδικασία προ-παραγγελίας θα είναι οι πρώτοι που θα ενημερωθούν από το δίκτυο της Fiat ώστε αν το επιθυμούν να προχωρήσουν με την αγορά του αυτοκινήτου.

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Η νέα BMW Σειρά 4 Coupé Νέο Audi Α3 Sportback »