Η πέμπτη γενιά του εξαιρετικά επιτυχημένου μοντέλου, είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων, υποστηρίζοντάς τον τόσο στην εργασία όσο και εκτός αυτής ή στην αναψυχή. Για πρώτη φορά, το Caddy βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, που χρησιμοποιείται και στο Golf 8. Για το λόγο αυτό, προηγμένες τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν στο Golf 8 είναι διαθέσιμες και στο Caddy: ενδεικτικά, το Travel Assist και το αυτόματο φρενάρισμα σε αλλαγή πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, κάνουν την οδήγηση του Caddy πιο εύκολη και ασφαλή.
Τα διασυνδεδεμένα συστήματα infotainment και τα ψηφιακά χειριστήρια καθιστούν το Caddy ένα “smartphone με τροχούς”, ενώ η παρουσία δύο καταλυτικών μετατροπέων με το σύστημα twin dosing (διπλός ψεκασμός AdBlue) μετατρέπει τις εκπομπές NOx των αποδοτικών κινητήρων TDI σε νερό και αβλαβές άζωτο. Το εξωτερικό έχει καινούργιο και χαρισματικό σχεδιασμό, με προσοχή και στην τελευταία λεπτομέρεια. Ταυτόχρονα, οι χώροι τόσο επιβατών όσο και φόρτωσης έχουν αυξηθεί. Στην πραγματικότητα, αυτό το Caddy είναι ο νέος «ελβετικός σουγιάς» των compact van, MPV και αυτοκινούμενων – δηλαδή ένα γνήσιο επαγγελματικό όχημα Volkswagen.
Από το λανσάρισμα θα είναι άμεσα δυνατή η διαμόρφωση του νέου Caddy ως people-mover στις νέες εξοπλιστικές εκδόσεις ή ως αστικό van διανομών, με το κανονικό ή το μεγάλο μεταξόνιο. Από το 2021, έγκαιρα πριν το ερχόμενο καλοκαίρι, θα είναι διαθέσιμο πανευρωπαϊκά το επίσης πλήρως επανασχεδιασμένο Caddy California (ο διάδοχος του Caddy Beach), που για πρώτη φορά θα έχει μίνι κουζίνα, πανοραμική ηλιοροφή και νέες επιλογές σκηνών, που θα διευρύνει και άλλο τη γκάμα του μοντέλου. Επίσης, από τις αρχές του 2021, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα διαθέτει πέρα από τις προσθιοκίνητες και κάποιες εκδόσεις του Caddy πέμπτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της California, με την τετρακίνηση 4MOTION.
Το νέο Caddy διατίθεται με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα ενώ τα άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς: τα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Travel Assist, το οποίο, για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen, διευκολύνει την υποβοηθούμενη οδήγηση σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης. Σε συνδυασμό με το Travel Assist, το επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι του Caddy είναι εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες. Ο λόγος για την παρουσία τους είναι ότι για νομικούς και λόγους ασφαλείας, ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί μόνιμα το σύστημα. Οι αισθητήρες του τιμονιού εξασφαλίζουν την ακριβή ανίχνευση ακόμα και μιας μικρής επαφής του χεριού προκειμένου να αποφεύγονται οι λάθος προειδοποιήσεις. Με άλλα λόγια, για όσο διάστημα ένα χέρι αγγίζει το τιμόνι, το σύστημα δεν προειδοποιεί για ανάληψη του ελέγχου. Επίσης νέο είναι το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αλλαγής πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, στάνταρ σε κάθε Caddy, ως μέρος του συστήματος Front Assist. Επίσης καινούργιο στο Caddy και για πρώτη φορά διαθέσιμο στη συγκεκριμένη κατηγορία αστικών van διανομής, είναι η υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ που είναι γνωστή από το Crafter, το Trailer Assist (το οποίο κάνει την οπισθοπορεία με ένα ρυμουλκούμενο πιο εύκολη).
H ύπαρξη δύο καταλυτικών μετατροπέων και το twin dosing - ο διπλός ψεκασμός AdBlue - μειώνει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των κινητήρων πετρελαίου TDI. Όπως και τα συστήματα υποβοήθησης, έτσι και οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες του Caddy είναι επίσης καινοτόμοι και τεχνολογικά προηγμένοι, όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Για παράδειγμα, οι κινητήρες turbo diesel (TDI): για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen, το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις εκδόσεις των 75 PS (55 kW), 102 PS (75 kW) και 122 PS (90 kW) των κινητήρων TDI με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR - ένας κοντά στον κινητήρα, ένας τοποθετημένος μακριά από αυτόν - και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου. Στο νέο Caddy πέμπτης γενιάς, οι κινητήρες TDI της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο καθαρών κινητήρων diesel στον κόσμο.
Αντίστοιχα αποδοτικός και «πράσινος» βενζινοκινητήρας - o turbo κινητήρας βενζίνης (TSI) με ισχύ 114 PS (84 kW) έχει αντίστοιχα καθαρή λειτουργία. Επίσης, διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου (βασίζεται στον TGI αλλά αποδίδει 130 PS (96 kW) καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (eHybrid).
Οι νέες τεχνολογίες κινητήριων συστημάτων έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο οικονομικό όσο και οικολογικό. Για παράδειγμα, στους TDI η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC του Caddy 2.0 TDI πέμπτης γενιάς, 102 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, είναι 4,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα, δηλαδή 1,4 λίτρα μικρότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο κινητήρα στον προκάτοχό του! Ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτήν τη σημαντικά βελτιωμένη κατανάλωση είναι η αεροδυναμική της καινούργιας εξωτερικής σχεδίασης, καθώς η τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας Cd έχει μειωθεί στο νέο Caddy στο 0,30 - ένα νέο σημείο αναφοράς της κατηγορίας (προηγούμενο μοντέλο: 0,33). Σε σύγκριση και με τους ανταγωνιστές του, το νέο Caddy TDI έχει κατά μέσο όρο 10% καλύτερη οικονομία καυσίμου και επίσης εκπέμπει 10% λιγότερο CO2 ενώ αντίστοιχη είναι η οικονομία που προσφέρει και στους βενζινοκινητήρες, όντας πάλι το καλύτερο στην κατηγορία του.
Το νέο Caddy αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές του 2021, όταν και θα ανακοινωθούν τόσο η γκάμα των εκδόσεων όσο και οι προτεινόμενες τιμές λιανικής.